Millainen mies on niin ylpeä että on mieluummin työtön kuin jossakin ns "paskaduunissa"?
Ja paskaduunin on tämän henkilön mukaan = alepan kassa.
Kommentit (119)
Onpas kummalista että lisäpaljastukset tuosta peräkammarin miehestä poistettiin. Taisi kalikka osua moneen. 🤣
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittajaspämmi!
Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!
Ketjun aloittajaspämmi!
Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!
Mitäs mieltä Herra on siitä sinun lorvimisesta? Tekisit parannuksen.
[10] Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei suostu tekemään työtä, hänen ei pidä myöskään syödä.
- ap
Nykyhallitus sallii ulkomaisen työvoiman merkittävän lisäyksen. Yritykset tilaavat ulkomaisilta vuokrafirmoilta jatkuvasti enemmän ja enemmän halpatyövoimaa. He hoitavat kaikki hanttihommat Suomessa. Kantasuomalaisille pitää kehittää lisää sileäkätisten töitä.
Hiljeni keskustelu kun nämä meidän sankarit eivät herää ennen puolta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Noh. Minä masentuisin skenaariosta, että olisi lopun ikäni Alepan kassa, joten vaikutus mielenterveyteeni olisi negatiivinen. Opiskelijana se olisi ihan hyvä työ, kun olisi tulevaisuus auki.
Eipä sillä, että minua edes palkattaisiin kassalle. Siivoamaan ehkä.
Ei sulla taida muutenkaan ihan hyvin mennä?
Ei ollut ennen näitä ongelmia, että oli "paskaduuneja", joihin täytyy ulkomailta tuoda työntekijät. Tämä on nuoremman sukupolven asennevamma ja tottuminen liian isoihin tulonsiirtoihin. On todella junttia arvostella ihmistä ammatin perusteella. Jokainen, joka työllään tienaa omat rahansa on tuottava jäsen tälle yhteiskunnalle, toisin kuin kotona jatkuvasti loisivat, joille ei mikään realistinen kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Maataloustuet julki: Katso top-listat maakunnittain!
Suomen suurimmat maataloustuen saajat
Tukien kokonaissumma ja viljelijätukien määrä pysyivät lähes ennallaan edellisvuoteen verrattuna.Loppuosa tukisummasta muodostui investointi- ja rahoitustuista, hanketuista, markkinatuista ja muista tuista mm. yrityksille ja järjestöille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000480591.html
So what? Onhan ero kuin yöllä ja päivällä siinä, että tuetaan koko maan kannalta tärkeää ruoantuotantoa kylmässä pohjolassa (ja pandemia on osoittanut, että tiukan paikan tulle apua ei välttämättä tuontituotteista saa) kuin että maksetaan tukia kotisohvalle. Itse olen suurkaupunkilainen, mutta asuin lapsena maaseutupaikkakunnalla, ja sanoisin että erittäin ahkeria ovat maanviljelijät. Ei voi siis mitenkään verrata työttömiin, vaikka molemmille tukia maksettaisiinkin. Maanviljelys on elintärkeää yhteiskunnalle, sohvalla jatkuvasti töllön ääressä istuminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen paskaduuniputkeen jämähtää ihan järkyttävän helposti. Yleensä työ on niin raskasta, ettei arvokasta vapaa-aikaansa yksinkertaisesti jaksa täyttää työhakemuksia rustaamalla, koska haluaa levätä ennen seuraavaa kohta edessä olevaa työrupeamaa. Sitten huomaat muutaman vuoden päästä että koulutuksesi alkaa olla vanhentunutta, ja et voi enää kilpailla työpaikoista juuri valmistuneiden kanssa. Lisäksi sinulla ei ole ansioluettelossakaan mitään sitä paremman työpaikan saamista edesauttavaa työkokemusta, vaan sitä pelkkää paskaduunia.[/quote
Tämä.
Nuo paskaduunit syö kaiken energian kun työ ei tarjoa mitään haastetta. Siinä tavallaan taantuu johonkin ihme aivottomaan tilaan josta on ihan hiton vaikea motivoida itsensä pyrkimään parempaan.
Että se on sinänsä ihan sama onko vuosia työttömänä himassa vai paskaduunissa, kummastakin on helvetin hankala nousta mihinkään.
Kun itselläni ei ollut juuri töitä/tuloja, pidin netin kautta yllä kielitaitoani merkittävällä tavalla, ja opin muutenkin maailmasta ja yhteiskunnasta vaikka kuinka paljon. Netissähän pystyy opiskelemaan niin paljon kuin haluaa. Lisäksi tein paljon pitkiä kävelylenkkejä, mistä oli hyötyä sekä henkisesti että fyysisesti. Tässä vain pari esimerkkiä, että kotona ollessaankin voi olla aktiivinen, ja sillä on paljon väliä tulevaisuutta varten, miten sen aikansa kotona käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt saa tienata 500e/kk ilman että se vaikuttaa tukiin? Ja korona-ajan ulkopuolella 300. Eli näyttää kannattavalta mennä muutamaksi tunniksi viikossa paskaduuniin.
Ei näytä. Tutki ennen kuin hutkit. Se 500e/kk ei vaikuta työttömyyskorvaukseen, mutta vaikuttaa kaikkiin muihin tukiin, jota työtön saa (ja useimmiten jäät rankemmin miinukselle kuin ilman sitä viikon paskaduunia, kokemusta on)
Vierailija kirjoitti:
Loinen jos nostaa tukia.
Ne entiset kansanedustajat, jotka nostavat tukia (mm. Susanna Koski, jne.)? Juu, loisia ovat!
Turvakotiin taksilla ja sieltä ilmoitat erosta.
Ei mitään "paskaduuneja" ole olemassa. On aina arvokasta ansaita itse elantonsa.
Noin röyhkeää miestä pitäisi koulia ainakin pari kuukautta kestävällä ja erityisen nöyryytttävällä pupukurssilla.
Paska hommia ei ole. Jokainen työ on tärkeää. Jossain töissä työn raskaus laittaa kyllä terveyden koetukselle...
Vierailija kirjoitti:
Paska hommia ei ole. Jokainen työ on tärkeää. Jossain töissä työn raskaus laittaa kyllä terveyden koetukselle...
Kumpa vain nää tukisankarit ja somalialaiset vauvatehtaat ajattelisivat samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään "paskaduuneja" ole olemassa. On aina arvokasta ansaita itse elantonsa.
Noin röyhkeää miestä pitäisi koulia ainakin pari kuukautta kestävällä ja erityisen nöyryytttävällä pupukurssilla.
Näinhän kaikki sanovat, mutta harva lopulta itse olisi valmis tekemään paskaduuneja.
Saanut ennen palkkaa 17/tunti. Ylitöistä 5000 kuukaudessa. Sitten alepan kassalle 6 tuntia päivässä. Käteen tonni kuussa. Mitä votttua?
Ns paskaduunissa mieheni terveys tuhoutui, ei päässyt eläkkeelle vaan roikkuu nyt työkyvyttömänä työnhakijana kortistossa, ei kelpaa edes toisiin paskahommiin. Työkyvyttömyys on todettu useamman lääkärin todistuksella, eläkeyhtiö on vaan eri mieltä tietysti ja työkkäri ei sen kummemmin kysele perään kun heille riittää. Minä elätän kun en voi heitteillekään jättää.
Mitkä mun jutut? En minä ole mitään työttömiä haukkunut, olen itse työtön enkä ole edes koko ketjuun kirjoittanut mitään.
Siis sen lisäksi, että olet maataloushullu olet myös se, joka kirjoittaa joka ainoaan työttömiä koskevaan ketjuun tuon huonolla Suomella kirjoitetun litanian, että tämän kirjoittaja vihaa työttömiä vaikka aloitus olisi aivan neutraali:D?
Tässä se nähtiin, olit ihan onnessasi kun sait huomioita, eli enää en kommentoi vaan otan suoraan yhteyttä modeihin. Hanki apua henkiseen tilaasi, et ole terve.