Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka tukevat omia aikuistuvia lapsia rahallisesti niin, että ei pysty ostamaan itselleen juuri mitään?

Vierailija
20.03.2021 |

Olen ollut yh pienipalkkaisella alalla ja sairastanut paljon. Nyt lapseni ovat jo täysi-ikäisiä ja aloittavat omaa elämäänsä. Palkastani, joka edelleen on pieni, n puolet menee suoraan lapsilleni, jotta heillä olisi kaikki tarvitsemansa.
En yritä uhriutua, tiedän tämän olevan täysin oma
valinta, enkä edes mainitse asiasta lapsilleni. Tarjoan rahaa heille itse.
Muita samanlaisia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet läheisriippuvainen ja haluat ylläpitää kulisseja, että teillä kaikilla menee hyvin.

Vierailija
2/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee tuolla lapsillesi mitään palvelusta vaikka niin ehkä luulet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että lapsesi eivät tiedä että vievät sulta kengätkin jalasta. Miksi toimit noin? En mä ainakaan haluaisi viedä vanhemmilta elämän perusedellytyksiä kun kuitenkin nuorempana voin ansaita rahaa helpommin, saada omia tukia yms kun sairas vanhempi ihminen.

Vierailija
4/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan exälle ja lapsille jotka asuvat hänen luonaan jatkuvasti kodintarvikkeita ja ruokaa ja jopa herkkuja, vaikka rahareikiä on kyllä liikaa itselläkin.

Vierailija
5/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisiasi kyllä on. Kunhan pidät huolen siitä, että oikeasti pärjäät, vaikka lapsiasi tuetkin. Ei ole tavatonta, että aikuisia lapsiaan tukeva vanhempi ajautuu maksuvaikeuksiin, kun ei pidetä huolta, että omaan elämäänkin riittää omat tulot. Useamman yhdistelylainan olen myöntänyt yliavuliaille vanhemmille.

Vierailija
6/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani yli 70-vuotias avustaa vieläkin 50-vuotiasta työssä käyvää poikaansa, hakee ruokakasseja pyörällä

ruoka-avusta ja vie peliriippuvaiselle pojalleen. Jokainen saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
7/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset ovat omillaan, voin käyttää rahani vain omaan elämääni ja rahaa jää kivasti säästöönkin. Lapset pärjäävät hyvin omillaan. Ovatko lapsesi töissä vai opiskelevatko? Mihin he käyttävät antamasi rahat?

Vierailija
8/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin annat heille rahaa?

Vierailija
9/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet läheisriippuvainen ja haluat ylläpitää kulisseja, että teillä kaikilla menee hyvin.

Samaa mieltä tästä, joku pelko siitä että kaikki kaatuu jos ei uhraudu totaalisesti. Samalla ne lapset voi käyttää omia ylimääräisiä rahoja humputuksiin ymmärtämättä saamansa tuen hintaa.

Vierailija
10/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lapsesi käyttävät rahasi? Suomessa on hyvät tuet ja hanttihommia opiskelijoille. Kannattaa kannustaa myös pärjäämään itsenäisesti.

Vierailija
11/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani yli 70-vuotias avustaa vieläkin 50-vuotiasta työssä käyvää poikaansa, hakee ruokakasseja pyörällä

ruoka-avusta ja vie peliriippuvaiselle pojalleen. Jokainen saa tehdä mitä haluaa.

Yksi pahimpia karhunpalveluksia ettei oman itsekkyyden vuoksi päästä toista ihmistä itsenäistymään ja löytämään omia rajoja.

Vierailija
12/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon, että tuo on lastesi kannalta huono ratkaisu. Oma äitini maksoi kulujani pitkälle aikuisuuteen, enkä oppinut ajoissa vastuullista rahankäyttöä. Oli hyvin vaikea alkaa yli kolmekymppisenä suunnitella oman perheen budjettia ja ottaa vastuuta talouden hallinnasta, kun sitä ei ollut oppinut eikä sitä minulta koskaan vaadittu.

Anna lastesi aikuistua nyt, teet heille ison palveluksen.

Vierailija
13/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ottaa kantaa enkä etenkään neuvoa, mutta tuli tästä mieleen, että sitten joskus aikanaan kun olet itse siinä asemassa, että kaipaisit vuorostaan lastesi apua kaikenlaisissa pienissä arjen asioissa, niin katoavatko he silloin kuin pieru Saharaan?

Vilpittömästi toivon, että eivät.

Vierailija
14/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettiä. Itse olen ottanut lainaa, että voin tarjota hyvät eväät elämään aikuistuville lapsilleni. Juuri täysikäiseksi tullut tyttäreni suunnittelee muuttavansa ensi vuonna kimppakämppään ystävänsä kanssa. Sen jälkeen pesä on tyhjä. Sitten voin vauhdittaa lainan takaisinmaksua ja muutaman vuoden kuluttua olen velaton. Sitten ehkä osaan hankkia jotain ihan vain itsellenikin, mutta ei sekään mielestäni ole niin tärkeätä kuin lasteni hyvinvointi.

Vierailija
15/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ottaa kantaa enkä etenkään neuvoa, mutta tuli tästä mieleen, että sitten joskus aikanaan kun olet itse siinä asemassa, että kaipaisit vuorostaan lastesi apua kaikenlaisissa pienissä arjen asioissa, niin katoavatko he silloin kuin pieru Saharaan?

Lapsethan voi asua vaikka toisella puolella maailmaa vastakkaisella aikavyöhykkeellä oman perheen kanssa, tympeää yrittää ostaa välittämistä ja läheisriipuvaisuudelle jatkoa.

Vierailija
16/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti teki tuota samaa sillä erotuksella tosin että sillä on omaisuutta. Et tee mitään palvelusta. Näin hyysättynä aikuisena sanoisin, että tuo on jopa henkistä väkivaltaa. Minun ei annettu missään vaiheessa oikeasti aikuistua niin oma teini-ikäni venyi lähelle 40 ikävuotta ja ulosottoon asti. Ja se oli vasta seinä kun jouduin ottamaan luurin käteen ja soittamaan äidilleni että nyt kaadan kolmasosan veloistani sinun niskaasi, koska päätin pelastaa itseni. Ja siinä kun kuppasin äitiäni, niin minua kuppasi tai yritti kupata jokainen mies joka oli kanssani. Eli äitini opetti käytöksellään myös minulle oman rajattomuutensa ja minusta tuli helposti hyväksikäytettävä äitini tyyliin. Joten lopeta. Et tee kellekään palvelusta.

Vierailija
17/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan voi asua vaikka toisella puolella maailmaa vastakkaisella aikavyöhykkeellä oman perheen kanssa, tympeää yrittää ostaa välittämistä ja läheisriipuvaisuudelle jatkoa.

Voihan tuota nykyään maailman toiseltakin puolelta pitää yhteyttä, välittää ja auttaa kaikenlaisissa asioissa. Pelottava ajatus, että läheisyyttä pitäisi omilta lapsiltaankin ostaa ja silloinkin olisi vain oikein, ettei sitä kuitenkaan lopulta saa.

Vierailija
18/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuota nykyään maailman toiseltakin puolelta pitää yhteyttä, välittää ja auttaa kaikenlaisissa asioissa. Pelottava ajatus, että läheisyyttä pitäisi omilta lapsiltaankin ostaa ja silloinkin olisi vain oikein, ettei sitä kuitenkaan lopulta saa.

Voi pitää joo ja monet varmasti vapaasta tahdostaan pitävätkin, mutta on näitä läheisriippuvaisia jotka nimenomaan yrittävät velvoittaa läheisiään lahjomalla ja pettymys on valtaisa jos lapset valitsee vapaasti.

Vierailija
19/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti teki tuota samaa sillä erotuksella tosin että sillä on omaisuutta. Et tee mitään palvelusta. Näin hyysättynä aikuisena sanoisin, että tuo on jopa henkistä väkivaltaa. Minun ei annettu missään vaiheessa oikeasti aikuistua niin oma teini-ikäni venyi lähelle 40 ikävuotta ja ulosottoon asti. Ja se oli vasta seinä kun jouduin ottamaan luurin käteen ja soittamaan äidilleni että nyt kaadan kolmasosan veloistani sinun niskaasi, koska päätin pelastaa itseni. Ja siinä kun kuppasin äitiäni, niin minua kuppasi tai yritti kupata jokainen mies joka oli kanssani. Eli äitini opetti käytöksellään myös minulle oman rajattomuutensa ja minusta tuli helposti hyväksikäytettävä äitini tyyliin. Joten lopeta. Et tee kellekään palvelusta.

Tämä.

Vierailija
20/40 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on samanlainen. Kaikki raha joka ei mene laskuihin ja pakolliseen elämiseen annetaan pikkuveljelleni joka elää yli varojensa kun kuvittelee ansaitsevansa miljonääri elämäntyylin tekemättä mitään. Ärsyttää suunnattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä