Haluaisitko olla isoäiti alle 50 vuotiaana?
Kommentit (37)
Vähän epäilen että niin tulee käymään..
Tuskin tulen olemaan, koska lapset ovat silloin sen ikäisiä, että todennäköisemmin opiskelevat kuin perustavat perhettä. Muuten olen kyllä iloinen, jos joskus tulen olemaan mummu. Voin kuvitella nauttivani isovanhemman roolista.
Siinä kävisi kyllä omaa lasta niin sääliksi. Koko elämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kävisi kyllä omaa lasta niin sääliksi. Koko elämä pilalla.
..olet sitten varmaan aika vanhana saanut lapsia? Onhan se ihan eri tilanne, jos lapsi on liki kolmekymmentä saadessaan lapsia, kun jos vaikka 16. Mun tytär on ainakin ihan ammatissa ja töissä oleva aikuinen, joka asuu omillaan. En näkisi mitenkään pahana/outona jos lapsen saisi, vaikka en itse ole sitä viittäkymmentä vielä. Tykkäisin olla mummu.
Muistan olleeni mummon viisikymppisjuhlissa.
Ihana ihminen.
Haluaisin :) Sitten olisi todennäköisemmin vielä niin virkeä, että jakaisi olla niiden lastenlasten kanssa. Ja ehtisi todennäköisesti nähdä myös heidät aikuisina. Saattaisi ehtiä myös saada lapsenlapsenlapsia <3
Olisipa ihanaa. Sain omat lapset 25 ja 26 vuotiaana. Nyt olen 45. Kohtahan se olisi jo aika..
En, koska olen mies. Tuskin olen isoisäkään ennen kuin täytän 50. Tytär saisi lapsen liian nuorena mun mielestä.
Tekevät niin kuin parhaaksi näkevät. Jos minun toiveilla on mitään väliä, ei haittaisi vaikka ensin hoitaisivat opinnot pois alta. Vanhempi olisi maks 22 v. ja nuorempi 20 v. jos minä olisin mummu jo 50 vuotiaana.
Olisin ihan mielelläni ollut mummi jo alle 50veenä, mutta näin ei ole käynyt. Toivottavasti seuraavan kymmenen vuoden aikana edes :)
Haluaisin ja äskettäin sain kuulla, että niin tulee tapahtumaankin :)
En voi sanoa että erityisesti haluaisin, mutta ei minulla mitään sitä vastaankaan ole. Kun täytän 50, lapseni ovat 27, 24 ja 19, eli hyvinkin ainakin kahdella vanhimmalla voi olla silloin lapsia.
En todellakaan. Olen nyt 50 ja ainut lapseni täytti 18.
Haluaisin! Sain lapseni niin nuorena, että jos hän saisi oman lapsen 25-30-vuotiaana (mikä on mielestäni hyvä lisääntymisikä 30-40v ohella), niin olisin alle 50-vuotias isoäiti.
Menisin lapsenlapsen kanssa matkoille jne., kuten myös omat vanhempani minun lapseni kanssa ja isovanhempani silloin, kun olin lapsi.
Meidän suvussa on tehty lapsia aika nuorena, ja tiiviit perhesuhteet.
Itsekin olen matkustellut ja viettänyt paljon aikaa niin isän kuin äidinkin puolen isovanhempien kanssa.
En. Tai ei minulla isovanhemmuutta vastaan mitään ole, mutta kun täytän parin vuoden päästä 50, pojat ovat 19 ja 16. Eivätkä kovin vastuullisilta perheenisiltä ainakaan tässä vaiheessa vaikuta.
Tällä palstalla on kyllä huvittava ilmiö tuo, että nuorena vanhemmaksi tulleita alapeukutetaan.
Toistuu joka ketjussa, jossa nämä ikä-asiat tulevat ilmi.
En todellakaan olisi halunnut, eikä niin onneksi käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on kyllä huvittava ilmiö tuo, että nuorena vanhemmaksi tulleita alapeukutetaan.
Toistuu joka ketjussa, jossa nämä ikä-asiat tulevat ilmi.
Kitkerät "odotetaan kunnes on vakityö, pankkitilillä miljoona jne."-tyypit alapeukuttavat, kun toiset uskaltavat perustaa perheen silloin kun haluavat, ei silloin kun pankkitilin saldo on optimaalinen.
En missään nimessä. Tähän syynä se, että lapseni ovat 12- ja 14-vuotiaat, kun minä täytän 50.
Haluaisin, mutta näillä näkymin en ole. Tyttäreni on nyt 27ja minä 47. Olisi vielä paljon jaksuja olla lapsesnlapsen kanssa,minkä töiltä ehtisi. Tytär ei vaan vielä ole elämässään lasten hankinta vaiheessa, vaikka parisuhteessa on ollutkin saman ihmisen kanssa viimeisen 9 vuotta. On kyllä kertonut joskus lapsen haluaansa.