Ärsyttää kun ihmiset ei tajua eroa suolakurkun, maustekurkun, etikkakurkun ja venäläisen suolakurkun kesken!
Kaikki on vaan sitä yhtä ja samaa ”suolakurkkua”.. Argh!
Kommentit (37)
En tiedä, eikä kiinnostakaan. Mutta kyllä me voidaan lasten kanssa sinulle mitali askarella. Mihin osoitteeseen laitetaan?
Näin on, sitäpaitsi fermentoimalla tehty kurkku on paras.
Tämän asian selkiyttämiseksi on onneksi suunnitteilla aloite. Adressi kurkkujen eriyttämisen ja lajittelun tiimoilta on lähtenyt jo kiertämään pääkaupunkiseudulta kohti pohjoista. Uskon, että pian tämä piina loppuu.
Sinänsä hän asialla ei ole mitään väliä kunnes ostaa vahingossa sen todella oahanmaikuisrn kurkun. Mikähän se nyt oli nimeltään.... Joka tapauksessa oppii sitä sammiota välttämään.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, sitäpaitsi fermentoimalla tehty kurkku on paras.
Mä tykkään suokurkuista smetanan ja hunajan kanssa ja leivän päällä, mutta hampurilaiseen haluan maustekurkkua. Ja tykkään niistä leivänkin päällä. Molemmat ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hän asialla ei ole mitään väliä kunnes ostaa vahingossa sen todella oahanmaikuisrn kurkun. Mikähän se nyt oli nimeltään.... Joka tapauksessa oppii sitä sammiota välttämään.
Maustekurkku
No kerro mitkä ne erot ovat. Itse en tiedä kun en syö mitään noista.
Minulla on vielä monta syksyllä hapatettua kurkkupurkkia. Jotenkin noita itsetehtyjä ei raski syödä niin paljon kuin kaupan.
EU:n pitäisi tehdä asialle jotain
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku on fermentoitu, maustekurkku on etikkaan säilötty.
Ärsyttää kun ihmiset ei tajua eroa suolakurkun, maustekurkun, etikkakurkun ja venäläisen suolakurkun kesken!
Eihän aloittajakaan tajua suolakurkun ja hapankurkun eroa! Jälkimmäinen on maitohappokäytetty, muut ei. Vertaa hapankaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suolakurkku on suolattu. Hapankurkku on fermentoitu. Kun fermentoidaan kaalia tai silakkaa ei tule suolakaalia ja suolasilakkaa vaan hapankaalia ja hapansilakkaa. Sama kurkulla.
Ap:n vaihtoehdoista puuttui herkkukurkku!
Mulla ei ole mitään käsitystä noiden eroista. Enkä kyllä juuri koskaan mitään noista syökään.
Olen muuten monilta ihmisiltä yrittänyt kysyä niitä eroja, mutta ikinä en ole mitään selkeää vastausta saanut.
Höpöhöpö, kaikki liemessä lilluvat maistuvat samalle...suolalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suolakurkku on suolattu. Hapankurkku on fermentoitu. Kun fermentoidaan kaalia tai silakkaa ei tule suolakaalia ja suolasilakkaa vaan hapankaalia ja hapansilakkaa. Sama kurkulla.
Mikä sitten on maustekurkku? Entä venäläinen suolakurkku?
Ah, kunnon vanhanajan suolakurkku suorastaan sulaa kielelle. Herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vaihtoehdoista puuttui herkkukurkku!
Mulla ei ole mitään käsitystä noiden eroista. Enkä kyllä juuri koskaan mitään noista syökään.
Olen muuten monilta ihmisiltä yrittänyt kysyä niitä eroja, mutta ikinä en ole mitään selkeää vastausta saanut.
Sellainenkin on?
Eli on siis:
Suolakurkku
Maustekurkku
Suolakurkku
Herkkukyökki
Suolakurkku
Venäläinen suolakurkku
Mitä eroja näillä siis on?
Voi jeesus, en tajunnutkaan että noita on noin paljon. Aina olen mieltänyt ne yhdeksi ja samaksi likaisinvihreäksi kitkeränkatkeraksi sotkuksi josta en tykännyt lapsena mutta nyt menettelee. Kotiin en ikinä osta.
Mikä noista on se mitä burger-ravintolassa löytää hampurilaisen välistä?
Mä tajuan, mutta mua ei ärsytä.