Polyamoria, miksi media tuo esiin vain nainen + useampi mies tarinoita?
https://www.is.fi/perhe/art-2000007870340.html
Vai onko niin ettei suomalaiset miehet harrasta haaremia, vain naiset?
Kommentit (41)
Ap taitaa olla vähän kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiilo esitettiin artikkelissa "henkilönä", "kumppanina" ja "tyyppinä", miksi oletat hänen olevan mies?
Häntä kutsuttiin myös "poikaystäväksi", tästä oikeastaan ihan vaan toivoin, että kyseessä on mies, eikä poika.
Mä tiedän keski-ikäisiä, jotka puhuu poika- ja tyttöystävistä.
Tunnetko myös naisia tai muunsukupuolisia, joita kutsutaan poikaystäviksi? Siitähän tässä oli kyse.
Kommentoin viestiä, jossa sanottiin "Häntä kutsuttiin myös "poikaystäväksi", tästä oikeastaan ihan vaan toivoin, että kyseessä on mies, eikä poika." Eli siis viestiä, jossa viitattiin henkilön ikään.
Joka vastasi kysymykseen, "miksi oletat kyseessä olevan MIES". -> poikaystävä = oletettavasti poika tai mies - > en voi tietää kumpi, mutta toivottavasti kuitenkin mies. Noin muutoin ei ollut tarkoitus viitata henkilön ikään millään tavalla.
Ei tuo monen kanssa nussiminen ole mikään uusi juttu. Tuhinaa aiheuttaa se että aiheesta puhuvat ihmiset pilaavat hyvät häpeän tunteet, joita osa ihmisistä tarvitsee.
Miehiä tulee paljon suomeen muista maista ja kun korona on ohi niin 2015 tulee toistumaan tulijoiden suhteen vielä moneen ottteeseen.
Kun tulevaisuudessa miehiä on monta kertaa enemmän kuin naisia niin olisi kätevää että yhdellä naisella on useampi puoliso vaikkapa ulkomaalainen ja suomalainen mies.
Tämä sopisi luultavasti suurimmalle osalle kun sitä tuotaisiin enemmän näkyväksi ja trendikkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen feminismi -ideologian mukaan kyse on sorrosta, jos yksi mies ja monta naista.
Yksi nainen ja monta miestä on taas voimaannuttavaa ja ok.
Massiivisella enemmistöllä naista jotka on näissä suhteissa kehitysmaissa se ei ole naisen puolelta vapaa valinta. Konseptilla on historiallista painolastia. Miksi feministejä harmittaisi valinnat jotka ihminen oikeasti tekee vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvö että ovat keksineet heille sopivan kuvion. Outoa, että se häiritsee niin paljon täysin ulkopuolista henkilöä.
Niin, ei minua ainakaan haittaa jos joku polymursu kaappaa itselleen vaikka 5 miestä, tasoittaapahan tilannetta naisten ja miesten määrissä. M33
Vierailija kirjoitti:
Minusta niitä mies + useampi nainen on kansainvälisessä mediassa enemmän. Veikkaan kuitenkin, että suomalaiset naiset eivät pääsääntöisesti ole tästä kuviosta kiinnostuneita.
Tässä nimenomaisessa jutussa eniten järkytti se, että "hauskanpitoon" tarkoitettu tinderpano kutsutaan heti ekoille treffeille lapsen nähtäville.
Ei nykyään ihmisiä enää kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvö että ovat keksineet heille sopivan kuvion. Outoa, että se häiritsee niin paljon täysin ulkopuolista henkilöä.
Niin, ei minua ainakaan haittaa jos joku polymursu kaappaa itselleen vaikka 5 miestä, tasoittaapahan tilannetta naisten ja miesten määrissä. M33
Jos ei haittaa, niin miksi sitten käytät viestissäsi tuollaista kieltä? Sanasi ja ilmaisusi ovat ristiriidassa.
Vierailija kirjoitti:
"Kerroin päiväkotiin tilanteestamme ja siitä, että tyttären voi tulla hakemaan kuka tahansa meistä kolmesta. Sieltä tuli aluksi kuitenkin viestiä, että pitää ilmoittaa, jos hakija on vanhempien sijasta Wiilo. Kerroin, että Wiilo on minun kumppanini ja että hän voi tulla hakemaan ilman erillisiä ilmoituksia.
Lopulta päiväkodin työntekijät tottuivat siihen, että Wiilokin kuuluu perheeseen ja hakee säännöllisesti Mikaelan tarhasta."
Minun luottamukseni ihmisiä kohtaan rakentuu niin hitaasti että v.2019 alkanut suhde tuntuisi vasta tuoreelta ja ihminen ventovieraalta.
Eikä tuo ole mikään perhe. Tuossa pilataan lapsen elämä. Sekoitetaan lapsen pää tuomalla "perheeseen" ulkopuolisia. Muutaman vuoden kulttua Wiilo on vaihtunut johonkin toiseen tyyppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta niitä mies + useampi nainen on kansainvälisessä mediassa enemmän. Veikkaan kuitenkin, että suomalaiset naiset eivät pääsääntöisesti ole tästä kuviosta kiinnostuneita.
Tässä nimenomaisessa jutussa eniten järkytti se, että "hauskanpitoon" tarkoitettu tinderpano kutsutaan heti ekoille treffeille lapsen nähtäville.
Ei nykyään ihmisiä enää kiinnosta
Kiinnosta mikä? Lapsen etu?
Vierailija kirjoitti:
Toimii parhaiten juuri noin että naisella on useampi mies eikä toisinpäin, naiset ovat huomattavasti omistavimpia luonteeltaan. Minulla on muutama tuttava nainen jotka ovat samassa tilanteessa ja ovat onnellisia ja heidän miehetkin tyytyväisiä.
Tuossa on noi miehet on täysiä l+uu-e*/reita. Ilmaiset kustantajat ilmaiset kodinhoitajat ja lastenhoitajat.
Miehet eivät saa seksiä paitsi silloin kun naiselle sopii. Kun miehet vielä haluavat seksiä huomattavasti naista enemmän niin se tarkoittaa että nuo miehet ovat koko ajan puutteessa. Naiset myös lopettavat suurimman osan parisuhteista. Eli tuossa tilanteessa noilla miehillä ei ole mitään sananvaltaa mihinkään. Yksikin vaatimus tai valitus niin mies lentää pihalle ja tulee toinen tilalle.
Onkohan tarkoitus hommata lapsia molemmille isille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerroin päiväkotiin tilanteestamme ja siitä, että tyttären voi tulla hakemaan kuka tahansa meistä kolmesta. Sieltä tuli aluksi kuitenkin viestiä, että pitää ilmoittaa, jos hakija on vanhempien sijasta Wiilo. Kerroin, että Wiilo on minun kumppanini ja että hän voi tulla hakemaan ilman erillisiä ilmoituksia.
Lopulta päiväkodin työntekijät tottuivat siihen, että Wiilokin kuuluu perheeseen ja hakee säännöllisesti Mikaelan tarhasta."
Minun luottamukseni ihmisiä kohtaan rakentuu niin hitaasti että v.2019 alkanut suhde tuntuisi vasta tuoreelta ja ihminen ventovieraalta.
Eikä tuo ole mikään perhe. Tuossa pilataan lapsen elämä. Sekoitetaan lapsen pää tuomalla "perheeseen" ulkopuolisia. Muutaman vuoden kulttua Wiilo on vaihtunut johonkin toiseen tyyppiin.
Se on heidän perheensä ja he saavat määritellä sen ihan itse. Vaikka sinä et voisi kuvitella että perhettä on mikään muu muoto kuin umpikonservatiivinen ydinperhe niin se ei ole mikään totuus.
Media tuo esiin sellaisia tarinoita jotka ovat saatavilla. Moni polysuhteissa elävä haluaa elellä ihan hissukseen omaa elämäänsä koska patavanhoillisrt paheksuu.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tarkoitus hommata lapsia molemmille isille.
En usko. Sillä nyt hänellä on helppoa. Hän saa sitoutettua ylimääräisen miehen lapseen ja häneen ja näin saa maksajan lapselle. Samalla vaikka biologinen isä jotain vaatisi niin hänet voi dumbata ja vaatiia elareita ja sen lisäksi toinen mies tunkee rahaa naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on heidän perheensä ja he saavat määritellä sen ihan itse. Vaikka sinä et voisi kuvitella että perhettä on mikään muu muoto kuin umpikonservatiivinen ydinperhe niin se ei ole mikään totuus.
Lapsen oikeudet on paljon tärkeämmät kuin aikuisten halut. Lapsen elämään ei saa tuoda ihmisiä jotka sitten häviää. Lapsella on oikeus tasapainoiseen lapsuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen oikeudet on paljon tärkeämmät kuin aikuisten halut. Lapsen elämään ei saa tuoda ihmisiä jotka sitten häviää. Lapsella on oikeus tasapainoiseen lapsuuteen.
Tässä tapauksessa lapsella on kaksi läsnä olevaa vanhempaa. Jos nyt jonain päivänä äiti eroaa tuosta kolmannesta niin tuskin lapsen maailma täysin pirstaloituu. Ei lasta voi eikä pidä suojella kaikilta pettymyksiltä ikuisesti.
On myös ihan kahden ihmisen liittoja joissa on lapsia ja sitten erotaan ja toinen vanhempi häviää kuvioista suunnilleen täysin. Kivitätkö heitä samalla tavalla? Vai onko se niin normaalia että hyväksyt sen.