Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa suvaitsevaiset ihmiset!

Vierailija
11.08.2006 |

Sisko oli kylässä ja varapäreillekin tuli taas käyttöä. Olemme todellakin samaa sukua, mutta täysin eri maata. Myönnetään, olen turvallisuushakuinen ja tylsä ja vielä konservatiivikin, mutta mikä siinä on, että en saa rauhassa olla mitä olen. Siskoni on tyypillinen nyky-suvaitsevainen. Suvaitsee siis oman punavihreän maailmankatsomuksen jakavat, kaikki eriväriset, maailmankatsomuksesta riippumatta, kaikki köyhät (kunhan eivät tule liian lähelle tai yritä muuttaa asianlaitaa) ja kaikki erilaiset sukupuoliset suuntaukset (kunhan jakavat oikean maailmankatsomuksen.) Valitettavasti minua on siunattu myös parilla vastaavalla suvaitsevalla työkaverilla.

Näin saan jatkuvasti tuta, kuinka väärää minun poroporvarillinen elämäni on, kuinka vääriin vaatteisiin pukeudun, kuinka asun ja elän väärin, kuinka väärän ja kauhean miehen olen valinnut (kapiainen), kuinka vääriä poliittisia kantoja minulla on (olen porvari) ja kuinka väärään Jumalaan minä uskon. Lapsiakin on titysti väärä määrä (2) ja vääriä sukupuolia (tyttö ja poika) ja heidät on synnytetty, nimetty, hoidettu, kasvatettu ja puettu väärin. Koirakin on vääränlainen (hyvältä kasvattajalta otettu rotukoira eikä Virosta pelastettu kulkukoira.) Kaikki mielipiteeni ovat tietysti myöskin vääriä.

Eniten harmittaa saamattomuuteni, kun en eilen heittänyt sisartani pihalle, kun hän hyökkäsi vieraidemme kimppuun. Kyse oli mieheni hyvästä ystävästä ja työkaverista, homomiehestä ja hänen kumppanistaan, joiden sisareni ilmoitti olevan mm. seksuaalisuutensa pettureita, koska heidän elämänkatsomuksensa on väärä. Mikä ihme siinä on, että nämä suvaitsevaisuuttaan kovaan ääneen kuuluttavat eivät ikinä suvaitse muita kuin omanlaisiaan ihmisiä? Ainakaan, jos ne ihmiset ovat lähellä. Sisareni tai nämä työkaverini eivät siis esim. hyväksy suomalaista kristittyä, ainakaan yhtään vanhoillisempaa (sisareni tosin ei edes minua, vaikka olen aika vapaamielinen valtavirta luterilainen), mutta hyväksyvät kyllä helposti ääri-islamilaiset terroristiliikkeet ym.

Kuka pelastaisi meidät suvaitsevaisilta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aika ristiriitainen. Siis hyväksyykö se sun siskos ne homot vai ei? Ja jos sun sohvalla istuu homopariskunta, ethän sä sit kovin konservatiivinen voi olla...!!!

Vierailija
2/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä pätemään omalla oletetulla kapeakatseisuudellasi ja haukkumaan suvaitsevaisuutta sillä perusteella, että yhtä lailla kapeakatseinen sisaresi väittää olevansa suvaitsevainen? Argumenttisi on tasoa Hyi vihaan feminismiä, naisen suusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen ihminen oikeasti päästää tuollaista suustaan?

Mielestäni olen suvaitsevainen, ja elän ja annan toistenkin elää, mutta tuon mittapuun mukaan olen kyllä jotain ihan muuta.

Vierailija
4/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kolmonen, olipas siinä feministin määritelmä!

Vierailija
5/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan he siis ovat ammateiltaan partureita, stailaajia, myyjiä, humanisteja jne. habitukseltaan stereotyyppisia ja maailmankatsomukseltaan setan mieleisiä punavihreitä. Nämä meidän ystävämme ovat aivan liian konservatiivisia ja ihan väärissä ammateissakin. Ja koska he ovat homoja (tai toinen oikeastaan biseksuaali) heillä olisi erityinen velvollisuus olla ja ajatella " oikein" ja konservatiivisuus heidän taholtaan on erityistä ja tuomittavaa petturuutta.

Mitä minuun tulee, konservatiivisuus ei estä minua millään tavoin hyväksymästä esimerkiksi näitä ystäviämme. Olen niin konservatiivi, että minusta minulle ei kuulu pätkääkään, mitä jonkun muun makuuhuoneessa tapahtuu.

Ap

Vierailija:

..aika ristiriitainen. Siis hyväksyykö se sun siskos ne homot vai ei? Ja jos sun sohvalla istuu homopariskunta, ethän sä sit kovin konservatiivinen voi olla...!!!

Vierailija
6/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sä et ole oikea konservatiivi, älä siis sano olevasi. Konservatiivi ei hyväksy mitään poikkeavaa, ajattelepas vaikka amerikan ihanaa presidenttiä!

Vierailija
7/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radikaalit ovat niitä, jotka kokevat tarvetta puuttua siihen, mitä ihmisten kodeissa tapahtuu.

Ymmärrän hyvin aloittajan pointin. Nykyisin suvaitsevaisiksi ja edistyksellisiksi itseään nimittävät hyväksyvät ja suvaitsevat tosiaan ihan kaiken, paitsi konservatiivisuuden ja keski-ikäiset valkoiset heteromiehet.

Vierailija
8/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tosin poistuivat sitten aika pian. Minä sitten lähetin tänään heille anteeksipyyntöviestit sisareni ja omasta puolestani.

Ap

Vierailija
9/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olla radikaalit ja konservatiivit sekaisin. Katsokaahan sivistyssanakirjasta sanojen oikean merkityksen. Nyt ei ole kyse siitä, mitä ne yleensä sitten ovat ja miten käyttäytyvät: jos eivät täytä sanan oikeaa merkitystä, eivät ole sitä mitä sanovat olevansa!

Vierailija
10/17 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan OIKEESTI ja sillä on kyllä mies ja kaksi lasta. Haluaa vain, että kaikki tapahtuu tasa-arvoisesti. Heidän perheessään kyllä tapahtuukin, isä on ollut pois työelämästä siinä missä äitikin. Ei feministi ole perheen perustamista vastaan, vaan epätasa-arvoa.....................

Vierailija
11/17 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pyrki teologiseen tiedekuntaan, vaikka raamattu vihaa häntä sellaisena kuin hän on. :(

Miten voi uskoa johonkin, vaikka se usko sanoo, että olet sairas ja huono ihminen?

Vierailija
12/17 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran teininä haukkunut yhden entisen (!) skinarin pystyyn - kyllä nyt hävettää!

Vierailija
13/17 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen huomannut, että " suvaitsevaisina" itseään pitävät ovat yleensä tosi suvaitsemattomia esim. meitä vakaumuksellisia kristittyjä kohtaan.

Vierailija
14/17 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siltä tosiaan tuntuu.

Ap

Vierailija
15/17 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset uskovat, että tiettyjä instansseja voi muuttaa vain sisältä päin. Monet homoseksuaalit jotka pyskivät teologiseen, ajattelevat juuri niin. Eli he uskovat voivansa muuttaa kirkon suhtautumista homoihin positiivisemmaksi sillä, että hakautuvat työhön kirkon palvelukseen ja muuttavat sitä sisältä päin, eivät " ulkopuolisina" mekkaloimalla:)

Vierailija
16/17 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat ap. Itse olin samanlainen " suvaitsevainen" teininä, ystäväporukka opetti sellaiseksi ;) Vähän kun kasvoin niin huomasin ettei se mitään oikeaa suvaitsevaisuutta ollut. Hyväksyttiin vaan kaikki erikoiset jutut, mutta tavallisuutta halveksuttiin :p

Onneksi älysin kuinka tylsää ja ärsyttävää sellainen oikeasti on ja opettelin hyväksymään myös ne tavalliset tyypit =)

Vierailija
17/17 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sen, mikä on heidän ajastustensa mukaista. Usein suvaitsematt6omina pidetyt ryhmät kuten vanhukset, maalaiset, konservatiivit ym. usein suvaitsevat paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi