Miksi joku lähtee alalle, jossa ei viihdy?
Kommentit (18)
Rahan takii.
Ehkä ei halua poskella kaukana.
Ehkä ei tiedä.
Olettamusten takia.
Odotusten takia.
Vierailija kirjoitti:
Raha.
Ei kukaan möisi koko elämäänsä rahasta.
Sul menee väärinpäin toi lähteminen ja viihtyminen ap. Logiikka ap logiikka.
...Siis ehkä ei halua opiskella kaukana kotoa.
Miksi tyhmät idiootit yleensä tekevät töitä? Itse nautin vapaaherrana olemisesta, kun muut kustantavat elämäni. Joka kuukausi jää lisäksi 200-250 euroa säästöön toimeentulotuesta jolla normaalisti matkailen ympäri aasiaa. Vapaa-aikaa riittävästi ja paljon harrastuksia. En tule koskaan menemään töihin.
Ei realistinen käsitys opiskelemaan lähtiessä mitä alalla työskentely tulee todella olemaan. Ja osaa päätyy johonkin mihin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha.
Voi kuule, vaikka kuinka moni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhmät idiootit yleensä tekevät töitä? Itse nautin vapaaherrana olemisesta, kun muut kustantavat elämäni. Joka kuukausi jää lisäksi 200-250 euroa säästöön toimeentulotuesta jolla normaalisti matkailen ympäri aasiaa. Vapaa-aikaa riittävästi ja paljon harrastuksia. En tule koskaan menemään töihin.
Tyhmä laiska sika.
Huono itsetuntemus. Ehkä käsitys alasta on perustunut epärealistisiin mielikuviin tai lähipiirissä jotkut ovat tyrkyttäneet omia haaveitaan toisen toteutettavaksi. Jos ei tunne itseään, on helppo ottaa toisten unelmat omikseen sitä itse huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha.
Ei tarvikaan. 8 tuntia päivässä piisaa.
Jos luulee etukäteen, että viihtyy? Ja totuus selviää myöhemmin.
Itse olen hamassa nuoruudessani käynyt ravintolakoulun. Luokalla oli kaksi tyttöä, jotka hokivat koko ajan haluavansa parturi-kampaajaksi. Mitä hittoa sitten tekivät ravintolakoulussa? Molemmat lopettivat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Rahan takii.
Ehkä ei halua poskella kaukana.
Ehkä ei tiedä.
Olettamusten takia.
Odotusten takia.
?
Opiskella kauan/kaukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha.
Voi kuule, vaikka kuinka moni.
Laittavat elämänsä roskapöntöstä alas.
Harva työnteosta nauttii, mutta jotain on kuitenkin rahan vuoksi tehtävä. Itsekin haluaisin olla biologi/geologi, mutta eipä niille helposti töitä löydy.
Ala voi olla oikea, mutta käytännön työelämä vie mehut ja motivaation? Mulla on vähän tällanen tilanne.
Raha.