Siis mikä tämä Tytti Yliviikari oikein kokee olevansa
Yli-Viikari höyläsi viraston luottokorttia VTV:n toimittamien tietojen mukaan vuosina 2018–2020 yhteensä 59 171 eurolla.
YLI-VIIKARI esimerkiksi maksatti viraston luottokortilla neljään otteeseen stailauspalvelujaan vuonna 2019.
10. tammikuuta 2019 Yli-Viikari osti Living Day Spasta 174 euroa maksaneen ”hiusmuotoiluvalmennuksen”.
Valmennus liittyi VTV:n mukaan pääjohtajan valokuvaukseen – tarkempaa selvitystä kuvauksesta ei annettu.
28.2.2019 Yli-Viikari hankki Sydämen Pohjasta Oy:ltä 185 euroa maksaneen palvelun, joka sisälsi värin ja muotoilun sekä kulmien muotoilun.
Stailauspalvelu liittyi VTV:n mukaan Haus Kehittämiskeskuksen videokuvaukseen
23.4.2019 Yli-Viikari osti Sydämen Pohjasta Oy:ltä 204 euron palvelun, johon sisältyi värin ja muotoilupalvelujen lisäksi ”extreme megamask”. Kuittiin ei kirjattu oston syytä. VTV:stä kerrotaan, että ostos liittyi viraston vuosikertomuksen kuvauksiin.
11.6.2019 Yli-Viikari hankki Sydämen Pohjasta Oy:ltä 212 euron palvelun, johon sisältyi värin ja muotoilun lisäksi ”tehohoito”. VTV:n mukaan ostos liittyi eduskunnassa toteutetun viraston esittelyvideon kuvauksiin.
Näin meidän verorahoja haaskataan ja kaikki menee sumeilematta läpi. Palkat on pilvissä mutta silti kaikki maksatetaan veronmaksajilla. Tämä on sairasta, törkeää, mielivaltaista... Sanat loppuu kesken kuvailemaan suuttumusta mitä tämä vallassa olevien naisten perseily nykyään aiheuttaa
Kommentit (7835)
Vierailija kirjoitti:
Tytti ei kanna poliittista vastuuta ja eroa, koska hän ei ole poliitikko. Hänen ei tarvitse pelätä, että äänestäjät hylkäisivät. Siksi virkanimityksissä pitäisi olla tosi tarkkana, ja virkaan pitää valita (ei sopivin, vaan) nimenomaan se pätevin. Sitä Tytti ei ollut. Syyttävä sormi nyt sinne Pöystin suuntaan, joka ylenteli Tyttiä ilman avoimia ja reiluja hakuja.
Minun mielestäni koko virkamies ja virka mallista pitäisi luopua. Kyllä julkisen hallinnon johtajillakin pitää olla pelko menettää työpaikka jos hoitaa työnsä huonosti. Samoin noista pakasteviroista pitää päästä eroon. Miksi ***ssä julkisessa hallinnossa voidaan jättää yksi työ odottamaan, jos toinen työ ei enää miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon erottaminen voi viedä puoli vuotta? Haisee kyllä erittäin vahvasti hyvä veli -verkostolta.
Niin, ja varsinkin kun kävi ilmi että sille maksetaan silti 50% palkkaa. 6000€/kk kilahtaa tilille runojen lausumisesta telkkarissa. Viikarin virkavirheet ovat niin isossa mittakaavassa, että tutkinta kestää varmaan vuosia.
Joo, ja kun kelvoton Tytti Yli-Viikari röyhkeästi ryhtyy riitelemään oikeudessa, niin se tivoli kestää vuosikausia ja iso lasku siitäkin lankeaa tietysti sinun ja minun maksettavaksi.
Maksakoon vaikka miljoonia, kunhan tuo akka ei enää ole johtavassa virassa tai missään tärkeässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytti ei kanna poliittista vastuuta ja eroa, koska hän ei ole poliitikko. Hänen ei tarvitse pelätä, että äänestäjät hylkäisivät. Siksi virkanimityksissä pitäisi olla tosi tarkkana, ja virkaan pitää valita (ei sopivin, vaan) nimenomaan se pätevin. Sitä Tytti ei ollut. Syyttävä sormi nyt sinne Pöystin suuntaan, joka ylenteli Tyttiä ilman avoimia ja reiluja hakuja.
Minun mielestäni koko virkamies ja virka mallista pitäisi luopua. Kyllä julkisen hallinnon johtajillakin pitää olla pelko menettää työpaikka jos hoitaa työnsä huonosti. Samoin noista pakasteviroista pitää päästä eroon. Miksi ***ssä julkisessa hallinnossa voidaan jättää yksi työ odottamaan, jos toinen työ ei enää miellytä.
On siirtynyt pysyvästä virasta (jäi siksi taustalle) määräaikaiseen pestiin, joka päättyy itsestään 31.12., jos ei sitä ennen eroteta.
Halvempaa on Suomen Kansalle että tämän tapauksen tutkintaa jatketaan aina sinne asti, että pääjohtajan virka lakkautuu omia aikojaan. Vältetään oikeudenkäynnit, jotka vasta kalliiksi tulisivat.
Tytti ei suostu eroamaan ja vetää tällä saippuaoopperallaan lokaan myös Pöystin ja Niinistön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siirtynyt pysyvästä virasta (jäi siksi taustalle) määräaikaiseen pestiin, joka päättyy itsestään 31.12., jos ei sitä ennen eroteta.
Halvempaa on Suomen Kansalle että tämän tapauksen tutkintaa jatketaan aina sinne asti, että pääjohtajan virka lakkautuu omia aikojaan. Vältetään oikeudenkäynnit, jotka vasta kalliiksi tulisivat.
Ei tule. Tytti saa koko ajan 50% palkkaa. Jos juttu menee oikeuteen asti ja hän saa langettavan tuomion, oikeudenkäyntikulut maksaa Tytti, ei Suomen valtio. Jos hän saa vapauttavan tuomion, lasku lankeaa Suomen valtiolle. Juttu kannattaa valmistella nopeasti, mutta hyvin, jos/ennen kuin oikeuteen mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon erottaminen voi viedä puoli vuotta? Haisee kyllä erittäin vahvasti hyvä veli -verkostolta.
Niin, ja varsinkin kun kävi ilmi että sille maksetaan silti 50% palkkaa. 6000€/kk kilahtaa tilille runojen lausumisesta telkkarissa. Viikarin virkavirheet ovat niin isossa mittakaavassa, että tutkinta kestää varmaan vuosia.
Joo, ja kun kelvoton Tytti Yli-Viikari röyhkeästi ryhtyy riitelemään oikeudessa, niin se tivoli kestää vuosikausia ja iso lasku siitäkin lankeaa tietysti sinun ja minun maksettavaksi.
Vain siinä tapauksessa, että Tytti voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, jos Tytistä olisi tullut Kansallisgallerian johtaja. Se olisi varmaan ensi töikseen maalauttaunut itsestään suuren muotokuvan. Kuva kultakehyksineen olisi asetettu keskeiselle paikalle ja jokaisen kansalaisen olisi pitänyt sitä ihaillen palvoa. Jos ei kehuisi tarpeeksi, vihapoliisi tulisi ja pamputtaisi. Huh huh!
Muotokuva tulisi Ateneumiin siihen kohtaan jossa nyt on Taistelevat metsot.
Siis oikeasti mitähän kaikkea tuhoa tämä uudistusmielinen pomo olisi saanut kansallisgalleriassa aikaan? Tulee mieleen seuraavia skenaarioita:
- Ateneumin kaikki kuuluisimmat maalaukset pariksi vuodeksi maailmankiertueelle kansainvälisyyden nimissä.
- Ateneum täyteen nykytaidetta, Kiasmaan arkeologisia kippoja
- Suurelle Johtajalle matkustuspäiviä 365/vuosiOstetaan miljoonilla jotain bhutanilaista kansan- ja nykytaidetta, jonka Suuri Johtaja on omin käsin käynyt valitsemassa.
Ateneumin arvotaulut katoaisivat vaivihkaa Tytin oman kodin seinille.
Tytti osaisi keksiä jonkun "Suuri Johtaja tarvitsee edustuskodin ja edustavat taulut sinne" -stoorin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule. Tytti saa koko ajan 50% palkkaa. Jos juttu menee oikeuteen asti ja hän saa langettavan tuomion, oikeudenkäyntikulut maksaa Tytti, ei Suomen valtio. Jos hän saa vapauttavan tuomion, lasku lankeaa Suomen valtiolle. Juttu kannattaa valmistella nopeasti, mutta hyvin, jos/ennen kuin oikeuteen mennään.
JOS Tytti erotetaan esim 30.6. alkaen pääjohtajan puolikkaalta palkalta (nyt 6000 e/kk), siirtyy hän 1.7. ylijohtajan noin 10 000 e/kk palkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aivan. Jos Tytti häviää (ja toivottavasti häviää), niin hän makselee kulut sellaisilla rahoilla, jotka ovat peräisin sinun ja minun rahoista revityistä Tytti Yli-Viikarille maksetuista suojatyöpalkoista. Tuo retkuhan on saanut jostain ihmeen syystä 11000 euroa kuussa palkkaa kaiken muun lisäksi, ja tälläkin hetkellä saa 6000 euroa kuussa. Minä en saa tuollaisia palkkoja, vaikka olen huomattavasti korkeammin koulutettu kuin Tytti Yli-Viikari ja teen ihan oikeaa vaativaa työtä toisin kuin Tytti Yli-Viikari. Saatko sinä?
Voisiko Titityy jatkaa pakastevirassaan ylijohtajana siinäkin tapauksessa, että hän saisi rikostuomion?
Vierailija kirjoitti:
Tytti ei suostu eroamaan ja vetää tällä saippuaoopperallaan lokaan myös Pöystin ja Niinistön.
Niin vetää, mutta se ei varsinaisesti ole huono asia. Paljastuvatpa hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on, että Tytti Yli-Viikari saa rangaistuksen. Hyvä joskaan ei riittävä rangaistus on jo siinä, että Tytti Yli-Viikari on tehnyt itsestään koko Suomen halveksiman pellen. Eihän Tytti Yli-Viikari voi missään enää näyttäytyä, eikä tämä juttu varmasti unohdu ihan heti. Loppuelämänsä Tytti Yli-Viikari pilasi, mutta minua ei kyllä säälitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aivan. Jos Tytti häviää (ja toivottavasti häviää), niin hän makselee kulut sellaisilla rahoilla, jotka ovat peräisin sinun ja minun rahoista revityistä Tytti Yli-Viikarille maksetuista suojatyöpalkoista. Tuo retkuhan on saanut jostain ihmeen syystä 11000 euroa kuussa palkkaa kaiken muun lisäksi, ja tälläkin hetkellä saa 6000 euroa kuussa. Minä en saa tuollaisia palkkoja, vaikka olen huomattavasti korkeammin koulutettu kuin Tytti Yli-Viikari ja teen ihan oikeaa vaativaa työtä toisin kuin Tytti Yli-Viikari. Saatko sinä?
En saa, mutta puolisoni saa!
Suomen Verojen Tuhlaus Virastossa työn tekoa ei edellytä pääjohtajatason viranhoidossa. Pääjohtajalla tulee olla toimessaan 1. Mukavaa, 2. Kivaa, 3. Hauskaa. Alaisten ensisijainen tehtävä on miellyttää johtajaa. Tanssitaan tarvittaessa vaikka balettia. Ylijohtajat vastaavat osaltaan siitä että näin tapahtuu. Virkavastuu koskee varsinaisia alan koulutuksen saaneita virkamiehiä. He vastaavat että johtajat toimivat annettujen ohjeiden mukaan. Pääjohtaja vastaa strategisista kokonaisuuksista, ei hänellä ole aikaa käytännön näpertelyihin, kuten matkalaskukuittien keräilyyn ym. Se on assistentin hommaa. Jos alainen kysyy tai uskaltaa huomauttaa puutteista ja epäselvyyksistä, se on sopimaton ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa silti tehdä se mikä tehtävissä on. Kammeta Yli-Vitkuttelija pihalle. Paljonko hän saisi korvauksia, jos menettelyssä sattuisi muotovirhe? Kahden vuoden palkan? Senkin maksaminen tulisi halvemmaksi kuin se, että hän jatkaa pääjohtajana vuoden loppuun ja sitten ylijohtajana eläkeikään asti eli vielä n. 20-25 vuotta tätä menoa.
Lakkautetaan se virasto. Puskutraktorit vaan pihaan ja koko VTV maan tasalle. Siinähän loppuu Yli-Vikuroijan hienot johtajuudet.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa silti tehdä se mikä tehtävissä on. Kammeta Yli-Vitkuttelija pihalle.
Ehdottomasti näin. Röyhkimys Tytti Yli-Viikari pitää todellakin kammeta pihalle. Hänelle pitää tehdä aivan selväksi, että hänen itsekäs öykkäröintinsä ei käy ja että siitä asiasta vallitsee Suomen tasavallassa yksimielisyys.
Vierailija kirjoitti:
Lakkautetaan se virasto. Puskutraktorit vaan pihaan ja koko VTV maan tasalle. Siinähän loppuu Yli-Vikuroijan hienot johtajuudet.
Tuossakin on perää. Tytti Yli-Viikarin jälkeen VTV ei ole lainkaan uskottava. Se näyttäytyy vain suurena menoeränä veronmaksajille. Nyt on kaikille tullut selväksi, että iltapäivälehdistö hoitaa paljon paremmin sen tarkistushomman, jonka piti olla VTV:n tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Titityy jatkaa pakastevirassaan ylijohtajana siinäkin tapauksessa, että hän saisi rikostuomion?
Uskottavuus ainakin asteikolla 0-100 jossain ykkösen kieppeillä, jos saa tuomion. Jatkaa ylijohtajana Valtion Varojentarkastelua....
Sori siitä ja Tytti jatkaa uraansa, poliittisen vastuun kantaa alaiset ja virkkaköpit.
Siis näin hän varmasti itse ajattelee, yksityisellä puolella olisi ollut virtaviimaisempaa toimintaa, kassan kautta ja ulos sekä hyvästi.