Saatko asumistukea? Miksi?
??
Mua kiinnostaa asia, koska saisin laskurin mukaan n. 50 euroa kuussa, mutten hae, koska pärjään ilmankin.
Järkevää? No ehkä ei, mutta en halua rasittaa yhteiskuntaa enempää kuin lapsilisän verran.
T. yhden lapsen yh
Kommentit (60)
Miljardien maataloustuet pois:
Suomalainen säästäisi 180 euroa,
ruokalaskuun tulisi 50 euroa lisää
Tänä vuonna Suomen 50 000 maatilaa nostavat 1,7 miljardia euroa tukea.
Somerolainen kananmunantuottaja Mikko Välttilä luopui tänä vuonna tilansa maataloustuista, noin 25 000 eurosta. Hän kehottaa EU:ta seuraamaan esimerkkiään: irti kaikista maataloustuista kymmenen vuoden siirtymäajalla.
https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/maatalouden-miljardituki-pois-suomal…
Asun Kojamon asunnossa. En voi muuttaa koska se olisi liian kallista eikö minulla ole ketään auttamassa muutossa. Olen eläkeläinen ja minä saan ihan samojen rajojen mukaan asumistukea kuin kaikki muutkin jotka sitä saavat. Kelan sivuilta voit katsoa mitkä ne rajat ovat. Ne riippuvat asuinkunnasta ja asunnon asukkaiden määrästä.
Itse en hae mitään etuuksia. At tosin saan. Etuuksien hakeminen on todella kovaa veristä taistelua jokaisesta lantista jossa heikompi uupuu. Ensimmäisenä saat aina hylkypäätöksen aina ihan aina. Tätä ei voi kyllin korostaa se tulee aina. Ainakin meille on tullut. Tämän jälkeen alkaa soittelu kunnan sos. työntekijälle, valitus/oikaisu pyyntö jne. Uskon toimeentulotuen alikäyttön olevan todella yleistä ainakin kantasuomalaisilla. Minulla on laaja näkemys/kokemus vuosien varrelta ammattini puolesta, olen lisäksi ollut vakavasti sairaan lapsen omaishoitajana valtavien sairaala, lääke ym kulujen kera ja tiedän muistakin syistä paljon asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Äänelläsi poistetaan köyhyys,
Valitettavasti en usko tähän. Byrokratia pitää kyllä huolen siitä. Käyn toki äänestämässä.
Vierailija kirjoitti:
Saan omaan omakotitaloon 92 €
Myönnän että tämä vituttaa itseäni että joidenkin ihmisten omistusasumista tuetaan. Pitäis laittaa myymään omaisuus, halvankin talon myyntihinnalla maksaisi ainakin vuoden vuokraa.
Olen lomautettu ja elän ansiosidonnaisilla (bruttona n.1400e/kk). Asumistukea saan kokonaiset 40e eli joudun maksamaan vuokraa silti lähes 500e. Että kiitos Kela, tuo ei auta hevonv*ttuakaan.
Olen maanviljelijä ja sitä mieltä että maanviljelystuet on lopetettava. Kuulostaa ehkä provolta mutta ei ole sitä. Tuet on lopetettava koko EU:n alueella ja muissa maailman kauppajärjestön maissa yhtä aikaa.
Tuet pois , EU tarkastajat pois , reilu peli.
Maataloustukien poistaminen on kannatettava ehdotus.
Sen verran vielä tarkentaen, että myös luonnonhaittakorvaus,
satovahinkokorvaus ja viljelijäin lomaraha kuuluvat olla
poistettavien tukien joukossa, kuten myös kaiken maailman
investointituet, nuoren viljelijän tuet sekä
ehdottomasti myös luopumistuet.
Samassa yhteydessä tulee ajankohtaiseksi
myös valtion osuuden (yli 650 M€) poistaminen
viljelijäin työeläkekorvauksesta.
Operaation vaikutusta ruuan kuluttajahintaan on
vaikea arvioida. Linsenssiaatti Perttu Pyykönen
Pellervon taloudellisesta tutkimuskeskuksesta
epäili taannoin, että kansallisen tuen poistaminen nostaisi
hintoja korkeintaan viidellä (5) prosentilla.
Kaikkien maataloustukien poistaminen EU-alueella
tuskin nostaisi hintoja juuri lainkaan. Suomessa
saattaisi käydä niin, että osittain kuluttajahinnat
jopa laskisivat, kun tuotanto väkisin järkevöityisi
taloudellisemmaksi siten, että esimerkiksi ylikoneellistaminen
lakkaisi ja kannattamattomien kasvilajien viljely loppuisi.
Myös tukien aiheuttaman tyhjäkäynnin, kuten vasikkaralli,
poisjäänti pikemminkin olisi kuluttajahintoja alentava
tekijä.
Saan eläkkeensaajan asumistukea. Lasketaan ihan suoraan "tuloista".
Töissä ollessani oli niin huonoja kuukausia, että tiesin olevani oikeutettu asumistukeen, mutta en silloin hakenut. En jaksanut/viitsinyt. Jossain välissä oli aina parempia kuukausia. (tuntipalkka).
Tosin asun niin pienessä vuokrakämpässä ja vuokra pieni 450€ (Täälläpäin tuo on pieni vuokra yksiöstä). Tässä ongelmana kyllä, ettei kämppään mahdu esim. Liikuntarajoitteisen apuvälineet. Sen verta "heikkohappi" etten jaksa/kykene omillani muuttamaan tai tapella/selvitellä edellytyksiä vähän avarampaa asuntoon, johon mahtuisi esim. apuvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Seura uutisoi juuri, että huimat 451 000 ihmistä tekee maassamme palkatonta työtä.
Tämä on huomattava osuus koko työmarkkinasta ja jää yhteiskunnalta melkoinen
verosaalis saamatta! Muutaman ilmaistyövoimaa firmoihin välittävän konsulttifirman
elättäminen verovaroista tuntuu olevan jostain kumman syystä tärkeämpää,
kuin verokertymä.
Perustuuko tämä muuhun kuin Seuraan?
En saa asumistukea. Mies tienaa ihan liikaa. Ainoa asumistuki mitä on saatu oli se, kun tytär oli opiskelijana vuokralla omistamassamme asunnossa ja maksoi siitä vuokraa asumistuen tukemana. Sekin ilo jäi lyhyeksi, kun hän osti asunnon itselleen aika pian.
Vierailija kirjoitti:
En saa asumistukea.
T. Työtön
Hyvin menee. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Asun Kojamon asunnossa. En voi muuttaa koska se olisi liian kallista eikö minulla ole ketään auttamassa muutossa. Olen eläkeläinen ja minä saan ihan samojen rajojen mukaan asumistukea kuin kaikki muutkin jotka sitä saavat. Kelan sivuilta voit katsoa mitkä ne rajat ovat. Ne riippuvat asuinkunnasta ja asunnon asukkaiden määrästä.
Niemeltä saa muuttokuluhin 6kk maksuaikaa. Tietenkin se muuttaminen maksaa, mutta jos sen avulla pääsee kiinni pienempään vuokraan, niin ajan kanssa se kannattaa.
Olen työtön, mies 3vuorotyössä,palkka n. 2500e,monta lasta. As. Tuki 311e
Saan 50e/kk. Koska olen vielä hoitovapaalla ja mies töissä.
Äänelläsi poistetaan köyhyys,