Saatko asumistukea? Miksi?
??
Mua kiinnostaa asia, koska saisin laskurin mukaan n. 50 euroa kuussa, mutten hae, koska pärjään ilmankin.
Järkevää? No ehkä ei, mutta en halua rasittaa yhteiskuntaa enempää kuin lapsilisän verran.
T. yhden lapsen yh
Kommentit (60)
Taas aloittaja
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta työttömiä kohtaan.
Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!
Työttömiä..
Kovatuloiset ex-kansanedustajat nostavat sopeutumiseläkettä - jopa yli 100 000 euron tienestit
Joillakin sopeutumiseläkettä nostavilla entisillä kansanedustajilla oli viime vuonna huomattavia verotettavia tuloja. Parhaimmillaan ansiotulot ylittivät 100 000 euroa, kertoo MTV.
MTV:n tekemän selvityksen mukaan eniten sopeutumiseläkettä nauttivista entisistä kansanedustajista tienasi entinen keskustan kansanedustaja Maija-Liisa Lindqvist, jolla oli viime vuonna 102 298 euron ansiotulot. Myös ex-kokoomusedustaja Marjukka Karttusella
Karttunen tienasi 86 841 euroa . Karttusella oli lisäksi yli 7 500 euroa pääomatuloja.
kovimmat tulot MTV:n listauksessa oli entisellä kokoomusministeri Suvi Lindénillä, joka sai 70 320 euroa ansiotuloja ja 11 762 euroa pääomatuloja.
Sopeutumiseläkkeen tarkoitus on tukea kansanedustajan toimeentuloa, mikäli hänellä on vaikeuksia työllistyä eduskuntauran jälkeen
Kaikki tulot eivät kuitenkaan vaikuta sopeutumiseläkkeen määrään. Eläkettä eivät leikkaa pääomatulot ja sellaiset ansiot, joista ei kartu työeläkettä. Näin ollen ex-kansanedustaja voi tienata huomattavastikin ilman, että se vaikuttaa sopeutumiseläkkeen määrään.
Maatalousperheet ovat muita rikkaampia
"Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat vuonna 2008 jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden. Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat. Erot ovat kasvaneet 1990-luvulta." [2]
Vuonna 2008 maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %). Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. [5] Koska maatiloja on 63 000[6], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa, siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.
https://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet#Ainakin_4_miljardia_euroa_vu…
Lakkautetaan ennemmin kaikki yritystuet, mukaan lukien maataloustuet.
Maksakoot itse yritystoimintansa kulut ja kehittäkööt toimintansa sellaiseksi,
että kannattaa ilman yhteiskunnan kassasta loisimista.
Valtio ja kunnat ovat ihmisiä varten,
eivät yritysten jättitulojen varmistamiseksi.
Tietenkin rikkaaktkin haluavat lapsilisän, koska 17 x 12 x 150 € = 30600 €.
Ihan kiva pesämuna nuorelle.
Köyhyyden kasvot Suomessa ovat usein vanhan naisen kasvo
SAAN! Jotta voin asua jossain enkä joudu asunnottomaksi. Olen työtön, tällä hetkellä työkokeilussa orjatöissä 9e/pv "palkalla" Ja ap, et sinä rasita yhteiskuntaa jos haet ja kokeilet saatko asumistukea. Nämähän on ihan laissa säädetyt tuet joita kannattaa ehdottomasti hakea. Sitten se näkee saako vai ei. Minulla työttömällä ressukalla ei ole valinnanvaraa kuin hakea ja "rasittaa" yhteiskuntaa...
Suomessa on kymmeniätuhansia työssäkäyviä köyhiä
Hänen kaltaisiaan työssäkäyviä köyhiä on muitakin.
Joukossa on pienipalkkaisia, yrittäjiä ja pätkätyöläisiä, usein myös yksinhuoltajia.
Mistä saisi vähän ylimääräistä? Se on kysymys,
jota lähihoitajana työskentelevä Tytti Peltonen, 55,
miettii jatkuvasti. Hänen bruttopalkkansa on 2 150 euroa, käteen jää 1 600 euroa.
Yksin sillä pärjäisi, mutta hänellä on 17- ja 19-vuotiaat pojat.
https://www.hs.fi/elama/art-2000005825161.html?utm_campaign=tf-HS&utm_t…
Tietysti haet asumistukea! Sinulla on oikeus hakea sitä siinä missä muillakin. Ei se rasita yhteiskuntaa.
Minä olen matalapalkka-alan pätkätöissä. Asun yksin ja saan tukea 120 euroa kuussa. Pärjäisin ilmankin, mutta hain sitä kuitenkin. Nytkin olen työttömänä, koska olen sairaslomalla ja töihin tuli tauko. Olipa onni, että olin hakenut tukea jo aikaisemmin.
Suomen sosiaaliturva on Espanjaakin huonompi – Tutkija:
Glassdoor Economic Researchin ja Llewellyn Consultingin yhteistyössä tekemä selvitys vertailee 14 valikoidun Euroopan maan ja Yhdysvaltojen
työttömyyskorvauksia. Kaikki etuudet yhteenlaskettuna Suomi sijoittui kuudenneksi. Kärkikolmikkoon pääsivät Tanska, Ranska ja Espanja.
Pohjoismaat eivät ole enää niin erityislaatuisia.
Alankomaat sijoittui neljänneksi. Siellä sosiaaliturvan erikoisuuksia on esimerkiksi se, että työntekijä voi olla poissa töistä sairauden takia jopa kaksi vuotta ja saada koko ajalta sairauspäivärahaa, joka vastaa noin 70 prosenttia ansiotuloista. Viidenneksi tuli Ruotsi, joka sijoittui useilla mittareilla kolmen kärkeen.
Suomi joutui viime vuonna Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitean tarkkailulistalle.
komitea totesi Suomen sosiaaliturvaetuuksien vähimmäistason riittämättömäksi.
aamulehti
Maataloustuet julki: Katso top-listat maakunnittain!
Suomen suurimmat maataloustuen saajat
Tukien kokonaissumma ja viljelijätukien määrä pysyivät lähes ennallaan edellisvuoteen verrattuna.
Loppuosa tukisummasta muodostui investointi- ja rahoitustuista, hanketuista, markkinatuista ja muista tuista mm. yrityksille ja järjestöille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000480591.html
vain mielipuolet tukevat liikkeettä, jonka politiikka ajaa muutkin työttömyyden partaalle ja vararikkoon.
sekoomuksen puudelipuolue perskarvat valehtelee ja
haluaa maksaa kreikka-italiatukia!
Saan. Tietenkin haen kaikki tuet mitä voin saada. Olen osa-aikatyössä ja saan kassalta soviteltavaa päivärahaa ja sitten saan kahdesta lapsesta Kelasta toimeentulotukea koska asuvat mulla vuoroviikot ja sitten se asumistuki ja Kela lisäksi maksaa sähkölaskut ja 3kk välein tulevan vesilaskun.
Maataloustuet poistettava suomesta
Kun Suomessa lopetetaan maataloustukien jako, ruoan
hinta laskee ainakin 60%. Maaseudun työpaikat
lisääntyisivät. Ja työttömyys poistuisi Suomesta.
Jotka eivät tule toimeen ilman tukia, myyvät tilansa
sellaiselle yrittäjälle joka pärjää tai myyvät tilansa
valtiolle jota itse kannatan. Valtio palkkaisi omille
tiloille työntekijät. Näin isänmaa pysyy Suomalaisten
omistuksessa. Työntekijät maksavat valtiolle paljon
vähemmän kuin maataloustuet. Maaseudun työttömyys
vähenisi, koska maaseutuyritykset voisivat toimia
3-vuorossa. Ne tiloille töihin joilla ei ole varaa omaan
tilaan. Ammattitaito on varmaa.
Maataloustuki = 39400 /vuosi/tila, tukia hakeneita
maatiloja oli vähän yli 69 000.
Puolison tulot tai omat muut tulot eivät vaikuta tukien
määrään pienentävästi.
Työmarkkinatuki on alle 6000/vuosi ja lisäksi
tarveharkintainen.
Maataloustuki = 11800 /vuosi/työtön, 2 kertaa enemmän
kuin työmarkkinatuki.
Mielestäni aika hyvät tulot vaikka vietäisiin 50% veroa.
Keskiverto maatilallinen tienaa kuukaudessa saman minkä
työtön 17 kk:ssa.
Maataloustuet julkaistiin – Saajien joukossa useita kansanedustajia, Valio, Antti Herlin ja Wahlroosit
Suurimpien tukien saajien listalla oli jälleen Herlinin ja Wahlroosin lisäksi useita kansanedustajia.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005138469.html
Seura uutisoi juuri, että huimat 451 000 ihmistä tekee maassamme palkatonta työtä.
Tämä on huomattava osuus koko työmarkkinasta ja jää yhteiskunnalta melkoinen
verosaalis saamatta! Muutaman ilmaistyövoimaa firmoihin välittävän konsulttifirman
elättäminen verovaroista tuntuu olevan jostain kumman syystä tärkeämpää,
kuin verokertymä.
Jonkun ministerin illasta maksat sillä yhden paukun.