Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko asumistukea? Miksi?

Vierailija
19.03.2021 |

??

Mua kiinnostaa asia, koska saisin laskurin mukaan n. 50 euroa kuussa, mutten hae, koska pärjään ilmankin.
Järkevää? No ehkä ei, mutta en halua rasittaa yhteiskuntaa enempää kuin lapsilisän verran.

T. yhden lapsen yh

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan. Koska tuloni ovat sen verran pienet, että olen siihen oikeutettu. Mitä muita syitä sen saamiselle voisi olla?

Vierailija
2/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä. Siksi. Se on osa eläkettäni. Kompensoi hyvin sitä 30% joka meiltä on leikattu eläkkeen arvosta laman jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt lähtee Suomi nousuun, kun sinä jätät vuodessa 600€ tukia nostamatta :D:D:D:D:D

Vierailija
4/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asumistukea, jotta voin maksaa enemmän vuokraa asunnon omistavalle kokoomuslaisille.

Vierailija
5/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lastenhoitajien korkein palkka on niin heikko ettei sillä maksa Jyväskylän vuokratalojen kolmion kalleitnta vuokraa saamatta tukea.  Tiedän, että tämähän on vain tulonsiirtoa yrityksille. 

Vuokra on kolmiosta vajaa 600 euroa. Lastenhoitajan täysi palkka kaikkine lisineen n. 1400 euroa.

Koska olen vielä leski tuo lasketaan tuetuksi . 

Vierailija
6/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lastenhoitajien korkein palkka on niin heikko ettei sillä maksa Jyväskylän vuokratalojen kolmion kalleitnta vuokraa saamatta tukea.  Tiedän, että tämähän on vain tulonsiirtoa yrityksille. 

Vuokra on kolmiosta vajaa 600 euroa. Lastenhoitajan täysi palkka kaikkine lisineen n. 1400 euroa.

Koska olen vielä leski tuo lasketaan tuetuksi . 

kalleinta kohdalla piti olla halvinta. Asun JVan halvimmalla alueella.

Vierailija
7/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan, koska tukea nostamalla asuntolainani lyhenee nopeammin.

Vierailija
8/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa.

Vierailija
9/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pari sataa kuussa, koska olen myös yksinhuoltaja.

Ilman lasta en saisi mitään.

Totta kai otat sen, mitä annetaan, ap!

Miksi jättäisit "ilmaista" rahaa ottamatta? Laita vaikka säästöön.

Vierailija
10/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukea koska ei ole tuloja. Työtön olen siis.

Kun olin vielä töissä, olisin laskurin mukaan saanut jotain 55e asumistukea. En viitsinyt hakea, katson että annetaan ne rahat mieluummin oikeasti pienitulosille tai opiskelijoille. Toki aina voi ajatella, että senkin rahan voisi sijoittaa yms. Jotenkin vaan tuntuisi epärehelliseltä.

Vierailija
11/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataso on niin pieni. Menot kokoajan nousevat, saan 350e.

Vierailija
12/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
13/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tukea koska ei ole tuloja. Työtön olen siis.

Kun olin vielä töissä, olisin laskurin mukaan saanut jotain 55e asumistukea. En viitsinyt hakea, katson että annetaan ne rahat mieluummin oikeasti pienitulosille tai opiskelijoille. Toki aina voi ajatella, että senkin rahan voisi sijoittaa yms. Jotenkin vaan tuntuisi epärehelliseltä.

Ei ne opiskelijat saa yhtään enempää, vaikka sinä ottaisit sen 55€. Eli hyödytöntä "hyväntekeväisyyttä" luopua siitä, mihin on oikeus. 

Vierailija
14/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön maisteri ja saan asumistukea koska, kas yllätäen tuloni  ovat niin pienet, että  olen siihen oikeutettu.  Nytkään ei saamani asumistuki kata koko vuokraani mutta onneksi sen verran, että yhdessä toimeenulotuen ja vähäisten säästöjen varassa pärjään tarkalla taloudenpidolla. Onneksi ei ole ketään muutakaan elätettävää, eikä velkoja maksettavana. 

Vierailija
15/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkään ei saamani asumistuki kata koko vuokraani 

Eihän ne nyt koskaan koko vuokraa kata.

Kai 80% MAX.

Vierailija
16/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta

Vierailija
17/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen toimeentulotuella, joten koko vuokrani maksaa kela.

Vierailija
18/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat nostaa sostukia yhtäpaljon kuin köyhät!

Varakkaimmat nostavat Suomessa sosiaalitukia melkein yhtä paljon kuin köyhimmät!!

Suomessa rikkain viidennes saa noin 17 prosenttia sosiaalituista ja köyhin viidennes noin 25 prosenttia.

Suomessa varakkain viidennes nostaa melkein yhtä paljon sosiaalitukia (17% tuista) kuin köyhin viidennes (25% tuista). Täytyy muistaa, että varakkaat eivät tarvitse sosiaalitukia, mutta he nostavat niitä mielellään. Multimiljonäärit Antti Herlin ja Björn Wahlroosin poika saavat vuosittain 250 000 maataloustukeakin, ollen Suomen suurimmat tuensaajat. Varakkaat saavat maataloustukien lisäksi mm. Lapsilisät, kotihoidon tuen, äitiyspäivärahaa, ansiosidonnaista päivärahaa, sairauspäivärahaa, opintolainaa, ilmaisen terveyden hoidon, kotitalousvähennyksen, lapsivähennyksen, matkavähennyksen, lääkekorvauksia, lääkevähennyksen, asuntolainavähennyksen, eläkkeen, sairaseläkkeen.

Köyhempi puolisko(50%) suomalaisista omistaa Suomen varallisuudesta 6%. Rikkaampi puolisko omistaa Suomen varallisuudesta 94%. Rikkain 10% suomalaisista omistaa varallisuudesta 45%. Rikkaimman osan varallisuus on kasvanut samaa tahtia, kun köyhemmän puoliskon varallisuus on kutistunut, kertoen tuloerojen kasvusta. Tätä vasten hyväosaisten palkansaajien veronapina tuntuu naurettavalta, Rikkailla menee kuitenkin paremmin kuin koskaan ja he maksavat vähemmän veroja, kuin pieni- ja keskituloiset.

Vierailija
19/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, ettei oteta vaikka 10 €/kk asumistukea, jos on siihen oikeutettu.

Vierailija
20/60 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on mahdollista?

Yhtiövastikkeeseen saa kyllä asumistukea. Sivusta tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän