Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä vielä lastensuojelusta

Vierailija
19.03.2021 |

lapseni sijoitettiin ollessaan 1vuoden vanha sijaisperheeseen. minulla on mielenterveysongelma. lapsi on ollut nyt lähes 3 vuotta sijoituksessa. nään lastani 1 kuukaudessa. itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä. en jaksaisi sitä että todetaan minulla olevan ongelma. juuri oli lasupalaveri. kuulemma vointini ei ole tarpeeksi hyvä ottamaan lapsen takaisin. miten sitä vointia sitten ikinä arvioidaankaan onhan se normaalia että menee normaali ihmiselläkin aaltoillen tunteet. empä tiiä mitä sanois tuntuu että lapsi nyt on vaan kiintiösijoitus

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se noilla diagnoosilla on täysin selvää että lasta ei sijoiteta sinulle. Sitten kun olet työkykyinen on mahdollista hakea huostaanottoon purkua.

Vierailija
2/2 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi on sijoitettu, voit olla hyvä vanhempi, lapsi tietää kyllä itsekin miksi ei voi olla luonasi, ei näissä asioissa hänelle missään vaiheessa valehdella.

Tapaamisia voi oman voinnin mukaan pyytää useammin.

Äläkä lue liikaa keskusteluja lastensuojelusta, näistä saa kuitenkin vaan yksipuolisen kuvan, eikä mitkään salaliittoteoriat ainakaan auta jos mielenterveys on jo ennestään ongelma.

Sinun pitää saada itsellesi luottamuksellinen suhde sijaisperheeseen ja sossuun.

Kaikista ongelmista saa puhua, älä ainakaan näyttele että asiat ovat paremmin kuin ovat.

Lapselle on todella paljon raskaampaa, jos välillä kotiutetaan ja taas joudutaan sijoittamaan, näitäkin tapauksia on.

Vaan sitten vasta kun oma vointi on hyvä alat hakea purkua sijoitukseen.

Tähän oikeasti tarvitaan vahvaa näyttöä, ja siihen liityy kaikenlaista seurantaa, ongelmasta riippuen, myös sen jälkeen kun sijoitus puretaan, sossun asiakkuus ei lopu siihen.

Joskus sijoitus kestää vuosia, joskus siihen asti että lapsi on täysi-ikäinen. Lapsi on kuitenkin aina oma lapsi, aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän