Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulette vakituisen työsopparin pelastavan irtisanomisilta?

Vierailija
19.03.2021 |

Tuntuu että monelle työelämässä on äärimmäisen tärkeää saada se ns. vakisoppari, miksi luulette sen millään tavalla teitä suojaavan? Meidänkin firmassa aloitettiin tuotanto alkutalvesta uudesta tuotteesta ja palkattiin noin 15 tyyppiä vakisoppareilla töihin. Nyt joitakin kuukausia myöhemmin puolet on irtisanottu, pari tyyppiä lomautettu ja vain kourallinen jatkaa töissä, kun kysyntää ei tuotteelle ja tuotannolle toivotulla tavalla olekaan.
Että se niistä auvoisista vakisopimuksista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne määräaikaisella sopparilla varustetut lähtee ennen vakkari työntekijöitä. Ja jos on vakituisessa työssä, on enemmän neuvotteluvaraa palkasta ja lomista yms. Myös se tieto rauhoittaa ja vähentää stressiä arjessa, että saat jatkaa työtä pitkään eikä tarvitse muutaman kuukauden välein olla hakemassa uutta työtä. Toki on totta, että myös vakkareita irtisanotaan vaikeina aikoina eikä sille mitään mahda, mutta normaalioloissa vakityö luo taloudellista turvaa.

No kyllä se on juurikin niin, että vakkariduunarilla ei ole juuri mitään neuvotteluvaraa yhtään mistään, vaan 'liitot' päättää sun puolesta. Vakityö on niin huonosti palkattua, että ei se mitään turvaa luo. Konsulttina kun itse neuvottelee palkkansa ja töitä on kun tuottaa enemmän kuin kuluttaa, niin siinä sitä taloudellista turvaa on. Omalla yrityksellä tienaa ainakin tuplasti sen mitä jonkun toisen leivissä ja jokaista listoilla olevaa työntekijää kohden saa puolikkaan palkan lisää. Vakkarityöt on lusmuja varten.

On tosi hyvin jos todellakin tienaat "ainakin tuplasti" sitten kun olet itse maksanut saamastasi palkkiosta työnantajamaksut, vakuutukset, eläkemaksut ym. Onnittelen! Kadehdin sinua.

Yrittäjänä useimmiten tulee kaiken lisäksi vastata itse tavanomaisista työntekemisen kuluista, kuten ohjelmistojen ja työvälineiden hankinnasta. Riippuu hommasta miten paljon juoksevia kuluja on, mutta ihan ns. pikkuasioista kertyy kummasti kun ihan jokaisen työsuoritukseen tarvitsemansa A4-arkin, mustepatruunan ja kynän hankinnat yms. maksaa itse.

Tässä yksi lista yrittäjän laskutuksen tueksi https://ssl.adbar.fi/hinnoittelulaskuri/

Vierailija
22/25 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne määräaikaisella sopparilla varustetut lähtee ennen vakkari työntekijöitä. Ja jos on vakituisessa työssä, on enemmän neuvotteluvaraa palkasta ja lomista yms. Myös se tieto rauhoittaa ja vähentää stressiä arjessa, että saat jatkaa työtä pitkään eikä tarvitse muutaman kuukauden välein olla hakemassa uutta työtä. Toki on totta, että myös vakkareita irtisanotaan vaikeina aikoina eikä sille mitään mahda, mutta normaalioloissa vakityö luo taloudellista turvaa.

No kyllä se on juurikin niin, että vakkariduunarilla ei ole juuri mitään neuvotteluvaraa yhtään mistään, vaan 'liitot' päättää sun puolesta. Vakityö on niin huonosti palkattua, että ei se mitään turvaa luo. Konsulttina kun itse neuvottelee palkkansa ja töitä on kun tuottaa enemmän kuin kuluttaa, niin siinä sitä taloudellista turvaa on. Omalla yrityksellä tienaa ainakin tuplasti sen mitä jonkun toisen leivissä ja jokaista listoilla olevaa työntekijää kohden saa puolikkaan palkan lisää. Vakkarityöt on lusmuja varten.

On tosi hyvin jos todellakin tienaat "ainakin tuplasti" sitten kun olet itse maksanut saamastasi palkkiosta työnantajamaksut, vakuutukset, eläkemaksut ym. Onnittelen! Kadehdin sinua.

Yrittäjänä useimmiten tulee kaiken lisäksi vastata itse tavanomaisista työntekemisen kuluista, kuten ohjelmistojen ja työvälineiden hankinnasta. Riippuu hommasta miten paljon juoksevia kuluja on, mutta ihan ns. pikkuasioista kertyy kummasti kun ihan jokaisen työsuoritukseen tarvitsemansa A4-arkin, mustepatruunan ja kynän hankinnat yms. maksaa itse.

Tässä yksi lista yrittäjän laskutuksen tueksi https://ssl.adbar.fi/hinnoittelulaskuri/

Sori, oli tarkoitus kirjoittaa "työnantajakuluja vastaavat maksut"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan että nyt on palattu poikkeusvaiheen jälkeen entiseen eli määräaikaisia työntekijöitä ei saa enää lomauttaa eikä irtisanoa helpotetussa menettelyssä? Määräaikainen on tällä hetkellä paremmassa turvassa kuin toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella työskentelevä.

Vierailija
24/25 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkarityöntekijä on helpompi irtisanoa kuin määräaikainen.

Vierailija
25/25 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella vakkaripaikalta ei irtisanota juuri ketään, on tehty liittojen puolelta sen verran hankalaksi. Aika pahasti pitäisi mokata.

Kyllä jos yt:t tulee niin tuotannollisista ja taloudellisista syistä.

Kyllä mutta määräaikaisella sopparilla ei uusita jos vaikka naama ei miellytä. Vakiosopparilla pitää sentään olla edes nuo tuotannolliset ja taloudelliset syyt koeajan jälkeen.

Tai parit kappaleet ihan vain mokailuista seuranneita varoituksia. Varoitusmenettelyn kautta lähtee työntekijä kuin työntekijä firmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi