Onko kamalaa, jos tahallaan välttää pakollisen karanteenin?
Meillä oli vieras männä päivänä, hän menossa testiin kovan kuumeen vuoksi. Mietin että soitan ja sanon, ettei kerro meillä vierailusta mitään,jos tulos positiivinen.
Kommentit (14)
Vasta oli turha karanteeni (koko perhe nega) ei jaksaisi toista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä sitten miettiä miten niitä karanteeneja voisi välttää ilman tarvetta huijata? Ehkä kontakteja välttämällä? Onko käynyt mielessä sellainen vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Se on voi voi, itsepä olette sairaan vieraan kutsuneet kotiinne.
On paha. Ala-arvoista muiden terveydellä leikkimistä. Jos kaverini kertoisi näin tehneensä, niin oliis kyllä entinen kaveri sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot siis ihan loppu kotona olemiseen perheen kanssa? Woimia!
Minä en mene edes testiin kipeänä. Ei jaksaisi mitään karanteeneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ihan jees, mutta naapuri kyttää ulkoiluja,vaikka ne on oireettomana sallittu. Itse se on laiska, ei ulkoile koskaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä sitten miettiä miten niitä karanteeneja voisi välttää ilman tarvetta huijata? Ehkä kontakteja välttämällä? Onko käynyt mielessä sellainen vaihtoehto?
Ei. Minä jatkan elämääni ihan normaalisti. Koronasta huolimatta. Ystävä lupasi jo olla ilmoittamatta meitä :) teen hänelle saman palveluksen, jos tarve tulee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minä jatkan elämääni ihan normaalisti. Koronasta huolimatta. Ystävä lupasi jo olla ilmoittamatta meitä :) teen hänelle saman palveluksen, jos tarve tulee.
Ap
Muista tää, kun sulle ja perheelles sattuu jotain ikävää. Se on vaan karma, joka siellä moikkailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ihan jees, mutta naapuri kyttää ulkoiluja,vaikka ne on oireettomana sallittu. Itse se on laiska, ei ulkoile koskaan. Ap
Miten sun naapuri edes sai tietää teidän karanteenista? Ei omat naapurini ainakaan tiedä mitään minun asioistani. Jos joku kyylä ihmettelee, miksi kaikki ovat kotona, voit kyylälle sanoa vaikka, että aikuiset ovat etätöissä tai pitävät rästiin jääneitä lomapäiviä, ja lapset ovat nyt vähän aikaa etäkoulussa, "kun on tää koronatilannekin ja kaikkea". Tai sitten et selitä mitään, sanot vaan, että jutellaan myöhemmin, nyt on kiire lenkille, että ehtii kotiin ennen kuin makaronilaatikko palaa uuniin.
Toisaalta vaikka naapuri kyttäisikin ulkoilujanne, niin mitä väliä, kun karanteenissa kuitenkin saa ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ääh, oletkin provo... sori en heti tajunnut.
olet m_u_l_k_k_u, mitäpä sitä kiertelemään
On.