Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Suomi on jo neljättä vuotta peräkkäin maailman onnellisin maa

Vierailija
19.03.2021 |

Viimeistä 20:tä sijaa pitivät pääosin Afrikan mantereella sijaitsevat maat.
Vastauksia kerättiin noin tuhannelta asukkaalta jokaisesta maasta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen rakkaat lähimmäiset, lämmin koti, ruokaa ei ollasodan jaloissa. Kaikkea ei tarvitse omistaa.

Vierailija
22/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaamme rasistisella tiellä, niin pysymme onnellisina.

Suomi on euroopan rasistisin maa.

Suomi on myös naisia kohtaan väkivaltaisin maa Euroopassa. Jatkakaamme samaan malliin, naisiin kohdistuva väkivalta tekee kaikki onnellisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni otanta. Mille ryhmille ja kaupunkeihin lie kohdistunut?

Kovin vakuuttavalta ei suomalaisen näkökulmasta kuulosta.

Vierailija
24/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä maan sitten ajattelette olevan onnellisempi?

Vierailija
25/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on myös naisia kohtaan väkivaltaisin maa Euroopassa. Jatkakaamme samaan malliin, naisiin kohdistuva väkivalta tekee kaikki onnellisiksi.

Onnellisuus korreloi vahvasti myös kahvinjuonnin kanssa sekä sen kanssa, mitkä maat ovat osallistuneet Euroviisuihin hirviöpuvuissa esiintyen. Eli näitä vain lisää, johan onnelan portit aukeavat.

Vierailija
26/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi miettiä omalta kohdalta, oletko onnellinen? Itse voin todeta olevani onnellinen. Asun vakaassa ja turvallisessa maassa. Minulla on työtä, koti ja ruokaa pöydässä. Harrastuksia, ystäviä ja lapset löytyy. Voisiko asiat olla paremmin? Kyllä, muttei se estä onnellisuutta tässä hetkessä.

Okei, töitä ei ole mutta isolla lainalla voin kouluttautua lisää jonka jälkeen ei edelleenkään löydy töitä. Onpa vaan iso laina. Sosiaaliturvalla tulee just ja just toimeen hetken mutta kun sitä minimirahoitusta joutuu nauttimaan jopa 10 vuotta niin alkaa käydä selväksi mitä kaikkea sillä ei saa.

Esim. kaupassa käydessä säästellään, haetaan tarjouksia ja lehtien ns. pääsiäisateriat tai muut ruokahifistelykokeilut jää testaamatta kun ei tuosta ostella kaikenmaailman raaka-aineita tai erikoisvälineitä joilla kokata. Vaatteet rapistuu päälle kun nekin tuppaa vaan kallistumaan vuodesta toiseen eikä ne kestä enää entisaikojen malliin vaan tuppaa hajoamaan parissa vuodessa. Huonekaluista puhumattakaan.

Sitten kun saa pienen työpätkän (tuurilla ja surkealla palkalla) niin työkaverit keskustelee keskiluokan elämästä eli perheestä, asuntojen vaihdosta, matkailusta, kalliista harrastusvälineistä yms. Itse mietit rapistunutta lähiöasuntoasi ja sitä olisko varaa työpätkän lisätuloilla ostaa tuoli vai sohva muttei molempia saa kun tarvitsee vaatteitakin. Matkoista et ole haaveillut vuosiin saati kalliista harrastuksista.

Työpätkän jälkeen seuraa taas 2-3 vuoden työkkärikyykytys ennen seuraavaa tuuripätkää jos ei sitten työnantajat julista että olet vajaa viisikymppisenä jo liian vanha työelämään.

Ja mitä tekee hallitus, uhoaa, mainostaa itseään, poseeraa lehdissä, ottaa velkaa surutta tuleville sukupolville, kieltäytyy kuuntelemasta todellisia ongelmia (työpaikkojen puute suurin) ja kaataa rahaa omiin kivoihin projekteihinsa feminismin tai ilmastonsuojelun parissa.

Ei, en voi sanoa että maa tarjoaisi olosuhteet joissa olisin onnellinen. 

Vierailija
27/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa v**uilua.

Vierailija
28/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen hetkittäin onnellinen.

Minulla on kaunis koti (omasta selkänahasta pankin avustuksella revitty), ruokaa, perhe, parisuhde. Kukkia puutarhassa, metsä, järvet ja meri ympärillä. 

Tänään paistaa aurinko. Se tekee onnelliseksi. Kylmä, sade ja tuuli onnettomaksi. 25 + tai lämpimämpi kivuttomaksi.

Mutta olen sairas, tapellut 6v työkyvyttömyyseläkkeestä - parhaillaan taas prosessi menossa 9. kuukautta. Nyt sentään saan lähetettyä hakemuksen eteenpäin. Olen vakavasti  masentunut vuosikymmenten unettomuuden ja kipujen takia. 

Nuoren aikuisen lapseni perheessä on työttömyyttä ja rahavaikeuksia em syystä. Terveydellisiä ongelmia. Samaan aikaan ikäluokassaan monet elävät kohtuullisen mukavaa elämää yhteiskunnan kustannuksella, ne jotka haluavat yrittää selviytyä itse saavat vain kuraa niskaan. Näin on tosin ollut jo minun nuoruudessani, ahkeruudesta on aina sakotettu tässä maassa. 

Toinen lapseni haaveilee opiskelupaikasta toisessa kaupungissa mutta joutunee luopumaan siitä koska ei ole päässyt töihin tienaamaan säästöjä opiskelua varten. Asumis- ja opintotuki ei kata kuluja eikä opintolainaa halua. 

Kuluneen virusvuoden olemme hämmästelleet huonosti hoidettuja toimenpiteitä, ihmiset jaksavat pullikoida sulkua vastaan vaikka niillä olisimme saaneet tilanteen paremmaksi jo aikoja sitten. Vielä joku pitää oikeutenaan kulkea ilman maskia (yleensä ei-suomalaista alkuperää). 

Onnellisuus tulee niin monesta pienestä asiasta, yleensä ne huonosti menevät asiat painottuvat ja hyvistä tulee itsestäänselvyyksiä mitä ei edes huomaa kun kaikki on hyvin. Yritän olla edes 20% onnellinen. 

Vierailija
29/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ole ainakaan kukaan kysynyt mutta jos olisi niin olisin kyllä ihan rehellisesti kertonut, että en ole ollut onnellinen moneen vuoteen.

Vierailija
30/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulta ole ainakaan kukaan kysynyt mutta jos olisi niin olisin kyllä ihan rehellisesti kertonut, että en ole ollut onnellinen moneen vuoteen.

Valitettavasti et tällä kertaa tullut valituksi kyselyyn. Löysimme parempia vaihtoehtoja haastateltaviksi.

t: Sanna

Vierailija
31/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, Itä-Euroopassa tuskin tilastoidaan tuollaista.

Vierailija
32/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi ollut onnellinen huhtikuussa 2013. Tienestit kohdallaan, duuni vakaa, lapset ala-asteella, rouvalta "sai" vielä hänen aloitteestaan, kaikki oli niin vakaata ja auvoista. Si

Tänään:

+tienestit tuplaten

-menot tuplaten ainakin

-duunit vaihtunut kolmasti, hyvistä tuloista huolimatta epavakaata ja säästöön jää vähemmän kuin 2013

-lapset pitkälle teinejä, varsinkin nuorempi murjottaa eikä puhu asioista. Muuten ongelmattomia.

-rouva pihtaa ja vaatii kaikkea omituista rahallista panostusta jotta olisi "sillä tuulella" useammin, WTF!!!!?

-korona, erityisesti lapset kärsii

Vierailija
33/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on kyllä vaikea uskoa.

Vierailija
35/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

P-Korea jätetty ulos tutkimuksesta?

Vierailija
36/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä onnelisuustestejä tehdään monenlaisia eri kriteereillä. Näitä maailman onnellisimpia maita on vaikka kuinka paljon.

Vierailija
37/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Naton tutkimus?

Vierailija
38/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilllä onneksi lisääntyy tämä monikulttuurisuus, eli varmasti tilanne on paranemaan päin.

Vierailija
39/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltäkään vanhukselta ei asiaa kysytty. Ei myöskään Hesarin jutussa.

Vierailija
40/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeltäkään vanhukselta ei asiaa kysytty. Ei myöskään Hesarin jutussa.

Eikä naisia jotka eivät saa poistua kotoa ja joilla on aina kaapu päällä.