Suomi on edelleen maailman onnellisin maa.
Sitä on kyllä vaikea uskoa kun lukee tämän palstan valitusta. Täällä kaikilla tuntuu olevan asiat päin helevettiä!
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymysten asettelu kiinnostaisi. Jossakin Ylen viimeaikaisen kyselyn yhdessä kysymyksessä oli vain kaksi vaihtoehtoa. En muista tarkalleen, mutta jotenkin näin se meni "koetko olevasi sorrettu vai etuoikeutettu". Aika suppeat vaihtoehdot mielestäni. En tiedä oliko virallisessa kyselyssä enemmän vastausvaihtoehtoja, mutta jos oli niin aika outoa, ettei niitä laitettu näkyviin. Tuo oli sellainen versio, jossa sai katsoa, miten omat ajatukset vertautuvat muiden ajatuksiin.
Ei tämä nyt sentään ylen tekemä tutkimus ollut.
En niin väittänytkään
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisia lapsia.
Jotka mukiloivat toisiaan ja aikuiset katsovat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen ihan superonnellinen, just täällä Suomessa. Olen sen verran asunut muualla että osaan todellakin arvostaa maatani.
Sama täällä, nähty on tarpeeksi. Kauhistuttaa vieläkin ne vähän varakkaampien omakotitalojen ympärillä olleet kaksi/kolme metriset kivimuurit. Talot kuitenkin vieri vieressä ja joka pihalla iso rakki haukkumassa.
Tämä PELKO varsin yleistä niin Itä- kuin Länsi-Euroopassakin.Autoillessa näkee ja kokee aivan eri maailman kuin ranta kohteissa! Olisi paljon muutakin kerrottavaa mm miten rumia monet maat/kaupungit ovat ilman sitä merta.
Ymmärrän hyvin miksi Suomea pidetään kauniina maana. Riittää kun katsoo karttaa ja vertailee muihin maihin. Tehkääpä se!
Varsinkin loka - maaliskuussa Suomessa on kaunista, kun -30 asteessa kiskoo karvalakki-Toyotan kankeaa lämmitysjohtoa irti, että pääsee lähtemään korkeasti koulutetun alipalkaattuun työhön.
Olisit opiskellut ptkiasentajaksi. He eivät valita työstään suu vaahdossa.
Veikkaan, että suurella osalla näistä palstan valittajista ei juuri muista maista ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole!
Niin koska sinulla on paha olla niin maa on huono!
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Suomi johtaa maailman itsemurhatilastoja vai onko Japani mennyt ohi?
Ei ole pitkään aikaan enää johtanut.
Tämän palstan ihmisiä ei kysytty!! Onnellisuuskyselyn otanta oli ....HUIMAT 1000 vastaajaa! Ja se on etusivun uutinen ja taas tuulettamisen aihe, onnellisuus myös tämän tieteellisesti uskottavan tutkimuksen mukaan selvästi korreloi siihen, onko pääministeri nainen.
näin uutisissa aamulla.
Totta kai täällä valitetaan ja kritisoidaan. Eihän missään sanottu että vauvapalstalaiset ovat maailman onnellisinta kansaa.
Minusta näiden tutkimustulosten kanssa kannattaisi olla hiljaa, koska kuitenkin joku ulkkari Googlaa ”The Happiest Country In the World” ja sitten tulee Suomi. Siitäpä se saakin kimmokkeen maksaa rikollisille kumivenekauppiaille matkasta ja tulee tänne vetelehtimään.
Ja näitä on koko maanosallinen!
Oikeasti, miten huonosti niillä muilla oikein meneekään?
Zimbabwe tais olla vähiten onnellinen maa, mutta miksi ihmiset hymyilevät siellä ja ovat selvästikin onnellisempia kuin täällä Suomessa. Meitä kusetetaan näillä onnellisuustilastoilla. Kuka oikeasti uskoo, että Suomi on maailman onnellisin maa?
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuutta tutkitaan kovin omituisin kriteerein: "Raportti huomioi bruttokansantuotteen ja korruption sekä ihmisten sosiaaliset tukiverkostot, terveyden, anteliaisuuden ja vapauden tehdä valintoja."
Jo pelkästään ilmasto tekee Suomesta yhden maapallon vastenmielisimmistä paikoista elää ja väestöstä onnetonta ja *tsemurhahakuista. Niin ja korruptiovertailu ei ilmeisestikään tunnista Suomen maan tapaa sellaiseksi vaikka pitäisi.
Jostain syystä ne maailman onnellisimmat kansat asuvat kaikki täällä Pohjoismaissa , samanlaisessa kurjassa ilmastossa. Ts ne onnellisuustekijät löytyvät kuitenkin aivan muista asioista kuin säästä.
Mutta ne, jotka kokevat tyytymättömyyttä, ovat varmaan sitä, vaikka asuisivat missä. Ja olen myös asunut sekä Britanniassa että Saksassa ja moni asia toimii meillä täällä Suomessa paremmin.
Niin no - meidän piti olla myös yksi maailman kilpailukykyisimmistä maista ja aina meitä viedään 5 - 0 kun on kyse ns. isojen poikien investoinneista. Ja aina ollaan voittajasuosikkeja Euroviisuissa. Sijoitan tämän tutkimuksen samaan kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen todella onnellinen. Olen asunut Suomen lisäksi myös Yhdysvalloissa ja minusta meillä on täällä asiat todella hyvin.
Samaa mieltä, olen onnellinen suomalainen. Asiat ovat hyvin ja yhteiskunnassa on turvaverkot, mitkä puuttuvat kokonaan USA:ssa.
Suomi on hieno paikka, pitää vain saada se takaisin.
Hyvät palvelut
Tasa-arvo
Jne
Silti kaikesta huolimatta mielenterveysongelmaisia tulee yhä lisää. Kuuluuko tämäkin onnellisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Zimbabwe tais olla vähiten onnellinen maa, mutta miksi ihmiset hymyilevät siellä ja ovat selvästikin onnellisempia kuin täällä Suomessa. Meitä kusetetaan näillä onnellisuustilastoilla. Kuka oikeasti uskoo, että Suomi on maailman onnellisin maa?
Ajattelitko, että onnellisuustutkimus pitäisi tehdä hymyjen perusteella? Muusta hyvinvoinnista viis.
Aggressiivisia lapsia.