Suomi on edelleen maailman onnellisin maa.
Sitä on kyllä vaikea uskoa kun lukee tämän palstan valitusta. Täällä kaikilla tuntuu olevan asiat päin helevettiä!
Kommentit (87)
Pitää myös muistaa se, että masentuneet jne. eivät juuri koskaan vastaa tälläisiin kyselyihin vaan ne joilla on asiat hyvin. Luo vääristymää tuloksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyselyssä 1000 vastaajaa. Ei luotettava.
Riippuu täysin otoksen poimintatavasta. Perustilastotiedettä.
Kysymysten asettelu kiinnostaisi. Jossakin Ylen viimeaikaisen kyselyn yhdessä kysymyksessä oli vain kaksi vaihtoehtoa. En muista tarkalleen, mutta jotenkin näin se meni "koetko olevasi sorrettu vai etuoikeutettu". Aika suppeat vaihtoehdot mielestäni. En tiedä oliko virallisessa kyselyssä enemmän vastausvaihtoehtoja, mutta jos oli niin aika outoa, ettei niitä laitettu näkyviin. Tuo oli sellainen versio, jossa sai katsoa, miten omat ajatukset vertautuvat muiden ajatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Suomi johtaa maailman itsemurhatilastoja vai onko Japani mennyt ohi?
Ei Suomi ole ollut pitkään aikaan itsemurhien eikä alkoholin kulutuksen kärjessä. Noi ovat jotain ihme myyttejä, joita porukka hokee, minkä kerkeää.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen ihan superonnellinen, just täällä Suomessa. Olen sen verran asunut muualla että osaan todellakin arvostaa maatani.
Sama täällä, nähty on tarpeeksi. Kauhistuttaa vieläkin ne vähän varakkaampien omakotitalojen ympärillä olleet kaksi/kolme metriset kivimuurit. Talot kuitenkin vieri vieressä ja joka pihalla iso rakki haukkumassa.
Tämä PELKO varsin yleistä niin Itä- kuin Länsi-Euroopassakin.
Autoillessa näkee ja kokee aivan eri maailman kuin ranta kohteissa! Olisi paljon muutakin kerrottavaa mm miten rumia monet maat/kaupungit ovat ilman sitä merta.
Ymmärrän hyvin miksi Suomea pidetään kauniina maana. Riittää kun katsoo karttaa ja vertailee muihin maihin. Tehkääpä se!
Onnellisuutta tutkitaan kovin omituisin kriteerein: "Raportti huomioi bruttokansantuotteen ja korruption sekä ihmisten sosiaaliset tukiverkostot, terveyden, anteliaisuuden ja vapauden tehdä valintoja."
Jo pelkästään ilmasto tekee Suomesta yhden maapallon vastenmielisimmistä paikoista elää ja väestöstä onnetonta ja *tsemurhahakuista. Niin ja korruptiovertailu ei ilmeisestikään tunnista Suomen maan tapaa sellaiseksi vaikka pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te suomalaiset olettekin tunnetusti vähään tyytyväisiä.
Sehän on tietysti pointti, että mikä kenetkin tekee onnelliseksi. Itse olen matkustellut paljon ja asunutkin ulkomailla, mutta lopulta oikeasti onnelliseksi minut tekee kliseisesti luonnossa oleilu, saunominen ja avantouinti tähtitaivaan alla ja lasi hyvä viiniä villasukat jalassa.
Ymmärrän toki, että moni kaipaa menoa ja meininkiä ja varsinkin nuoriso suurkaupunkien mahdollisuuksia, mutta yllättävän moni suomalainen ei niitä kaipaa, ei edes lämmintä ilmastoa. Tekeekö se sitten meistä huonompia?
Minä en ole matkustellut kovin laajalti, mutta asunut yhteensä liki vuosikymmenen Saksassa. Tykkäsin kovasti ja luonto oli minusta siellä paljon upeampi kuin täällä. Kaikkein eniten tykkäsin patikoinnista sekä pyöräilystä Teneriffan rannoilla ja vuoristossa. Siellä minä olisin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kysymysten asettelu kiinnostaisi. Jossakin Ylen viimeaikaisen kyselyn yhdessä kysymyksessä oli vain kaksi vaihtoehtoa. En muista tarkalleen, mutta jotenkin näin se meni "koetko olevasi sorrettu vai etuoikeutettu". Aika suppeat vaihtoehdot mielestäni. En tiedä oliko virallisessa kyselyssä enemmän vastausvaihtoehtoja, mutta jos oli niin aika outoa, ettei niitä laitettu näkyviin. Tuo oli sellainen versio, jossa sai katsoa, miten omat ajatukset vertautuvat muiden ajatuksiin.
Ei tämä nyt sentään ylen tekemä tutkimus ollut.
Minä ainakin olen todella onnellinen. Olen asunut Suomen lisäksi myös Yhdysvalloissa ja minusta meillä on täällä asiat todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomi ole ollut pitkään aikaan itsemurhien eikä alkoholin kulutuksen kärjessä. Noi ovat jotain ihme myyttejä, joita porukka hokee, minkä kerkeää.
Raivokänni-listalla Suomi on ylivoimainen ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nykyisin olemme siirtyneet tilanteeseen, jossa teemme hallitun itsem urhan jättämällä lapset tekemättä. Se kertoo kyllä yhteiskunnan miellyttävyydestä ihan kaiken. Tänne ei kukaan halua tuoda omia lapsiaan kärsimään.
Onnellisuuden täytyy johtua siitä että Suomessa käytetään niin paljon mielialalääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivokänni-listalla Suomi on ylivoimainen ykkönen.
Suomalaisilla on raivokännigeeni. Älkäämme silti olko rasistisia, sillä geenit ovat kaikki satua, ja pinnan alla olemme kaikki samanlaisia. Suomalainen raivokännigeenikin on poistettavissa oikealla kasvatuksella, nimittäin absolutismiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen ihan superonnellinen, just täällä Suomessa. Olen sen verran asunut muualla että osaan todellakin arvostaa maatani.
Sama täällä, nähty on tarpeeksi. Kauhistuttaa vieläkin ne vähän varakkaampien omakotitalojen ympärillä olleet kaksi/kolme metriset kivimuurit. Talot kuitenkin vieri vieressä ja joka pihalla iso rakki haukkumassa.
Tämä PELKO varsin yleistä niin Itä- kuin Länsi-Euroopassakin.Autoillessa näkee ja kokee aivan eri maailman kuin ranta kohteissa! Olisi paljon muutakin kerrottavaa mm miten rumia monet maat/kaupungit ovat ilman sitä merta.
Ymmärrän hyvin miksi Suomea pidetään kauniina maana. Riittää kun katsoo karttaa ja vertailee muihin maihin. Tehkääpä se!
Varsinkin loka - maaliskuussa Suomessa on kaunista, kun -30 asteessa kiskoo karvalakki-Toyotan kankeaa lämmitysjohtoa irti, että pääsee lähtemään korkeasti koulutetun alipalkaattuun työhön.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuuden täytyy johtua siitä että Suomessa käytetään niin paljon mielialalääkkeitä?
Tässä kisassa douppaaminen on sallittua ja suorastaan välttämätöntäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös muistaa se, että masentuneet jne. eivät juuri koskaan vastaa tälläisiin kyselyihin vaan ne joilla on asiat hyvin. Luo vääristymää tuloksiin.
Kyllä, mutta pätee kaikkiin maihin tässä vertailevassa tutkimuksessa. Ei kai voi olla niin, että vääristymää koskisi vain Suomea.
Jättimäiset tuulivoimalat laskevat onnellisuutta maaseudulla tosi paljon. Likaista "vihreää" energiaa.
Onnellisuus asuu omassa sydämessä.