Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, lääkäri, joku, apua! Mikä yhtäkkiä voi olla vialla? Aamuisin ja vähän päivisinkin jalat tosi jäykät ja kävely jotenkin kankeaa ja

Vierailija
18.03.2021 |

lonkat tuntuu tosi kipeiltä varsinkin portaita laskeutuessa. Myös pakaralihakset (?) tosi kipeät ihan koko ajan. Tämä jatkunut viikon-pari. Ikää 35v., ei muutoksia liikunnan määrässä tms. Mistä voi olla kysymys?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kaksi vuotta sitten tuollaista. Liikunnallinen ja hoikka keski-ikäinen nainen olen ja yhtenä aamuna huomasin, että portaiden alastulo oli hankalaa. Bussille jouduin kävelemään ikään kuin jalat vähän koukussa ja sinne autoon piti käsillä kaiteesta kiskoen kammeta itsensä sisään. Ongelmana ei ollut kipu, vaan jäykkyys.

Tätä kesti aikansa. Jumpat pysyivät entisellään, mutta lenkkeily ei oikein onnistunut. Pyörällä ajaminenkin oli siinä mielessä hankalaa, että liikkeellelähtö ei meinannut onnistua. Hävetti suorastaan toikkaroida.

On mulla hoidettu aikanaan nivelreumaa, mutta se ilmeni sorminivelien kipuna ja turvotuksena. Joskus ihan tavallisen flunssan yhteydessä sormet nykyäänkin oikuttelevat, mutta se menee nopeasti ohi.

Vierailija
42/42 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos runsaista vastauksistanne. Tänään huomasin tuolla pakkasessa kävellessäni, että myös molemmat olkapäät tuntuvat erikoisilta ja ikäänkuin särkevät. Kevyt polttava tunne kummallakin puolella, liikkuvuus kuitenkin normaali. Polvissa ei mitään kipuja eikä esim. sorvien nivelissä. Ei tää nyt erikoisemmin mun elämään vaikuta, mutta kunhan ihmettelen, että miksi yhtäkkiä. Seurailen nyt muutenkin kaikessa rauhassa vielä ennen lääkäriin menemistä. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä