Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstalla akateemisia työttömiä?

Vierailija
18.03.2021 |

Oletteko katuneet pitkälle kouluttautumista?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katunut. Oli sellainen ala, joka kiinnosti pohjiaan myöten ja jolle minulla oli taipumuksia. Jos voisin opiskella uuden alan, valitsisin jonkin kädentaitojen oppilaitoksen, mutta niistä taitaa valmistua lähinnä työttömäksi kädentaitajaksi.

Oma alani työllistää kyllä kohtalaisesti, mutta ei juuri minua, koska 25-vuotinen urani on komea mutta epätyypillinen eli kärjistettynä sopimaton rivityöläiselle. Yritin pysyä leivänsyrjässä kiinni käymällä taksikurssin ja hankkimalla ajoluvan (työpaikkakin oli tiedossa), mutta se oli alanvaihtoyrityksistä ehkä historian surkein.

Aallon KTM:lle terveisiä - TYPissä minäkin.

Siedätkö pikkulapsia edes muutaman tunnin päivässä? Varhaiskasvatusopettajista on huutava pula, palkka tietysti superkehno.

"Siedätkö pikkulapsia" ja "huutava pula" sopivat samaan lauseeseen huvittavan hyvin. :D

Valitettavasti en siedä. On minulla opettajan pätevyys, mutta sillä ei varhaiskasvatuksessa tehne mitään, ja olemuksestani alle yläasteikäisten seurassa näkyy joka tapauksessa selvästi, että haluan heti jonnekin kauas muualle.

Pitkäaikaistyöttömyys on kaatanut minulta niin monta normaalielämän elementtiä, että olen siinä ihmisryhmässä, jota en ennen uskonut edes olevan olemassa: ne, joiden ei enää edes kannata mennä töihin.

Vierailija
42/44 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On suuri harmi ja sääli kouluttaa ihmisiä pitkään työttömiksi. Silloin kun itse olin sen ikäinen kaikki mainosti esim. Di ja ktm-tutkinnoista että aivan takuuvarma työura, miten sitten onkaan käynyt?

Ainakin omalta vuosikurssiltani (KV KTM) kaikki tuntemani kurssikaverit ovat työllistyneet. Otanta kuitenkin suhteellisen suuri. Valmistumisest n. 15 vuotta.

Hieno homma, itse työtön Kv KTM ja päivääkään en ole koulutusta vastaavaa työtä päässyt tekemään. Luuletko että me pidämme itsestämme kovaa meteliä, tuurilla ja nuoleskelulla olette paikkanne saaneet, meitä joilla on ollut huono tuuri ei kiinnosta edes pitää yhteyttä entisiin opiskelukavereihin. Kyllä ne YT:t teillekin joskus napsahtaa kohdalle ja sitten saatte rukoilla verkostoiltanne uutta paikkaa, harmi vaan ettei niitä tässä maasaa juuri ole.

Vierailija
44/44 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On suuri harmi ja sääli kouluttaa ihmisiä pitkään työttömiksi. Silloin kun itse olin sen ikäinen kaikki mainosti esim. Di ja ktm-tutkinnoista että aivan takuuvarma työura, miten sitten onkaan käynyt?

Ainakin omalta vuosikurssiltani (KV KTM) kaikki tuntemani kurssikaverit ovat työllistyneet. Otanta kuitenkin suhteellisen suuri. Valmistumisest n. 15 vuotta.

Hieno homma, itse työtön Kv KTM ja päivääkään en ole koulutusta vastaavaa työtä päässyt tekemään. Luuletko että me pidämme itsestämme kovaa meteliä, tuurilla ja nuoleskelulla olette paikkanne saaneet, meitä joilla on ollut huono tuuri ei kiinnosta edes pitää yhteyttä entisiin opiskelukavereihin. Kyllä ne YT:t teillekin joskus napsahtaa kohdalle ja sitten saatte rukoilla verkostoiltanne uutta paikkaa, harmi vaan ettei niitä tässä maasaa juuri ole.

Millaisissa kesä- ja lomatöissä kauppatieteilijäopiskelijat nykyisin ovat vai ovatko missään? Ennen löytyi ainakin myymälähommia kaikille, mutta miten nyt on?