AstraZeneca virallisesti turvallinen!
Terveisin EU:n lääkevirasto:
https://yle.fi/uutiset/3-11844367
Huh helpotusta, terveisin astrarokotettu.
Kommentit (40)
Tuon saman viraston mukaan myös Pandemrix on turvallinen
Vierailija kirjoitti:
Raha puhuu.
Ai 3 ongelmaa 3 000 000 rokotetusta on vahvaa näyttöä?
Poliittinen päätös. Mitä muutakaan olisivat voineet tässä tilanteessa tehdä? Pakko jatkaa Astra Zenecalla kun siihen pistetty jo niin paljon rahaa.
Voitte ottaa munkin puolestani Astra Zeneca-piikin. Itse en ota mitään.
Myös pfizeristä voi tulla ongelmia (sisäisiä verenvuotoja tms)
Venäläinen ruletti on varsin turvallinen peli.
Tietenkään ei voi täysin poissulkea sitä vaihtoehtoa että pieni osa pelaajista voi...
Vierailija kirjoitti:
Raha puhuu.
Taitaa pfizerin raha + venäjän ja kiinan propaganda olla mitkä puhuu. Vai miksei pfizerista ole noussut veritulppa kohua, vaikka tapauksia on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Myös pfizeristä voi tulla ongelmia (sisäisiä verenvuotoja tms)
Pfizerin rokotteella on ollut jopa enemmän veren hyytymiseen liittyviä sivuvaikutuksia kuin AZ:lla.
Enempi minua arveluttaa noiden rokotteiden (erityisesti mRna-tyyppisten) pitkäaikaisvaikutukset. Haluan nähdä, millaisia oireita ja sairauksia ilmenee seuraavan 6kk-1 v kuluttua rokotuksesta.
En luota tuohon astraan vaikka olen rokotemyöteinen. En ota Astraa. Haluan Pfizerin,kiitos.
Sanoo kuka? Tsenobylikin kun räjähti niin Suomi oli ainoa "länsimaa" joka ei huomannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
En luota tuohon astraan vaikka olen rokotemyöteinen. En ota Astraa. Haluan Pfizerin,kiitos.
Samoin minä.
Tietyssä mielessä turhaa parranpäristystä koska fakta on, AZ rokotetta ei ole saatavilla. Eivät kykene toimittamaan mitä ovat luvanneet. Sori AZ, muut toimittajat ajaa ohitse.
Eikä oikein vakuuta rokotteen 60% teho sekään.
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä mielessä turhaa parranpäristystä koska fakta on, AZ rokotetta ei ole saatavilla. Eivät kykene toimittamaan mitä ovat luvanneet. Sori AZ, muut toimittajat ajaa ohitse.
Eikä oikein vakuuta rokotteen 60% teho sekään.
Valehteletko tietämättömyyttäsi vai tahalleen. Astran teho oli kliinisissä testeissä 76%, jolloin ensimmäisen ja toisen rokotteen väli oli 4 viikkoa, jotta testit saataisiin valmiiksi mahdollisimman nopeasti. Nyt kun rokotuksia on ko jaettu kuukausi, on todettu että pidemmällä rokotusvälillä (12 viikkoa) Astran teho on samaa luokkaa kuin Pfizerin ja Modernan. Jos halutaa foliohatut päässä uskoa että rokotteen jälkeiset veritulpat johtuisivat rokotteesta, Astralla on tällaisia prosentuaalisesti vähemmän kuin esim. Pfizerilla.
Vierailija kirjoitti:
Voitte ottaa munkin puolestani Astra Zeneca-piikin. Itse en ota mitään.
Olen ottanut jo :)
Kai tiedätte, että kaikki nyt käytössä olevat rokotteet ovat vasta kokeiluvaiheessa, ja niillä ei ole normaalia käyttölupaa, vain ehdollinen "emergency approval".
Jos rokotettu kuolee ja käy ilmi, että menehtyminen johtui rokotteesta, vakuutukset eivät ole voimassa. Henkivakuutus ei siis korvaa mitään kuolemantapauksen sattuessa. Sama kohtelu kuin itse mur han tehneillä.
Suomen rokotustilastot eivät pidä paikkaansa koska Astra Zenecan rokotteella rokotetut eivät suurin osa tule ottamaan toista annosta
Vaikka tilastossa lukee "10% rokotetu", niin heillä ei ole, eikä tule täyttä rokotesuojaa
Sairastan sepelvaltimotautia ja lääkitys verenpainetautiin ja korkeaan kolesteroliin. Myös ylipainoa on. En ole varma lainkaan, haluanko Astran rokotetta. Onko Modernasta tai Johnsonista kuulunut mitään riskeistä? Olen joka tapauksessa hännillä rokotejonossa.
Olen ratkaissut ongelman. En ota rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomen rokotustilastot eivät pidä paikkaansa koska Astra Zenecan rokotteella rokotetut eivät suurin osa tule ottamaan toista annosta
Vaikka tilastossa lukee "10% rokotetu", niin heillä ei ole, eikä tule täyttä rokotesuojaa
Mikseivät tule muka? Minä ja kaikki muut tuntemani astrazenecalla rokotetut tulemme ottamaan todellakin toisen annoksen. Ja saimme suurin osa rajuja oireita jo ekasta, kuumetta lihaskipua, ripulia jne. Että puhu vaan omasta puolestasi!
Raha puhuu.