Kuorsaava puoliso - miten teillä nukutaan?
Me ollaan päädytty siihen, että nukutaan eri huoneissa. En jaksa olla unettomana yhtäkään yötä enää. Ei vaikuta muuten parisuhteeseen eikä seksiin.
Kommentit (25)
Minä siedätyin kuorsaukseen. Ensimmäisenä yhteisenä yönä en pystynyt nukkumaan ollenkaan, mutta ajan kanssa siihen tottui. Myöhemmin tuli CPAP-laite ja kuorsaus vaihtui pihinään.
Oma mies kuorsaa välillä kovaa. Me nukutaan vierekkäin, pistän vain silmät kiinni ja ajattelen jotain muuta. Onneksi olen sikeäuninen, en herää kuorsaukseen enkä miehen herätyskelloon.
Omat huoneet. En muutenkaan välitä nukkua kenenkään vieressä, joten tämä on ollut vaatimus jo yhteen muutettaessa. Ja miehen satunnainen kuorsaaminen vielä vahvisti asian.
Miehen kuorsaus olisi vielä mennyt, mutta ei se kamala, repivä tupakkayskä.
No nyt on ex.
Eri huoneissa pääasiassa. Välillä yökyläillään toistemme sängyissä kun kaivataan läheisyyttä.
Menen tuntia aikaisemmin nukkumaan.
Olen jo monta vuotta nukkunut jalkapäässä. Myös se auttaa, että menen nukkumaan ennen miestä. Korvatulppia en jaksa enää käyttää, ne hiertävät. Ja sitten vielä, olen alkanut itsekin kuorsata toisinaan. Siinäpähän saa ukko maistaa omaa lääkettään. Mutta jotenkin se tuntuu auttavan, mikähän siinä lienee.
Omissa huoneissa nukumme ja hyvin nukummekin.
Isäntä kuorsaa ja mä piereskelen ihan jäätävästi 😄
Patistin miehen lääkäriin ja nyt hän suhisee vieressä Cpap-laitteen kanssa ja mä saan nukkua rauhassa 🤩
Pari vinkkiä mitkä auttoivat ainakin itselläni kuorsaukseen (olen 40v mies).
- Jo muutaman painokilon pudottaminen vähentää kuorsaamista. Riippuen tietenkin lähtötasosta. Itse olin hieman normaalipainon yläkanttiin. Nyt ihan sopivan painoinnen.
- Purentakiskot. Kannattaa teettää hammaslääkärillä. Ensinnäkin vähentävät hampaiden narskuttelua, mutta rentouttavat myös purentalihaksia unen aikana, mikä vähentää kuorsausta.
- Ei alkoholia illalla. Itselläni parikin olutta illalla saattoivat ennen yllä mainittuja toimia aiheuttaa kuorsausta.
- Hyvä tyyny. Nukkumisasentoon sopimaton tyyny saattaa kääntää päätä sellaiseen asentoon nukkuessa, mikä aiheuttaa kuorsausta.
Nämä siis normaalimaallikon vinkkejä, jotka ovat auttaneet ainakin allekirjoittaneella kuorsaukseen. Toivottavasti on apua!
En kuuntele miehen kuorsausta.Jos alkaa kuorsaamaan se on moro kiitos ja näkemiin.
Jos ottaa alkoa niin eri huoneissa silloin.
Muuten samassa sängyssä. Ei kuorsaa aina. Viime yönä heräsin siihen kun kuorsasi niin kovaa. Tönin sen verran että asento vaihtuu ja kuorsaus loppuu.
Mä kuuntelen asmr videoita ja oon kehittänyt miehen pienestä kuorsauksesta sen että rentoudun sitä kuunnellessa 😬
Saan siis kuorsauksesta sen että tulee sama tunne kuin asmr videoista.
Nykyään oikein odotan että kuorsaa niin saan nukahdettua.
Pistin lääkärin tutkimuksiin. Nenän väliseinän korjaus ja nyt ei tarvii enää kuunnella kuorsausta.
Omissa huoneissa talon eri päädyissä. Joskus olkkarissa ei voi katsoa tv tä kun ärsyttää korina niin paljon.
Olisin kuollut unen puutteeseen ilman tätä järjestelyä.
Lisäksi mies tykkää katsoa tv tä sängyssä ja menee usein klo 20 nukkumaan. Ennen oli molemmilla vuorotyö ja vieläkin täysin eri rytmit.
Eksän kanssa nukuttiin lopulta eri huoneissa, mutta sekään ei auttanut kun ääni piti mua hereillä oven läpikin. Ja muuten vaikutti parisuhteeseen ja seksiin, musta mikään ei ole ihanampaa kuin nukahtaa miehen kainaloon, mutta tuon miehen kanssa se vaan ei ollut mahdollista.
Kannattaa tutkituttaa, kiskot ja cpap-laitteet auttavat vain käytettynä.
Kuorsaamme molemmat ja kun esikoinen muutti omaan kotiin ,vapautui yksi makuuhuone, jonne mies siirtyi nukkumaan. Kumpikin saa nukkua rauhassa. Itse olen lisäksi iltavirkku ja mies aamuvirkku niin hän ei häiritse mun aamu-unia .
Siis onko normaalia, että ihmiset haluaa olla jotain tiettyä sukupuolta? En ole ikinä ymmärtänyt, että pitäisi tuntea itsensä mitenkään erityisesti naiseksi tai mieheksi tai sitten haluta olla jompaa kumpaa. Minusta biologiset asiat ovat johtaneet hormonitoimintaani ja näin vaikuttavat tietyllä tavalla toimintaani, mutten ikinä ole ajatellut, että oi miten ihanaa olla tätä sukupuolta ja minä niin kuulun olla tätä.
Voi harmi. :( Olen itse niin sikeäuninen, että herättämiseni vaatii aikamoiset desibelit. Miehen kuorsaus ei siihen onneksi yllä.