Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiset lapset exällä: kuinka usein puolison ex soittelee?

Vierailija
18.03.2021 |

Kuinka paljon nykyisen puolisosi ex soittaa puolisollesi? Mietin onko tää enää normaalia kun soittaa vähintään kerran päivässä, parhaina päivinä jopa 2-3 kertaa. Ja puhelut on välillä pitkiä eikä mitään akuuttia asiaa edes.

Puolisoni ex soittaa lähes joka aamu ja ilta. Inhottavinta on iltapuhelut kun voi tulla esim kesken ruuanlaiton ja sit jo tietää et okei, nyt tää puhelu kestää jonkun puoli tuntia taas. En ole sanonut mitään kun yritän ymmärtää mut vähitellen alkaa ärsyttää niin että tekis mieli sanoa asiasta. Miten teillä muilla? Onko tää vaan ihan normaalia?

Ex myös pyytää kaikenlaista kuskaus ym apua monta kertaa viikossa, nämä on musta enemmän ok mut tuo jatkuva soittelu on se joku häiritsee.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi tykkää jutella exänsä kanssa niin anna jutella. Hänen asiansa laittaa loppu touhulle, jos häiritsee.

Vierailija
22/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisosi tykkää jutella exänsä kanssa niin anna jutella. Hänen asiansa laittaa loppu touhulle, jos häiritsee.

Parisuhteeseen kuuluu kompromissit. Ei se niin mene, että toinen tekee mitä haluaa, ja toisen pitää kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmiset alatte elämään uusperheissä, kun ette kuitenkaan kestä puolisonne lapsia ja/tai exää ja kompromissien tekeminen on teille vastenmielistä tai jopa mahdotonta?

Uusperheissä eläminen on paljon vaativampaa kuin ydinperheessä ja sen onnistuminen vaatii kaikilta osapuolilta paljon.

Usein parempi vaihtoehto onkin, että kaikki osapuolet asuvat omissa kodeissaan siihen asti, että lapset ovat aikuisia ja muuttaneet jo pois.

Vierailija
25/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että puolisosi kertoo exälle koska teillä on ruoka-aika, ja ettei silloin soitella muuta kuin kiireiset asiat.

Vierailija
26/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi kertoa, että vaimo tahtoo ruokarauhaa esim. klo 17-18.

Vierailija
27/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeressä olisi loukkaus soittaa siesta-aikaan, oli soittaja kuka tahansa.

Vierailija
28/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ihmiset alatte elämään uusperheissä, kun ette kuitenkaan kestä puolisonne lapsia ja/tai exää ja kompromissien tekeminen on teille vastenmielistä tai jopa mahdotonta?

Uusperheissä eläminen on paljon vaativampaa kuin ydinperheessä ja sen onnistuminen vaatii kaikilta osapuolilta paljon.

Usein parempi vaihtoehto onkin, että kaikki osapuolet asuvat omissa kodeissaan siihen asti, että lapset ovat aikuisia ja muuttaneet jo pois.

Ei tämä vaikeaa ole, kun sovitaa yhteisistä säännöistä meidän perheen sisällä. Kun priorisoidaan nykyinen parisuhde, eikä eksää.

Vierailija
29/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut puolisoni kanssa tätä puheeksi kun hävettää itseä että ärsyttää tämä ja mietin onko tämä normaalia ja pitäiskö mun vaan hyväksyä asia ja niellä ärtymykseni. Mikä on normaali määrä yhteydenpitoa? Lapset ovat jo aika isoja (teinejä). 

Ap?

Ei sinun ei pidä hyväksyä, jos et tuollaista elämää halua elää. Taidat tietää, että ex menee sinun edelle ja pelkäät puhua tästä?

Vierailija
30/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen eksä ei paljon pidä yhteyksiä, kun lapset ovat meillä. Vain jos on jotain pakollista laittaa viestin tai  piipahtaa pihassa tuomassa/hakemassa.

Vierailija
31/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia pitää ottaa puheeksi. Itse en sietäisi moista ja asian olisin heti ottanut puheeksi ja kyseenalaistanut soitot.

Suhteellisuuden taju puuttuu täysin. Parhaille ystävillekään, perheenjäsenille ym ei soitella yleensä päivittäin. Miten sitten exälle, jonka ei pitäisi olla perheenjäsen eikä ystäväkään?

Vierailija
32/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa tulee sähköpostissa eroteltuna lapsen kulut, jotka maksetaan puolikisi.

Vierailija
33/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta asia pitää ottaa puheeksi. Itse en sietäisi moista ja asian olisin heti ottanut puheeksi ja kyseenalaistanut soitot.

Suhteellisuuden taju puuttuu täysin. Parhaille ystävillekään, perheenjäsenille ym ei soitella yleensä päivittäin. Miten sitten exälle, jonka ei pitäisi olla perheenjäsen eikä ystäväkään?

No sepä. mä niin toivon että tämä ex itse tajuaisi tämän! Miehellä nyt muuta stressin aihetta niin en haluis ottaa tätä just nyt puheeksi mutta täytynee kyllä ottaa asia esille kun muut asiat tästä tasoittuvat.

Ja joo, pelkään myös sitä että hän asettaa exän mun edelle. Sen ymmärrän että lapset menevät kaikesta edelle (itselläni myös lapset!!) mutta että exä.... 

Vierailija
34/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia asioita nämä nykyisten ja exien asemat. Itse seurustelen miesystäväni kanssa. Vaikka mies vakuuttaa rakkauttaan minuun niin tiedän, että tositilanteessa miehen ex menee minun edelle. Tämä ex on miesystäväni aikuisten lasten äiti ja ovat ystäviä keskenään.

Aina näin ei tietenkään mene. Itselläni on ex, joka ei kuulu elämääni mitenkään eikä hän minun, vaikka on yhteiset lapset.

Vierailija
35/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä vaikeaa ole, kun sovitaa yhteisistä säännöistä meidän perheen sisällä. Kun priorisoidaan nykyinen parisuhde, eikä eksää.

Se ei valitettavasti ole noin yksinkertaista.

Mukana kulkevat aina ne molempien osapuolien lapset, exät ja exien sukulaiset. Se exä on aina puolisosi lasten toinen vanhempi, jota et valitettavasti voi täysin ulkopuolelle sulkea. Jos et tätä ymmärrä, niin varmasti on vaikeuksia tiedossa.

Vierailija
36/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukana kulkevat aina ne molempien osapuolien lapset, exät ja exien sukulaiset. Se exä on aina puolisosi lasten toinen vanhempi, jota et valitettavasti voi täysin ulkopuolelle sulkea. Jos et tätä ymmärrä, niin varmasti on vaikeuksia tiedossa.

Kyllä se ex vain täytyy sulkea ulkopuolelle. Ex kuuluu lasten elämään, mutta ei enää toisen vanhemman elämään. Tapaamiset ym pitää paperille sopia tarkkaan ja perheet elää omaa elämää. Exän elämään ei sotkeuduta, ei sanellä, ei määrätä, vaadita tai pyydetä asioita.

Vierailija
37/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olemme olleet yhdessä 8 vuotta, eikä niitä vaikeuksia ole vielä tullut.

Eksän sukulaisista minulla ei ole aavistustakaan. Eksääkään en ole nähnyt.

Vierailija
38/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyytäisin puolisolta, että ei puhu puolen tunnin puheluita silloin kun meillä on yhteistä tekemistä. Ihan sama kuka soittelee, toi nyt vain on töykeää käytöstä jos jatkuvasti tapahtuu. Sanokoon soittajalle, että ei nyt ehdi puhua pitkään, palataan asiaan myöhemmin, jos asia ei ole kiireellinen.

Vierailija
39/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap:n puoliso ei itse vastaisikaan puhelimeen, kun lasten toinen vanhempi taas soittaa, vaan ap, onhan hän talouden toinen aikuinen, joten kai hänelle voi kertoa, ei kai siihen välttämättä lapsen omaa vanhempaa tarvita.

Ap, voit muuten sanoa ihan suomeksi puolisollesi, että ei ole normaalia suostua entisen tahtoon ja pitää edelleen noin paljon yhteyttä, varsinkin kun on jo uudessa suhteessa.

Vierailija
40/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap:n puoliso ei itse vastaisikaan puhelimeen, kun lasten toinen vanhempi taas soittaa, vaan ap, onhan hän talouden toinen aikuinen, joten kai hänelle voi kertoa, ei kai siihen välttämättä lapsen omaa vanhempaa tarvita.

Ap, voit muuten sanoa ihan suomeksi puolisollesi, että ei ole normaalia suostua entisen tahtoon ja pitää edelleen noin paljon yhteyttä, varsinkin kun on jo uudessa suhteessa.

Joo, muuten kyllä mutta mitä jos just sillä kertaa onkin jotain akuuttia sattunut lapsille.... Toki sit luulis et laittais viestin perään jos ei vastaa.  Mutta joo, tuntuu ikävältä alkaa rajoittaa aikuisen ihmisen elämää mutta kai mun on pakko sanoa tosta jossain vaiheessa. 

Ja olen siis itsekin myös ex omalle exälleni ja lasten äiti joten ymmärrän hyvin että lapsien asiat vaativat tietyn määrän kommunikointia. Sen lisäksi kuitenkin kunnioitan exäni ja hänen nykyisen puolison yhteistä elämää enkä häiritse heitä ellei ole ihan pakko. Ollaan hyvissä väleissä kaikki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan