Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiset lapset exällä: kuinka usein puolison ex soittelee?

Vierailija
18.03.2021 |

Kuinka paljon nykyisen puolisosi ex soittaa puolisollesi? Mietin onko tää enää normaalia kun soittaa vähintään kerran päivässä, parhaina päivinä jopa 2-3 kertaa. Ja puhelut on välillä pitkiä eikä mitään akuuttia asiaa edes.

Puolisoni ex soittaa lähes joka aamu ja ilta. Inhottavinta on iltapuhelut kun voi tulla esim kesken ruuanlaiton ja sit jo tietää et okei, nyt tää puhelu kestää jonkun puoli tuntia taas. En ole sanonut mitään kun yritän ymmärtää mut vähitellen alkaa ärsyttää niin että tekis mieli sanoa asiasta. Miten teillä muilla? Onko tää vaan ihan normaalia?

Ex myös pyytää kaikenlaista kuskaus ym apua monta kertaa viikossa, nämä on musta enemmän ok mut tuo jatkuva soittelu on se joku häiritsee.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä ihan noin usein, mutta pari-kolme kertaa viikossa soittaa ja saattaa laittaa viestejä lisäksi. Mielestäni aika turhista asioista soittaa, yleensä asia olisi sellainen että hoituisi viestillä. Itseäni kyllä ärsyttää!

Vierailija
2/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi soitteli aamusta iltaan, eli useita kertoja päivässä. Sitten vähän rauhoittui, ehkä yksi kaksi puhelua päivässä. Paitsi lomilla satunnaisesti puhelin soi taas koko ajan. No hän jossain riidan tiimellyksessä paljastikin, että tarkoitus oli ärsyttää ja saada meidät eroamaan. Ja hänellä oli kuitenkin itselläänkin jo uusi miesystävä, eivät tosin asuneet vielä yhdessä. Kolmisen vuotta meni, että puhelut loppuivat kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut kun puolisosi on tästä hänen kanssa keskustellut?

Vierailija
4/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkö ex puhelimessa puhuu?

Vierailija
5/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole soittanut moneen vuoteen koska lapsi on jo 10v ja osaa hoitaa asiat itse.

Vierailija
6/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen ollut myös siinä asemassa että olin se ex, ja lasteni isällä uusi puoliso. Ei tullut mieleenkään soitella hänelle usein. Ainoastaan akuuteista asioista, joita oli pari kertaa vuodessa ja normaaleista lapsiin liittyvistä asioista laitoin viestin. Yleensä juteltiin lapsiin liittyvät kuulumiset vaihdon yhteydessä, ei ollut edes tarvetta pahemmin viestitellä. 

Tuntuis ihan häirinnältä soitella iltaisin exälleni ilman akuuttia tai tärkeää asiaa. Luulen että tuota tekevät ihmiset jotka eivät ole parisuhteessakaan ollessaan osanneet ottaa toisia ihmisiä huomioon. 

En tiedä kauanko tuollaista itse katselisin. Normaali yhteydenpito on tietenkin ok ja pitääkin olla lasten takia yhteydessä mut siihen yleensä riittää juttelu vaihtopäivänä ja muutama viesti siinä välissä jos on jotain, ei todellakaan tarvitse soitella päivittäin. 

Vierailija
7/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut puolisoni kanssa tätä puheeksi kun hävettää itseä että ärsyttää tämä ja mietin onko tämä normaalia ja pitäiskö mun vaan hyväksyä asia ja niellä ärtymykseni. Mikä on normaali määrä yhteydenpitoa? Lapset ovat jo aika isoja (teinejä). 

Vierailija
8/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon välein, kun vahvistaa viikonlopun. Tai ei soittele, vaan tekstaa.

Vierailija
9/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut puolisoni kanssa tätä puheeksi kun hävettää itseä että ärsyttää tämä ja mietin onko tämä normaalia ja pitäiskö mun vaan hyväksyä asia ja niellä ärtymykseni. Mikä on normaali määrä yhteydenpitoa? Lapset ovat jo aika isoja (teinejä). 

Kun lapset oli teinejä, niin ei koskaan. Lapset itse sopivat tulemiset.

Vierailija
10/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan vain silloin kun  on pakko. Muutoksista ym. sopimiset tehdään, lapsi ei toimi viestikapulana, mutta viestittelen ja soitan tosiaankin vain silloin kun on pakko eli todella harvoin. Pettäjän ja perheenrikkojan kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä, mutta lapsen vuoksi valitettavasti täytyy.

Lyhyt vastaus: mahdollisimman vähän. Mielestäni tuollainen soittelu ei ole normaalia. Eivät ole päässeet erosta yli, tai ainakaan tuo soittajaosapuoli ei ole päässyt erosta yli,  eikä miehesi osaa tai halua laittaa rajoja hänelle.

Jos toiminta on tuota eikä lapsilla ole jatkuvasti mitään erikoista, tuollainen yhteydenpito ei mielestäni ole normaalia, vaikka ero olisi ollut sopuisakin. Itse en kyllä kestäisi kyseistä menoa montaakaan päivää, suoraansanoen.

Vierailija
11/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on jo se, että soittaa monta kertaa viikossa. Arvaa kuinka kieroutunutt tuo on....

Vierailija
12/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä yhtään exää paikalla, joka osaisi valottaa asiaa? Miksi soittelet niin usein?

Vierailija
13/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tapauksessa tietää että miehellä uusi suhde, mutta sekään tieto ei vähentänyt soittelua. Soittelee lähes joka ilta. Mietin itse että eikö tyypillä ole yhtään sosiaalisia taitoja tai pelisilmää kun soittaa niin usein vaikka tietää että mies siellä uuden puolison kanssa. Itse en vaan kehtaisi sillä tavalla häiritä toisten iltaa päivittäin. 

Vierailija
14/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä yhtään exää paikalla, joka osaisi valottaa asiaa? Miksi soittelet niin usein?

Voin kertoa, vaikka en tällainen eksä olekaan: he selittävät tämän siten, että ajattelee lasten parasta. Kukapa omaa kontrollointiaan huomaa?

Vierailija
15/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia soitella päivittäin. Kerran viikossa max, jos on oikeasti asiaa mikä pitää puhelimessa hoitaa. Muuten viestitse. Tuollainen soittoasia on joku selvitettävä asia. Muutenhan rutiinivaihdot ym hoituu viestillä.

Olen eronnut ja viimeksi kolme vuotta sitten exälle soittanut.

Vierailija
16/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ex on tähän sanonut kun puolisosi on tästä sen exän kanssa keskustellut?

Vierailija
17/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran viikossa soitetaan tai viestiä laitetaan exän kanssa, jos asiaa on. Meillä ei kummallakaan kyllä tällä hetkellä ole puolisoita. Lapset vuoroviikoin ja vaihdoissa sit jutellaan. En nyt koe että tarvitsisi jatkuvaan soitella.

Vierailija
18/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sun puolison ja sen exän suhde oikeasti päättynyt, kun noin tiiviisti pitävät yhteyttä? Saattavat paneskella salaa.

Vierailija
19/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt täysin ymmärtänyt kenen yhteiset lapset ovat kenen exällä. Mutta jos yhteydenotot liittyvät lapsiin, niin eron jälkeen lapsiin liittyvät yhteydenpidot ovat meillä liittyneet jonkinlaisiin kasvatuksellisiin rajanvetoihin tai isompiin hankintoihin, joihin on haluttu molempien näkemys. Tai lasten vaihtoihin liittyviin asioihin. Toki, jos jompi kumpi on lasten kanssa tekemässä jotain erityistä esim matkalla, niin sieltä voidaan lähettää muutama kuva toiselle vanhemmalle. Muuten ei juurikaan tarvitse yhteydessä olla, koska kumpikin kantaa vanhemman vastuun itsenäisesti kun lapset ovat itsellä. Hoidetaan kyllä 100% viesteillä ellei sitten ole jokin todella akuutti (hätä)tilanne.

Muuten ei puheluja lainkaan eikä oikein viestiteltäviä asioitakaan ole lasten asioiden lisäksi. Jossain tilanteessa voi toiselle laittaa tiedoksi asioita esim jos bongaa avoimen sopivan työpaikan ja on kuullut että ex on etsimässä töitä, mutta nämä nyt ovat tosi harvinaisia.

Mielestäni suhteessa pitäisi olla oikeus ja mahdollisuus sanoa, jos toisen puhelut exälleen mietityttävät/vievät paljon aikaa - jopa sekin, jos kokee asian jollain tavalla loukkaavana.

Vierailija
20/49 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takes two to tango...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme