Istukan käsinirroitus! Ja seuraava synnytys!?
Miten meni eli jouduitko jälleen leikkuriin? Minulle sanottiin, että yleensä aina joutuu?
Kommentit (8)
Ei irronnut mullakaan ekassa synnytyksessä kuin järjettömällä oksitosiinilla ja kahden kätilön " mahan päällä hyppellä" , kaksi muuta synnytystä on sujuneet nopeasti ja kivuttomasti ilman ongelmia.
ja multa kans irrotettiin käsin...kiva meininki. Ja sit parin päivän päästä meinasin saada sykärin kun pissalla käydessä losahti jotain 20 cm tavaraa pönttöön...synnärillä (mihin käskettiin kun soitin ja kysyin mitä tehdä) sitte möykky tutkittin l. oli pätkä istukkaa joka oli jääny kiinni. Onneksi irtos sitte itsestään...
 lääkäri oli työntänyt kätensä kohtuun ihan alakautta ilman mitään puudutuksia, voi äiti parkaa, vieläkin kauhulla muistelee.
 2
 pomppimisen ja napanuoraan ruiskutettiin jotain ainetta ja siitä revittiin samalla, ei irronnut. Sitten leikkaus-saliin ja nukutuksessa käsin irroitettiin : (
 -ap-
 en usko etteikö voisi irrota vielä ihan normaalisti, ainakin omani irtosi viimeisessä synnytyksessä..
 2
Itselläni ensimmäisessä synnytyksessä nukutuksessa irroitettiin ja kolme seuraavaa synnytystä normaalia....
siksi usein samat henkilöt joutuvat uudestaankin käsinirrotukseen. Mutta kun seuraavilla kerroilla tiedetään istukanirtoamattomuusriskistä, niin siihen voidaan varautua esim. laittamalla oksitosiinitippa synnytyksen loppuvaiheessa. Näin tehtiin mulle toisella kerralla.
mulla ei irronnut yhdessä synnytyksessä niin kätilö painoi väkisin mahan päältä sen tulemaan. tunnissa piti tulla synnytyksen jälkeen ja oltiin just rajoilla muuten ois leikattu.