Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*-* SYYSQ ja PERA *-*

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramikalla melkonen pesänrakennus menossa :-)

Ankkis:Uskon todellaettä koti vkl olisi parasta Lillille!Eikö reissua voisi hieman lykätä??? HAli

Ihana että T-P ja Aavis ovat saaneet parempia öitä!Typy oli varmaan pahimpia valvojia mut jo jonkun aikaa nukuttu!Tuntuu niin pahalta ja käsittämättömältä et joillain ongelmat edelleen jatkuu..Nöösä myös mielessä..Miten äidit jaksaa??!!

Toivottavasti Rosan Algeeriat selviäis " vattupensaantavalla" ja Lila saisi jatkaa imetystä!(korvike on hyvä mutta jos imetys sujuu ja äiti haluaa..kyl te tiiätte..)

Nyt suunta kohti sänkyä..tää hävitti jo mun yhentekstin joten typyn unijutut aamulla..

Hyvikset ja kaikille unta!

jatu

Vierailija
2/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea aamupalalla. Miehellä vapaapäivä. Pitäs kohta herättää, ku ulkoillaan yhdessä. Mitähän kivaa vois iltapäivällä tehdä..kotieläintila ois ollu kiva, mut se onkin suljettu.

Eilinen vierailu oli aluksi tosi rasittavaa, kun Nea ois halunnu lähteä vaan pois, vaikka kotona oltiin ja syöttötuoli piti siirtää kauemmas muista ja istui vaan sylissä. Joka kerta, kun pariskunnan lapsi äännähti tai lähestyi, oli itku lähellä. Loppuvaiheessa alkoi Nea taas tottua ja uskaltautui leikkimään. Onneksi. Toi on ihan mahdotonta, et jos lapsi itkee tai jokeltaa, ni Nea alkaa itkemään. Isompia lapsia ei pelkää. Kai sillä jäi niin traumaattiset muistot kaikista niistä tönimisistä, et ne sit tulee mieleen. Olin niiiiin hermo kireellä, ku Nea oli myöhään kestäneestä vierailusta niin ylikierroksilla, et meni TUNTI ennen kuin nukahti. Pyöri vaan sängyssä. Huisin hauskaa maata vieressä. Lopulta hain miehen hätiin, kun tuntu et pissat menee housuun, vauva potki mahassa rakkoa ja mun pinna alkoi kiristyä, vaikka Nekku vaan hiljaa kääntyili ja vaihteli asentoa. Kyllä ootan et sais sen omaan huoneeseen ja vois alkaa opettaa nukahtaa ite!!

Ankkis, voi että tota miestäsi, et on Lillin väkisin mukaan raahaamassa. Kunpa nyt ymmärtäis, et lapselle ois paras olla kotona nyt vaan. Toivottavasti selviää riitä, voimia!

Aavis, aivan ihanaa, et Motti nukkuu! Nauti hyvällä omalla tunnolla! Mukavaa loman jatkoa!

Keilin, kakku kuulosti hyvältä! :)

Ramika, kiva kun keitto saavuttanut suosiota! :) Hui, kohtahan se vaavi jo syntyy! Viikot noin pitkällä!

Nyt pakko lopettaa kesken kaiken. Keittiö odottaa siivoomista ja Nea haluaa palapelinteko seuraa. Mukavaa viikonlopun alkua!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti toi PERA naurattamaan ;)

nyt aamupalalle, kohta takas.

Vierailija
4/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä torstin pino alkuun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8026975&p=&mpage=4&tmode=…

Takana hyvä yö ja herätys seiskan jälkeen. Mies kotona, mennään maksamaan loput reilu 100 000 eukkia asunnosta tänään. Sitten me ollaan oikeesti kaulaa myöten velallisia:)

Voi Ankkis! Homma etenee edelleen samoin kuin meilläkin menis:( Toivottavasti riita selviää ja toivotaan, että mies tulis järkiinsä ja Lilli sais olla kotona.

Tämä tältä erää.

T-P

Vierailija
5/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tätä riimittelyä, kun näyttää, että ei tästä yörumbasta tule sen valmiimpaa. Nyt T on aloittanut kanssa tämän yöhuutamisen, " jano, jano" ...eipä sen puoleen, kuumat on olleet yöt kyllä. Onnea vaan T-P, kun olet saanut Onnin nukkumaan! ****hieman kateellisena****

Hui kauheaa noita lapsukaisten algeeriareaktioita!

Lilalle tsemppiä imetykseen. Itse olen vakavissani jo harkinnut lopettavani imetyksen, kun Neiti ei näytä tajuavan että yöllä nukutaan, eikä tissitellä. Mitenkähän tuo paras olisi?

Sissi vaikuttaa kyllä tosi sissiltä :) Ihqua!

Kiitos Kerppu kuvista!

Pitänee poistua takavasemmalle, ei pää toimi taaskaan näin huonosti menneen yön jälkeen. Ensi viikolla on taas yh-viikko, ei jaksais, mies lähtee leirille. Ja ankkis, miehet on Marsista. Meillä tosin varmaan vielä kauempaa...Ja miehen logiikka se vasta outoa onkin. Eilen soitti illalla ja sanoi, että kohta tulee kotiin. Se kohta oli sitten 2½ tunnin päästä. Grrrrrrrrrrrr!

Se on moro!

Mimmu ja lapsukaiset x3 (+2)

Ai niin, meilläkin satoi eilen vettä ihan monen monta tuntia. I-h-a-n-a-a-!

Vierailija
6/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka tekee kyllä ihmeitä. Ootteko muuten syöneet Ahon tyrni-pellavansiemen jogurttia, sellasessa 500g isossa muovipurkissa? Ihanaa, kantsii kokeilla! Mun uus aamupalaherkku.

Ankkikselle voimia, vaikka ei kai siinä riidassa varsinaisesti kukaan voita, teki niin tai näin. Toivottavasti saatte sovittua parhaiten päin.

Enkeli, mäkin lähetin sen sosekeiton ohjeen äidille jolla pajon kesäkurpitsoja ja siskolle. Oli se NIIN hyvää. Jopa mies söi yhden ison lautasellisen, vaikka sekin on aina kovin ennakkoluuloinen kaikkea kasvisruokaa kohtaan. Miehissä on oikeesti varmaan joku valmistusvika, kun niiden mielestä ruoassa pitää olla aina lihaa että se voi olla hyvää... Esim. kun tehdään pizzaa ei tulis kuuloonkaan että hän tekis vaan tonnikala- tai kasvispizzaa, pakko olla kinkkua tai salamia tai jotain. Kai niillä on joku metsästäjäkaudelta jäänyt lihavietti päällä vielä....

nyt pukemaan ja lähdetään käymään läheisellä pajutilalla, jota kaikki aina kovasti kehuu.

voikaa hyvin!

Ja tiivii tosiaan ulos piilosta jo!!

äk

Vierailija
7/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy huutaa mulle kädet ylös tai ammun ja osottaa mua pyssyllä..ihanaa kun on isoveli :-)

Typyn nukahtaminen on menny ihan plörinäks!En pääse edes huoneesta pois kun jo huutaa et äiti peittelemään...Eilen kävin peittelemässä ja sanoin et meen suihkuu,turha huudella.No koko suihkuajan oli huudellu...Typylle pitää sanoo tosi tiukasti et nyt nukutaa ja ääntäkää ei saa kuulua,äiti ei enää tule!!!Harmittaa ku olis kivempi vaa sanoo hyvätyöt!Sit se saattaa huudella,mitää ei voi vastata ku huutelee vaa entistä kovempaa...

Täytyy laittaa keittiö kuntoo ja imuroida,ei taideta ihan 11ehtii puistoo..

jatu

Vierailija
8/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis, ihanaa että saat nukkua :) Toivottavasti myös Mimmu pääsee pian tähän samaan - ja Mimmuli!

Ankkis, voi miten ajattelematonta käytöstä mieheltäsi. Todellista miehen logiikkaa. Toivottavasti saisitte riidan purettua ja saisit rauhallisesti perustella miehellesi tilanteen Lillin kannalta - ja että miehesi kuuntelisi! Olen aivan samaa mieltä kuin kaikki muut täällä, Lillin elämää pitää rauhoittaa kun niin monia muutoksi menossa. Voimia!

Toivottavasti Rosankin allergiat selviäisivät pian. Koskas te pääsettekään sinne lastenlääkärille? Toivottavasti myös saisit jatkaa imetystä mahd. pitkään!

Äitikuu, meillä asuu sitten varmaan mies jolla ei ole valmistusvikaa :) Nimittäin kyllä meidän lihansyöjälle maistuu välillä oikein hyvin kasvisruokakin. Tässä mennä päivänä teki oma-aloitteisesti maa-artisokkakeittoa (sosekeittoa, jossa makua toki antoi kerma - nam!!! :) ) Muuten kyllä tuo mies on välillä NIIN Marsista myös ...

Äh, mä en taas saa tehty mitään näköjään rauhassa. Eilen oli niin ihana olla kylässä koko päivä. Saimme hyvää ruokaa ja oli hyvää seuraa. Tyttökin viihtyi ja juoksenteli isompien lasten perässä innoissaan. Ei tietenkään nukkunut päiväunia :( kun oli vieras paikka ja liikaa hälinää. No, nukkui sitten 13 tuntia putkeen yöllä, onneksi!

Alli

Vierailija
9/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alli, ma saatiin aika. :-) Jos jokin tässä kaupungissa toimii, niin se on lasten terveydenhoito! Älkää kysykö miten täällä toimii vanhusten asiat.. :-/

Vierailija
10/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Marjamäen Pajutila! En ollu aikasemmin käynyt ja ylitti kyllä odotukset reippaasti. Pajutöiden ohella plussaa ihana myymälä, jossa kaikkea sisustustavaraa, kahvila ja nyt vikaa viikonloppua auki oleva asuntomessu-tyylinen talo, joka siis näytillä ja ihanasti sisustettu! Kannattaa poiketa jos liikutte Kangasalle päin.

Tiesittekö muuten että sitä voi helposti syödä ison purkin oikeita kreikkalaisa valkosipulitäytteisiä oliiveja yhteen menoon pelkästään? Piti vaan maistaa, meni koko purkki... 370g.... en pystynyt lopettamaan.

Nyt kahville jälkkäriksi.

äitikuu, the rohmu

Vierailija
11/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää oli puistossa kiva ilma,aurinko paisto kirkkaalta taivaalta,ei yhtää ahdistavia savuja..Hiekkiskokouksessa jotain toimintaa tuli,ainaki laulutuokio ulkona.Se on kiva koska jos mennää puistoilee ni en oikein viiti riisua ja menä lasten kans sisällä.Tuo on aamulla klo10,joten saattaa jäädä välii...

Menen tänää vauvakutsuille :-) NE on nyyttärit,pitäs kaupassa käydä ja kotiinki jotain ruokaa saada ja mies soittaa et myöhästyy!Yleensä on ennen 4kotona mut nyt ei ole edes lähteny..Ei kiva!Ihana kyl päästä illaks pois :-)

Auto on meillä nyt vikaa vkla,ma tulevat ja vievät se pois :-( En kestä!!!6vkoo meni niin nopeesti ja elämä oli paljon helpompaa ja kivempaa ku autolla pääsee!!!Ja se on viel ihana auto,mikää porukoittenkaa auto ei ole ollu niin hyvä auto ajaa!Se on ku tehty mulle!!!Tahon sen omaks!

Typykkä heräilee...

jatu

Vierailija
12/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt vie mennessää. Illalla olen vähän käynyt kurkkimassa, mitä kuuluu. Meillä menee hyivn, ja on niiin ihanaa olla töissä ja lapsetkin ovat niiin ihania illalla. Oikeasti koko perhe huutaa nykyään vähemmän.

Tänään mummi ja vaari olivat hoitamassa lapsia. Ovat vielä puistossa. Kiva tulla siistiin kotiin (lähtiessä ei kyllä ollut) ja pyykitkin on viikattu.

Valman pk-harjoittelu on ens to ja pe ja sitten ma haen päikkäreiden jälkeen. On vähän eripituinen harjoitttelu kuin muilla, mutta sopii mulle. Ja ainakin isomman kohdalla myös lapselle. Valma tosin lähtis jo joka aamu " päiväkodiin" .

Hyvältä kuulostaa Aaviksen ja Motin unet.

Lila, eikös teillä ole kunnassa saatavilla ravitsemusterapeutin palveluja? En tiedä, millainen tyyppi siellä on, mutta alkais olla konsultaaition paikka.

Taitan keittää vielä kaffet.

Pilette

Vierailija
13/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möksällä oli kivaa, rauhaisaa. Hartiat tuli kipeiksi ja päätäkin kyllä särki, kun tuntitolkulla poimin viinimarjoja. Matkat meni ihan hyvin, vaikka yksin ajoin lasten ja koiran kera. Eipä se matkakaan ole kuin pari tuntia, mutta ajan aika vähän ja yleensä näitä kaupunkiajoja vaan.

Tea, muistutit raskausajan karmeasta hampaidenpesusta! Hui! Jaksua ja toivottavasti kohta helpottaa!

Väkkärälle onnea maidolliseen elämään! Sassalle myös uusiin ruokiin!

Leannan tulevalla vauvalla on jo nimi valmiina, jos tulee tyttö: SISSI! Toivottavasti ei tulevaisuudessa jatka säikyttelemällä vanhempiaan jatkuvasti:)

Lähden tänään viettämään vapaailtaa. Pitää suoriutua suihkuun, ettei ihan mökinhajuisena lähde ihmisten ilmoille:)

Ihmiskokeen tulos: Mies oli käynyt kaupassa (eikä ollut ostanut välipaloja), mutta siivous ei ollut selvästi tullut mieleenkään! Arvasin, mutta toivoin mukavaa yllätystä:( En kuitenkaan jaksa hermostua, ainakaan vielä, kun kiva ilta tiedossa:)

T: Ynis

Vierailija
14/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aho jugurtin valmistajana on ihan outo. Lienee joku pieni valmistaja. Ja aika hurja olet jos koko purkin vedit oliiveja :). Mutta hyviähän ne on...

Vierailija
15/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nyt lähti sitten tenavia hakemaan mummolasta. Yksin. Lilli jäi kotiin minun kanssani. Joten mies antoi loppujen lopuksi periksi. Luulen, että meillä on välirauha. Asiaan palataan melko varmasti vielä.

Kiitos tuesta, rakkaat syysmammat. Olette korvaamattomia :´)

Otin kauheasti töitä kotiin viikonlopuksi, joten lyhyestä virsi kaunis.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
16/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis, kiva, että Lilli jäi kotiin! Luulen, että on ihan hyvä ratkaisu.

Piti kertoa sitäkin, että kotona odotti mukava sähköposti koskien yhtä työpaikkaa. Ei todellakaan mitään sellaista, että oisin saanut paikkaa, mutta menen maanantaina johonkin haastattelun tapaiseen. Käytännössä kyseessä on henkilöstönvuokrausfirma. Mutta ihan sama mulle, kun sais vähän lisää työkokemusta ja palkka ois inhimillinen.

T: Ynis

Vierailija
17/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaja on pieni pulju Virroilla, Lea Rautanen. Maakuntien parhaat sarjasta, lunnonmukaista valmistusta suosiva valmistaja, eli tuotteet ei tietääkseni sisällä ylimääräisiä lisäaineita. Mutta ainakin isot marketit, prismat yms. myy sitä täällä kangasalla ja tampereella, ja muistan ikaalisissa/hämeenkyrössäkin sitä nähneeni jo vuosia sitten, eli ei ole ihan uusi juttukaan. Makuja on muitakin, mansikkaa yms. mutta tuo tyrnijogurtti on siis mulle uusi tuttavuus -ja hyvää!

päätä särkee kamalasti, taidan ottaa kylmän suikun seuraavaksi. Huomiseksi on taas luvassa +25 ja aurinkoa..... plaah. Saisi jo sataa.

mukavaa alkavaa wiikkistä!

äk

Vierailija
18/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. terapeutti saattaisi repiä pelihousunsa, kun näkisi mitä olen itselleni enää syötäviksi aineiksi jättänyt.. Tyhmä minä. Kaikki mausteet olen jättänyt ruuasta pois jo aikoja sitten. Mutta en ole älynnyt kanelia.. Ennen sitä oli Hannun ja kertun kekseissä ja nyt riisipuurossa ja kaurahyvässä mitä olen itselleni tehnyt makeannälkään! Rosan iho taas tänään huonompi. Veikkaan että se on tuo kaneli. Ruoka-ja oirepäiväkirja on hyvä juttu! Odotan kuin kuuta nousevaa maanantain lääkäriä, ja varmaan petyn. Veikkaan että läksyttää minut ainakin tästä itserajaamastani dieetistä ja ehkäpä tuo soijamaitokin olisi täytynyt vaihtaa kauramaitoon.. No nyt en tee enää muutoksia ruokavaliooni, muutakuin tuon kanelin suhteen. Odotan maanantaita..

Anteeksi taas vain omanapaisuus, meillä ei oikein enää nukuta öisin, eikä päivisin, ainakaan kaikki samaan aikaan.

Onnittelut vielä kerran Motin sikeistä yöunista! :-)

Valvoville ja muillekin sikeitä unia ensiyöksi!

Kivaa wiikkistä kaikille!

Lila75

Vierailija
19/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuskin saisit kiitosta hyvästä ruokavaliosta. Suosittelen kyllä miettimään kokonaisuutta ja sitä mikä on järkevää tässä tilanteessa. Rt voisi laskea sinun ravintoaineiden saantiasi. Kokemukseni mukaan kasvisruokavalio plus tiukka eliminaatio on aika haastava. Muistan yhden onnistujan ;). Ei kannata pellelillä mm. proteiinin saannin kanssa ja kyllähän sä tiedät, että voi kärsiä aliravitsemuksesta, vaikka paino olis normaali. Sori, jos sanoin liian suoraan :)

Toivotaan, että saatte pian selvyyttä tilanteeseen ja saatte kaikki nukkua yhtä aikaa. Teidän lähellä ei vissiin ole allergioihin perhetynyttä lääkäriä?

Vierailija
20/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siitä että asiat sanotaan suoraan. Ja osui ja upposi! Luulen että juuri proteiinivajausta on reippaanlaisesti.. Palkokasvit, linssit ja munat ovat poissa. :-/ Kait tätä hetken elimistö sietää, riisitauti kait vaatii kuitenkin aikaa kehittyäkseen. Pullea vatsa onkin jo valmiiksi!