Miksiköhän taloyhtiön hallitus yrittää saada päätökset isosta remontista ylimääräisessä yhtiökokouksessa vain n. kuukautta ennen varsinaista yhtiökokousta?
Asia on uusi ja muka yllättävä. Mutta mitään akuuttia kiirettä sen aloittamiselle ei ole eikä välttämättä edes pakkoa ai ainakaan toimitetuissa dokumenteissa ei viitata mihinkään selvityksiin tms.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestään selvää, isännöitsijä haluaa vetää välistä niin kuin niillä on tapana ja ylimääräiseen yhtiökokoukseen ei yleensä osallistu niin paljon osakkaita jolloin kusetus on helpompi saada vietyä läpi.
Vaikeinta näiden ilmiselvät kusetukset on estää taloyhtiöissä joissa on paljon vanhuksia osakkaina koska he luottavat näiden niljakkeiden valheisiin aivan liian herkästi.
Pahimpia yhtiöitä tosiaan ovat ne, joissa on paljon vanhuksia, mutta eivät kyllä tuosta mainitsemastasi syystä, vaan siitä syystä, että heidän mielestään mitään uudistusta ei saisi tehdä, koska 1) aina ennenkin on näin pärjätty ja 2) en minä siitä kuitenkaan mitään hyödy, kun kohta kuitenkin kuolen/muutan pois/tule koskaan mitään sähköautoa hankkimaan/mitään nopeaa nettiä tarvitse, kun vain laskut maksan/en ehdi ennen kuolemaani isutuksista nauttimaan/aiheuttaa vain meteliä, kun lapsiperheet kertyvät pihoille.... jne. Eli kaikkea vastustetaan, kun se maksaa, eikä siitä ole suoraa hyötyä juuri minulle. Ei mitään yritystäkään ajatella, että ne tulevat asukkaat ja nuoremmat naapurit voivat oikeasti tarvita jotain. Perikuntakin ehkä kiittäisi, jos siitä asunnosta saisi edes suunnilleen markkinahinnan, kun remontit olisi jotakuinkin ajoissa tehtynä ja jotain uudistuksia edes suunniteltuna, sen sijaan, että kätee jää arvoton rötiskö, jota kukkan ei halua ostaa, kun edessä on niin mittavat korjaukset tai koko talon purku.
Toisaalta jos hallitus on heikko ja isännöitsijä vahva, tällaisissa vanhustaloissa voidaan lähteä ennenaikaisiin ja jopa tarpeettomiin hankkeisiin. Esimerkiksi puuhaamaan putkiremonttia 15 vuotta vanhaan taloon, jossa putkien laskennallinen käyttöikä ei ole vielä edes puolivälissä.
Itse olette hallituksen sinne valinneet. Mene toimintaan mukaan ja lopeta valittaminen. Ai eikö rahkeet riitä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vastaavanlainen tilanne, jossa omituisina piirteinä mm:
- yhtiökokoukseen otetaan koronan vuoksi vain rajallinen määrä osallistujia fyysisesti paikalle ja ne ovat vain hallitus ja isännöitsijä
- muut osakkaat ”osallistuvat” sähköpostilla tai kirjeitse (ruksimalla ennakkokysymyslomakkeen) ja samalla pidättäytyvät puhevallasta kokouksessa
- vaihtoehtoisesti voi valtuuttaa jonkun hallituksen jäsenen edustajakseen, ei siis saa itse valita vapaasti edustajaa
- kyseessä on hanke, jossa hallitus on jo kertaalleen jyrätty osakkaiden toimesta
- kokousmateriaalia ei lähetetä etukäteen osakkaille muuten kuin maksua vastaan, mutta siihen voi tutustua isännöitsijätoimitolla arkisin klo 12-14.Paitsi moinen ei ole pätevää jos YKSIKIN osakas sen kieltää.
Tuonkin olisi ihan itse voinut selvittää mutta kun ei vaan kiinnosta.
Milloin mahtaa tulla voimaan se että isomman remontin yhteydessä on PAKKO laittaa sähköautojen latauspisteet? Jos yrittäis vaikka välttää jotain tuollaista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestään selvää, isännöitsijä haluaa vetää välistä niin kuin niillä on tapana ja ylimääräiseen yhtiökokoukseen ei yleensä osallistu niin paljon osakkaita jolloin kusetus on helpompi saada vietyä läpi.
Vaikeinta näiden ilmiselvät kusetukset on estää taloyhtiöissä joissa on paljon vanhuksia osakkaina koska he luottavat näiden niljakkeiden valheisiin aivan liian herkästi.
Olet varmaan se taloyhtiön ilopilleri joka ei tee itse mitään vaan valittaa joka asiasta. Mistä teitä aina löytyykin? Saisikohan teidän yhteen ja saamaan taloyhtiöön viettämään vatipäiden kokoontumisajoja.
Mistä löytyy kaltaisiasi olioita, jotka suorastaan hihkuvat ilosta kun joku onnistuu tekemään rikoksen ja varastamaan ihmisiltä rahaa, vai oletko ehkä itse yksi tällaisista isännöitsijöistä?
Yrittäisit edes käyttää aivojasi.
Vierailija kirjoitti:
Milloin mahtaa tulla voimaan se että isomman remontin yhteydessä on PAKKO laittaa sähköautojen latauspisteet? Jos yrittäis vaikka välttää jotain tuollaista tms.
On jo voimassa käsittääkseni. Tuli voimaan tänä vuonna.
Yhtiökokoukseen pitää päästä paikalle henkilökohtaisesti. Ei ole enää poikkeustilalaki, se loppui syyskuussa 2020. Isännöitsojä on sopinut hyvät remontit kavereilleen valmiiksi, hah hah.
Ei todellakaan kuulosta lainmukaiselta toiminnalta! Kyllä yhtiökokoukseen pitää olla tosiasiallinen mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa sen päätöksiin.
Paitsi moinen ei ole pätevää jos YKSIKIN osakas sen kieltää.