Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä suunnilleen aikuinen ihminen ei pysty enää tekemään kuperkeikkaa?

Vierailija
18.03.2021 |

n. 40-v.?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun toinen ranne ei enää kestä moista.

En pysty siis tekemään karhukävelyä tai alaspäinkatsovaa koiraa (joogaliike) niin, että otan suoraan käsillä vastaan. Sen takia en pysty sitä kuperkeikkaakaan tekemään. Tuo rannevamma taas on tullut ihan kuntoilusta.

Olen 40 täyttänyt.

Et tarvitse rannetta kuperkeikkaan.

Vierailija
22/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kuperkeikassa voi olla ongelma juuri kenellekään pehmeällä alustalla, ellei selkä ole ihan tuhannen päreinä? Hitaasti vaan työntää itsensä liikkeelle ja pyörähtää ympäri.

Täytyy tosin myöntää, että mua jännitti tehdä lapselle malliksi eka kuperkeikkani varmaan 20 vuoteen, kun hän alkoi opetella taitoa. :D Mutta kyllähän se onnistui, kun vaan uskalsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 - 90?

Oi kuule, kyllä niitäkin löytyy. Mm. monet entiset voimistelijat ja kamppailulajien harrastajat. Toki muistakin itsensä kunnossa pitäineistä ja hyvät geenit saaneista löytyy noita, joila ei lähemmäs satavuotiaanakaan luut katkeile tai lihakset revähtele, vaikka kuperkeikkaa tekisi. Ja sitten löytyy niitä itsestään vähän huonommin huolta pitäneitä kolmikymppisiä, joilta temppu ei enää onnistu, kun kehonhallinta on olematon ja ylipainokin estää taipumisen.

Eli ei ole ikäkysymys. Toki mitä vanhemmaksi tulee, sitä varmemmin ainakin välikorva alkaa kuperkeikan jälkeen vihjailla, että ei ole ihmisen hommaan pyöriä tuolla tavalla pään kautta ympäri. Näin neljävitosena saa oikeasti parin kuperkeikan jälkeen nousta aika varovasti ylös ja keräillä itseään hetken, ettei mennä ihan tukkihumalafiiliksissä päin seiniä :D.

Vierailija
24/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonneilta ei ole ikinä onnistunutkaan.

Tuntuu siltä nykyän ettei mikään onnistu mitä nuorempi on....eihän nykyään lapset enää osaa edes juosta. Kun jossakin testasivat, niin turvalleen menee jos juosta yrittää. Kysessä ei mitkään alle kouluikäiset

Vierailija
25/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viisikymppisenä kun selän kanssa on ongelmia, niin että hyvä jos pääsee istumaan ja ylös aina, ei tulisi edes mieleenkään yrittää kuperkeikkaa.

Vierailija
26/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45 v ja mielestäni keskimääräisen hyväkuntoinen ja liikunnallinen (mm. venyttelen, jumppaan, hiihdän, uin, laskettelen, pyöräilen, olen trampalla jne).

Kuperkeikka ei silti onnistu pehmeälläkään alustalla, koska alaselässä tuntuu kipua. Ikään kuin jokin naksahtaisi alaselässä.

(Sain 17 v sitten lapsen syntymän yhteydessä epiduraalipuudutteen, ja olen miettinyt, menikö pisto silloin aivan oikeaan kohtaan. Siitä asti alaselkä joissakin jutuissa vaivannut, mutta ehkä pistoksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan sattumalta samoihin aikoihin alkoi tuo kipu. Ja kipu on harvinainen, jos ei kuperkeikkaa tai vastaavaa yritä.)

Vierailija
27/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 53 ja ylipainoa paljon, mutta piti kokeilla onnistuuko kuperkeikka vielä, varmaan kymmenen vuotta edellisestä. Niskassa rusahti ilkeän kuuloisesti, mutta onnistui kyllä ihan hyvin. Koira tosin tuli huolestuneena ihmettelemään.

Saa nähdä sitten myöhemmin, mitä se niskan rusahdus tarkoitti...

Vierailija
28/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62-vuotias mummi ja edelleen onnistuu.

Eiköhän se ole ole yksilön ominaisuuksista eikä iästä kiinni?

Vierailija
29/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta niitä graduja tehdään, AP! ;)

Vierailija
30/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi 9-vuotias oppilas joka ei kykene tekemään kuperkeikkaa. Hän on tosi jäykkä eikä harrasta mitään liikuntaa, edes istumaannousuja ei pysty tekemään. Ei ole kuitenkaan ylilihava vaan vähän pullea. Eli riippuu siis siitä miten pitää itsestään huolta eikä iästä.

Vierailija
31/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 kiloisen ei kannata enää lähteä yrittämään, varsinkaan jos ei yhtään harrasta liikuntaa.

Iällä ei niin merkitystä.

Vierailija
32/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi 9-vuotias oppilas joka ei kykene tekemään kuperkeikkaa. Hän on tosi jäykkä eikä harrasta mitään liikuntaa, edes istumaannousuja ei pysty tekemään. Ei ole kuitenkaan ylilihava vaan vähän pullea. Eli riippuu siis siitä miten pitää itsestään huolta eikä iästä.

No aika hyvin, jos vaan yksi! Näitä lapsia on nimittäin nykypäivänä paljon, joille kuperkeikka ja istumaannousut ovat mahdoton tehtävä.

Vierailija
33/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt menen, kokeilen ja rytkäytän itseni, niin miten selitän lääkärille, että sain taas idean av-palstalta?

Vierailija
34/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt menen, kokeilen ja rytkäytän itseni, niin miten selitän lääkärille, että sain taas idean av-palstalta?

Taas? Käytkö av:n takia useinkin lääkärillä?

Vierailija
35/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v

Vierailija
36/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 vuotta. Kuperkeikka onnistuu eteen ja taakse, mutta siitä menee pää niin pyörälle etten kyllä mielelläni tee.

Vierailija
37/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kuperkeikan ja päälläseisonnan 65v. Lapsenlapsen sirkusopettaja neuvoi niksit. ;-)

Vierailija
38/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas?

Voisin kuvitella jonkun tieteellisen artikkelin "AV-palsta inspired fractures on Finnish Av-mammas"

Vierailija
39/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 53 ja ylipainoa paljon, mutta piti kokeilla onnistuuko kuperkeikka vielä, varmaan kymmenen vuotta edellisestä. Niskassa rusahti ilkeän kuuloisesti, mutta onnistui kyllä ihan hyvin. Koira tosin tuli huolestuneena ihmettelemään.

Saa nähdä sitten myöhemmin, mitä se niskan rusahdus tarkoitti...

Tiiättekö, nyt on niska ja yläselkä paremman tuntuiset kuin pitkään aikaan! Kiitos vaan aloittajalle, täytynee ruveta tekemään kuperkeikkoja aina kun niskat tuntuu olevan jumissa :)

Vierailija
40/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä tuossa suon laidassa heitin voltin ilman vauhtia.

Setä60