Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä suunnilleen aikuinen ihminen ei pysty enää tekemään kuperkeikkaa?

Vierailija
18.03.2021 |

n. 40-v.?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 - 90?

Vierailija
2/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se iästä on kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on omien elintapojen syytä, jos jo 40-vuotiaana ei kykene kuperkeikkaa tekemään. Sanoisin, että helposti voi ynnätä muutamankin vuosikymmenen, niin ehkä sitten alkaa luontaisesti olla hankalaa tehdä kuperkeikkoja. Vaikka varmasti niitäkin yksilöitä löytyy, jotka kykenee, vaikka 100-vuotiaanakin tekemään.

Vierailija
4/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanista löytyy karatemestareita, jotka tekevät voltin ja potkaisevat pään korkeudelle kevyesti 80-vuotiaana.

5/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 75 vuotiaana kuperkeikka vielä onnistuu, päälläseisonta ei enää.

Vierailija
6/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen ranne ei enää kestä moista.

En pysty siis tekemään karhukävelyä tai alaspäinkatsovaa koiraa (joogaliike) niin, että otan suoraan käsillä vastaan. Sen takia en pysty sitä kuperkeikkaakaan tekemään. Tuo rannevamma taas on tullut ihan kuntoilusta.

Olen 40 täyttänyt.

Vierailija
7/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iästä kiinni. Jos ei harrasta mitään notkeutta tms. vaativaa niin kuperkeikan teko ei ehkä onnistu. Mä olen kohta viiskymppinen, ylipainoa 40 kiloa, lihaskunto olematon. En lähtisi edes kokeilemaan kuperkeikkaa tai mitään muutakaan voimaa tai notkeutta vaativaa. Pelkkä ajatus puistattaa ja sattuu.

Vierailija
8/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonneilta ei ole ikinä onnistunutkaan.

Vierailija
9/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on painisalilla mies joka tekee vielä 65 -vuotiaana kevyesti kuperkeikat, päähypyt ja kärrynpyörät. Eiköhän se ole ihan omasta vartalonhuollota kiinni. Ja toki siitä, että ei ole tullut vakampia terveysongelmia.

Vierailija
10/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsee helposti syväkyykkyyn ja saa heilautettua jalat pään yli lattialla selällään ollessa niin ehkä silloin  onnistuu kuperkeikkakin, mutta tuskin on yläikärajaa, venyttelyn määrä oleellisempi. 

Vierailija
11/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä kun maha tulee vastaan tai nivelet/nikamat eivät anna myöten. Vaihtelee varmastikin aika paljon.

Vierailija
12/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuten sanottu, ei riipu iästä. Mullakin menee kuperkeikka sekä eteen että taakse päin, vaikka en ole ihan hoikka enkä notkea. Ikää yli 45.

Vierailija
13/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksi ei kykene? Ihan tyhmyyttäni ja tosissani kyselen. En ole kokeillut mut nyt alkoi kiinnostaan. Voiko siinä jotenkin loukata itsensä? Olen 50.

Vierailija
14/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt tietenkään iästä ole kiinni. Paljon on parikymppisiäkin, jotka eivät pysty, ja varmasti myös kasikymppisiä jotka pystyy. Olen itse 35v ja työkseni opetan lapsille kuperkeikkoja joten hyvin onnistuu, karkeasti yleistäen uskaltaisin kuitenkin väittää, että minua nuoremmilta se kuperkeikka vielä yleensä onnistuu, mutta vanhemmilta yhä harvemmalta, tai ainakaan niitä ei ole tullut enää tehtyä aikoihin.

Vierailija
15/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 48 ja vielä onnistuu eteenpäin ja taaksepäin. En usko, että kyse on niinkään iästä, vaan siitä, mitä on tehnyt. Spagaati on tavoitteena mulla, oon saanut sen joskus, mutta en oo vuosiin tehnyt. Silta onnistuu hyvin.

Semmoiset nopeat ja rajut liikket, esim. pituushyppy ei enää onnistu. Tai en siis uskalla enää tehdä.

Vierailija
16/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 43 v mies eikä varmaan enää onnistu. Enkä kyllä enää tällä kangistuneella ruodolla ala yrittämään.

Vierailija
17/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapsenakaan uskaltanut tehdä.

Vierailija
18/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osasin ja kykenin teininä tekemään käsilläseisonnat, kärrynpyörät ja kuperkeikat suorilta jaloilta kake- ja judoharrastusten myötä. Mutta se oli silloin se. Ranteet ei enää kestäisi käsilläseisontaa, niska ei kestäisi päälläseisontaa eikä ruoto taivu kuperkeikkaan. Venyttelyllä ja kevyellä harjoittelulla kuperkeikka onnistuisi varmaan piankin, mutta ranteet, polvet, niska ja nilkat on ottaneet osumaa vähän liikaa jotta viitsisin kokeilla mikä rusahtaa ekana. 

Vierailija
19/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanista löytyy karatemestareita, jotka tekevät voltin ja potkaisevat pään korkeudelle kevyesti 80-vuotiaana.

Minua kiinnostaa mistä löydän tällaisen karatemestarin? Useimmilta 20-30 v. karatekoilta jää voltti tekemättä, koska se ei mitenkään liity ko. lajin tekniikoihin.

Vierailija
20/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana ja 30 kg ylipainoisena näköjään onnistuu ihan tammiparketilla. Piti kokeilla.

En edes hengästynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi