Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?

Vierailija
17.03.2021 |

Kertokaa piristäviä kissajuttuja!

Kommentit (1040)

Vierailija
361/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toffee on ollut meillä vajaan viikon, parhaillaan se on olkkarin lattialla ja hurisee, kun on massu täynnä ja hetki sitten saanut niin silitystä kuin rapsutusta. Pari ensimmäistä päivää kissa asui sohvan takana, mutta totesi sitten meidät vaarattomiksi.

Sitä ihmettelen, kun Toffee ei juuri juo vettä, ei täällä eikä antajaperheessäkään.

Et kysynyt mutta kerron. Ettei tule munuaisongelmia. 

Onko vesikippo ruokien vieressä? Tai lähellä kissavessaa? 

Luonnossa kissat juovat parhaiten vettä joka on kaukana ruoasta, tämä kuulemma johtuu siitä että ne alitajuisesti välttävät saastunutta vettä (syötävä ruho-ruoka = vesi pilaantuu)

Siksi myös virtaava vesi hanasta esim on mieleen.

Märkäruoassa on vettä mukana ainakin.

Kiitos hyvistä ohjeista. Vesikippo on kaukana niin ruuasta kuin hiekkalaatikosta. Juo syötyään kuivamuonaa joko vettä tai laktoositonta maitoa.

Kissat ovat usein huonoja juomaan siksi, että aavikkoeläiminä heillä ei ole luontaista janon tunnetta samalla tavalla kuin esimerkiksi koirilla. Luonnossa metsästäessään hiiriä saavat kaiken tarvitsemansa nesteen syömistään saaliseläimistä. Jos kissa syö pelkästään märkäruokaa, sen nestepitoisuus riittää saavuttamaan kissan nestetarpeen. Jos syö myös kuivaruokaa, ylimääräistä nestettä tarvitaan.

Meillä on huonosti juovan kissan märkäruokaan lisätty hieman vettä. Lipittää sitten ensin nesteen ja syö sen jälkeen ruoat. Monet kissat tykkää myös vesiautomaateissa, joissa vesi virtaa. Toiset käyttää myös makuvesiä. Veteen voi siis liottaa hieman esim. kanalientä. Sen tulee olla suolatonta.

Meillä ei yksikään kissa ole juonut omasta keittiössä olevasta vesikupistaan kuin harvoin.

Useimmiten riitti että meni itse pesemään hampaita kylppäriin ja avasi vesihanan niin joku karvaturri roikkui äkkiä hanassa kiinni lipittämässä.

Yks kissoista tuli usein syliin kun join kahvia tai teetä, veti kaksin tassuin mukin alas ja koitti juoda itse. Kai se ryöstetty juoma maistui paremmalta... Huijattiin kissa juomaan kuivaruoan kanssa vettä niin että otin kahvimukiin vettä, menin istumaan "kahville" ja annoin sen "ryöstää" mun juoman.

Kollikissan vaistot eivät olleet ne parhaat, se saattoi käydä lipittämässä vettä lattianpesupaljusta kun meikäläisen silmä vältti. Tai jos kasteli kukkia, kolli kävi juomassa kukkaruukun ala-astialta 🤦‍♀️

Yks kissa joka kulki ulkona talutushihnassa aiheutti hieman närää kerran ulkoilmakahvilassa, kun se kiipesi viereiselle pöydälle ja ryyppäsi Coca Colaa viereisen asiakkaan lasista. Onneksi ei ollut sentään kaljaa tai viiniä.

Mutta että kissa joisi omasta puhtaasta kupistaan vasta valutettua vettä keittiössä --- ei, sellaista ei ole tapahtunut ikuna 😂

Vierailija
362/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hepulointia kunnes lähti mukanani pihalle lykkimään lunta. Itse tulin sisälle, kissa jäi retkilleen. Nuori vielä, 1,5v kollipoikanen (leikattu). Ja mikä siinä muuten on että niistä märkäruuista aina kelpaa hyytelöt ja soosit mutta ei palat?? Sama homma edellisen kissan kohdalla. Ja ihan tavallisia ruokia, ei mitään erityisruokia. Raksut kelpaa oikeastaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vinkiksi tulevia kissan lääkintöjä varten...kissa ottaa lääkken kuin lääkkeen ihan itse kun sen sekoittaa joko Sheban snäck creamy'n sekaan tai Miamoro cat cream'in sekaan. Nuo on sellaisia herkku juttuja , kapeita pitkuliaita pötköjä. Annan Avitalia päivittäin sekoitettuna puolikkaaseen pötköön. Puolikas siksi, että on taipumus pulimiaan, niin menee tavallaan hukkaan kun puklaa sen. Jos ei puklaa, niin sitten vähän ajan kuluttua saa sen loppuosan. 

Se on nimenomaan herkku, ja jos kissa on taipuvainen ylipainoon, niin antaisin vain sen puolikkaan päivässä, säilyy seuraavaan päivään jääkaapissa. 

Oma kisuni on laiheliini eikä liho, saa syödä mitä haluaa, joten herkuista ei haittaa.

Samaa kikkaa käytän jos pitää jotain oikeita läkkeitä antaa, matolääke menee kyllä sujuvasti kun kallistaa päätä taakse ja sujauttaa pillerin suuhun, paijaa kurkusta, niin siellä on ettei huomaakaan.

Olin onnesta mykkyrällä kun kisu oikeasti rakastaa noita herkkuja, lääkkeitten anto on helppoa taas kesällä kun on hammaslääkäri edessä , hammasluukato on  ongelmana.

Ainakin takuulla se lääke tulee syötyä, kun nuo herkut maistuu.

Se sama saunakissa, joka niitä alusia järjestelee .

Vierailija
364/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vinkiksi tulevia kissan lääkintöjä varten...kissa ottaa lääkken kuin lääkkeen ihan itse kun sen sekoittaa joko Sheban snäck creamy'n sekaan tai Miamoro cat cream'in sekaan. Nuo on sellaisia herkku juttuja , kapeita pitkuliaita pötköjä. Annan Avitalia päivittäin sekoitettuna puolikkaaseen pötköön. Puolikas siksi, että on taipumus pulimiaan, niin menee tavallaan hukkaan kun puklaa sen. Jos ei puklaa, niin sitten vähän ajan kuluttua saa sen loppuosan. 

Se on nimenomaan herkku, ja jos kissa on taipuvainen ylipainoon, niin antaisin vain sen puolikkaan päivässä, säilyy seuraavaan päivään jääkaapissa. 

Oma kisuni on laiheliini eikä liho, saa syödä mitä haluaa, joten herkuista ei haittaa.

Samaa kikkaa käytän jos pitää jotain oikeita läkkeitä antaa, matolääke menee kyllä sujuvasti kun kallistaa päätä taakse ja sujauttaa pillerin suuhun, paijaa kurkusta, niin siellä on ettei huomaakaan.

Olin onnesta mykkyrällä kun kisu oikeasti rakastaa noita herkkuja, lääkkeitten anto on helppoa taas kesällä kun on hammaslääkäri edessä , hammasluukato on  ongelmana.

Ainakin takuulla se lääke tulee syötyä, kun nuo herkut maistuu.

Se sama saunakissa, joka niitä alusia järjestelee .

Lukihäiriö iski... Miamor piti olla , eikä Miamoro

Vierailija
365/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti chillailee, paitsi kun voikkuleivät ilmestyy hoomanien käsiin. Sitten istuu vieressä napittamassa niiden päällyksiä. Sillai intensiivisesti ja vaativasti. Vastailee kysymyksiin välillä, välillä ei, mut vastaus on aina "vää". Nyt kävi just syömässä Latzikazia, ei muuten Sheba enää kelpaa. Illan tullen alkaa kyttäilemään ikkunoista.

Vierailija
366/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa jättää syömättä kastikeruuasta sattumat, niin kiehuvaa vettä vedenkeittimestä lusikallinen lautaselle ja haarukalla sattumat muussiksi veden kanssa. Maistuu taas uusi herkkupatee.

Vierailija
367/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ole kotona. Mutta on ollut tosi leikkisällä tuulella tänään. Ja illalla ku meen kotiin saa tonnikala mousse-herkkua.

Vierailija
368/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ketä kenenkään kissan tekemiset kiinnostaa?

Ihan selvästi monia, toisin kun sinä. Häivy pilaamasta hyvää ketjua, olot nolo.

Vierailija
369/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hyppäsi nuohoojan olkapäälle, onneksi oli hyvähermoinen äijä. Sitten kolisteltiin kupilla, syötiin ja sitten kovaäänisellä maukumisella ilmoitti, että nyt hän menee pöntölle.

Tuota pönttöilmoitusta on vähän ihmetelty, että miksi se aina pitää etukäteen kertoa niin kovalla äänellä :)

Päivääkään en vaihtaisi pois.

Pönttöilmoitus kuuluu minunkin kissan tapoihin.

minunkin yksi kissa ilmoittaa mutta vasta käynnin jälkeen jotta alamainen voi mennä siivoamaan

Vierailija
370/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelee kevättä että pääsisi taas kusaisemaan naapurin taaperon hiekkalaatikkoon ja syömään maassa pesiviä lintuja. Jahtaa myös linnunpoikia. Naapuri kyllä väitti että ratkaisee ongelman, mutta en usko sitä

Vierailija
371/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä mielin on ollut. Herätti mut klo 5 aamulla, kauhia nälkä ja ruokakuppi tyhjä. Otti kiltisti aamulääkkeensä. On katsellut ikkunalaudalla lintujen ruokailua, istuskellut hetken terassilla, mutta halunnut pian sisälle lämpimään ja laatikolle käymään. Puolen päivän maissa posti toi Peteltä paketin, joka avattiin yhdessä. Kissani tietää, että paketti sisältää ruokalähetyksen. Aina kurnaa ja raapii pahvilaatikkoa, kuin sanoisi, että äkkiä auki 🙂.

Kissani on myös ottanut päikkärit sohvalla mun tehdessä töitä, syönyt seitikalaa ja äsken annoin iltalääkkeen. Nyt sitten pötköttelee tuossa mun vatsan päällä. Kohta siirryn makkariin ja kissa tulee myöhemmin perässä. Nukkuu aina seinän puolella mun tyynyn vieressä 🙏.

On ollut jo jonkin aikaa vaikeaa aikaa, mutta miten noista teidän kissojen tarinoista tulikin hyvä mieli. Kyllä lemmikki on iso ja tärkeä osa elämää!

Vierailija
372/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kissaa, mutta olisipa. Koska maatiaisten hinnat ovat nousseet +500€? Ymmärrän, että ilmaiseksi ei anneta, mutta maatiaisten hinnat lähenevät jo rotukissan hintoja.

Vierailija
373/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kissaa, mutta olisipa. Koska maatiaisten hinnat ovat nousseet +500€? Ymmärrän, että ilmaiseksi ei anneta, mutta maatiaisten hinnat lähenevät jo rotukissan hintoja.

Siks ostin rekisteröimättömän rotukissan. Käyttäytyy ja näyttää rodultaan. Näyttelyyn ei voi viedä , mutta ei haittaa. Makso just 500e.

Vierailija
374/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnainen matkailija kirjoitti:

Meillä hepulointia kunnes lähti mukanani pihalle lykkimään lunta. Itse tulin sisälle, kissa jäi retkilleen. Nuori vielä, 1,5v kollipoikanen (leikattu). Ja mikä siinä muuten on että niistä märkäruuista aina kelpaa hyytelöt ja soosit mutta ei palat?? Sama homma edellisen kissan kohdalla. Ja ihan tavallisia ruokia, ei mitään erityisruokia. Raksut kelpaa oikeastaan paremmin.

Oma kissa syö märkäruuasta liemet. Lisään aina tilkan vettä. Ei tykkää mistään suurista klimpeistä. Mulla siis kilpparikissa joilla synnynnäisesti huono vatsa.

Vierailija
375/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toffee on ollut meillä vajaan viikon, parhaillaan se on olkkarin lattialla ja hurisee, kun on massu täynnä ja hetki sitten saanut niin silitystä kuin rapsutusta. Pari ensimmäistä päivää kissa asui sohvan takana, mutta totesi sitten meidät vaarattomiksi.

Sitä ihmettelen, kun Toffee ei juuri juo vettä, ei täällä eikä antajaperheessäkään.

Et kysynyt mutta kerron. Ettei tule munuaisongelmia. 

Onko vesikippo ruokien vieressä? Tai lähellä kissavessaa? 

Luonnossa kissat juovat parhaiten vettä joka on kaukana ruoasta, tämä kuulemma johtuu siitä että ne alitajuisesti välttävät saastunutta vettä (syötävä ruho-ruoka = vesi pilaantuu)

Siksi myös virtaava vesi hanasta esim on mieleen.

Märkäruoassa on vettä mukana ainakin.

Kiitos hyvistä ohjeista. Vesikippo on kaukana niin ruuasta kuin hiekkalaatikosta. Juo syötyään kuivamuonaa joko vettä tai laktoositonta maitoa.

Kissat ovat usein huonoja juomaan siksi, että aavikkoeläiminä heillä ei ole luontaista janon tunnetta samalla tavalla kuin esimerkiksi koirilla. Luonnossa metsästäessään hiiriä saavat kaiken tarvitsemansa nesteen syömistään saaliseläimistä. Jos kissa syö pelkästään märkäruokaa, sen nestepitoisuus riittää saavuttamaan kissan nestetarpeen. Jos syö myös kuivaruokaa, ylimääräistä nestettä tarvitaan.

Meillä on huonosti juovan kissan märkäruokaan lisätty hieman vettä. Lipittää sitten ensin nesteen ja syö sen jälkeen ruoat. Monet kissat tykkää myös vesiautomaateissa, joissa vesi virtaa. Toiset käyttää myös makuvesiä. Veteen voi siis liottaa hieman esim. kanalientä. Sen tulee olla suolatonta.

Meillä ei yksikään kissa ole juonut omasta keittiössä olevasta vesikupistaan kuin harvoin.

Useimmiten riitti että meni itse pesemään hampaita kylppäriin ja avasi vesihanan niin joku karvaturri roikkui äkkiä hanassa kiinni lipittämässä.

Yks kissoista tuli usein syliin kun join kahvia tai teetä, veti kaksin tassuin mukin alas ja koitti juoda itse. Kai se ryöstetty juoma maistui paremmalta... Huijattiin kissa juomaan kuivaruoan kanssa vettä niin että otin kahvimukiin vettä, menin istumaan "kahville" ja annoin sen "ryöstää" mun juoman.

Kollikissan vaistot eivät olleet ne parhaat, se saattoi käydä lipittämässä vettä lattianpesupaljusta kun meikäläisen silmä vältti. Tai jos kasteli kukkia, kolli kävi juomassa kukkaruukun ala-astialta 🤦‍♀️

Yks kissa joka kulki ulkona talutushihnassa aiheutti hieman närää kerran ulkoilmakahvilassa, kun se kiipesi viereiselle pöydälle ja ryyppäsi Coca Colaa viereisen asiakkaan lasista. Onneksi ei ollut sentään kaljaa tai viiniä.

Mutta että kissa joisi omasta puhtaasta kupistaan vasta valutettua vettä keittiössä --- ei, sellaista ei ole tapahtunut ikuna 😂

Coca Cola on pelkästään jo tuoksuna kissaamme huumaava. On kuin muissa maailmoissa kun tuoksuttelee tyhjää lasia. Vanhastakin tulee silloin leikkisä lasin pyörittäjä.

Vierailija
376/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kiipesi lipaston päälle josta ylettyi siirtämään seinä kellon viisareita tassullaan edes taas. Kissa ylettyy myös itse seinässä olevaan vesihanan ja avaa sen ja juo vettä ja sulkee. Nämä jutut lainasin netistä telegram sivulta. Minulla ei ole katteja.

Vierailija
377/1040 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi iltasella jo kolmannen varpusen sisälle. Noh, kohta ne loppuu niin ei tarvitse suolia siivoilla matoilta pois.

Vierailija
378/1040 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siks ostin rekisteröimättömän rotukissan. Käyttäytyy ja näyttää rodultaan. Näyttelyyn ei voi viedä , mutta ei haittaa. Makso just 500e.

Kissa on aina se sama rakas lemmikki, on se sitten maatiainen, puhdasrotuinen, tai rekkaamaton rotukissa. Noilla erittelyillä ei ole mitään merkitystä muille kuin niissä näyttelyissä kävijöille. Sielläkin on omaia luokkia kotikissoille.

Joka itselleen lemmikin hankkii, niin nuo erottelut on täysin turhia.

Kun omaani olin hankkimassa, niin kasvattaja kysyi että kelpaako jos on väriltään ruskea, sanoin että tietenkin, ruskea kissa on sinällään harvinainen. Rodun ainoa väri on musta, mutta ruskea joskus tunkee läpi ja silloin se ei ole rotumääritemän mukainen. Minulle ei olisi ollut mitään merkitystä kumpi, mutta musta tyttö siitä sitten tuli. Eli on täysin rodulleen ominainen. 

Sen rakkaampaa lemmikkiä ei ole ollut ja tuskin tulee.

Tuosta on jo kohta 12v, ikä alkaa painaa, on jo monenlaista vanhuuden alkua. ...viimeksi jouluna toinen pupilli laajeni äkisti, kaikki kumminkin on tavallaan ok, näkee sillä ja paineet on kohdallaan, oletuksena on että se hermo joka liikuttaa niitä pupillin sulkijalihaksia on jotenkin jumissa. 

Nyt se on vähän pienentynyt, ajoittain, että kyllä siinä jotain eloa on ja lääkäri sanoi että voi palautua tai jää pysyvästi  sellaiseksi...ja ettei haittaa mitenkään kissaa. Ne osaa väistää esim. aurinkoa kesällä osumasta liikaa siihen laajentuneeseen silmään, kysyin sitä , koska käymme kesällä ulkona valjaissa.

Huomasin tuon kun otin valokuvan, aiemmissa kuvissa se silmä oli samanlainen kuin toinenkin.Mikään ei ole sattunut siihen, ei ulkoista vikaa, eikä mitään tulehdusta. Kaikki veriarvot erittäin hyvät.

Ei auta kuin seurailla.

Vierailija
379/1040 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa kiipesi lipaston päälle josta ylettyi siirtämään seinä kellon viisareita tassullaan edes taas. Kissa ylettyy myös itse seinässä olevaan vesihanan ja avaa sen ja juo vettä ja sulkee. Nämä jutut lainasin netistä telegram sivulta. Minulla ei ole katteja.

Meidän edellinen kisu osasi avata hanan, piti tehdä 'kissasulku ' pannuhuoneeseen, eli venttiili vesijohtoon. Se aina kiinni lähtiessä, muutoin olisi saattanut olla vesivahinko kotiin tullessa. Tiskialtaan hanan aina avasi, jos olisi joku lautanen tms ollut siinä pohjalla, niin ylihän se jossain vaiheessa olisi tullut.

Pentuna leikki pannuhuoneessa ylivuotoputkesta tulleella vedellä ja kun se rempan jälkeen poistui, niin vielä 14v. jälkeenpäin huusi aina siinä kohtaa, että vettä tulemaan, ja jäi odottamaan sen valumista....oli varsinainen vesikissa. 

Pentuna etsin sitä kaikkialta, lulin jo päässeen vahingossa ulos, kaikki paikat kolusin, kirjahyllyistä sieltä kirjojen takaakin kopeloin, ei kissaa missään. Aloin jo huolestua, sydän hakkasi ja alkoi tulla oikeasti hätä, missä se on, onko se kuollut jonnekin.....

Sitten keittiössä, hellan päällä oli pata, jossa aina oli vettä pohjalla sentakia ettei kissa mene kuumalle levylle....siellä se makasi vedessä, onnellisena killitti, että katso, miten kiva paikka löytyi.

Vierailija
380/1040 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä kissaa: 1v, 5v, 5v ja 6v. Nuorin ei osaa kävellä laisinkaan, kulkee joka paikkaan juoksemalla. Hetki sitten hyppäsi ilmalämpöpumpun alla olevalle hyllylle (pidän askartelutarvikkeitani siinä) haistelemaan lämmintä ilmavirtaa, siitä syöksyi vitriinin päälle helmirasioiden yli ja otti parin minuutin tehonokoset, ennen kuin sinkosi alas ja jahtasi vanhinta kissaa hetken. Nyt rymyää parhaan kaverinsa kanssa, joka on kissaksi todella kömpelö. Askeltenkin ääni on hyvin kuuluva.

Kolmas kissa on jossain nukkumassa, mutta tulee varmasti paikalle ja haitoille jos laitan jotain sohvapöydälle. Neljäs katti nukkuu kissanpuun korkeimmassa pesässä katon rajassa, kun sai kerjättyä itselleen tarpeeksi herkkunappuloita.

Pikkukissa sinkoilee edelleen, pysähtyy max. kahdeksi minuutiksi. Nyt on vieressä kehräämässä ja aivan varmasti suunnittelee uusia tuhokohteita 🙈