Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella päädyit nykyiseen asuntoosi?

A. Suja
17.03.2021 |

Ratkaisiko sijainti vai kenties koko?

Oletko edelleen tyytyväinen vai turtunut tilanteeseen?

Itselläni painoi paljon päätöksenteossa sijainti ja rauhallinen ympäristö, kun lapsiakin oli suunnitteilla ja hinta oli kohdillaan. Olen kymmenen vuoden jälkeenkin edelleen tyytyväinen, vaikka keittiö onkin lähivuosien remppakohde.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei tarvinnut enää näin paljon tilaa. Ostimme aluksi puolet talosta, kun elämäntilanne ei muuta sallinut, myöhemmin loput. Ilman täydellistä sijaintia en olisi tätä taloa valinnut, vaikkei tässä mitään varsinaista vikaakaan ole. Tyytyväisiä ollaan.

Vierailija
2/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan edes ajatellut asiaa silloin sen kummemmin vaan lähinnä puhdas sattuma ja piti olla väliaikainen ratkaisu. En siis mitenkään ajatellut että tämä olisi jotenkin pysyvä koti tai että asuisin tässä vielä "aikuisena". Noh, tässä sitä ollaan jumissa edelleen 25 vuoden jälkeen ja keski-ikäisenä ja oikeasti vihaan tätä kämppää. Tai siis tätä sijaintia ja naapureita. Ja sitä ettei ole omaa saunaa eikä pihaa eikä takkaa. Eikä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnon valinnassa ratkaisi sijainti Helsingin kantakaupungissa kivalla kadulla, sopivasti neliöitä ja kohtuullinen hinta. Etsin hyvää äänieristystä ja siinä mielessä tämä asunto on ollut raastava pettymys. En olisi uskonut että 1920-luvun talossa voisi olla näin olemattoman huono äänieristys. Kuuluu kaikki ylhäältä, alhaalta, sivulta ja porraskäytävästä.

4/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies asui täällä.

Olen erittäin tyytyväinen. Hyvä ja rauhallinen alue, lyhyt kadunpätkä (=hyvin vähän liikennettä), palvelut lähellä, sopivan kokoinen metsään rajautuva tontti. Luonto ympärillä.

Vierailija
5/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omisti tämän ja omistaa edelleen. En siis tehnyt mitään asuinpaikkavalintaa, valitsin miehen.

Omistamani asunnon ostin sijainnin perusteella.

Vierailija
6/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe, kodin sijainti optimoitiin tarkasti siten ettå kaikki lapset pääsevät julkisilla kouluun ja harrastuksiin. Alun perin asuttiin vastakkaisilla puolilla kaupunkia, nyt aika lailla aikaisempien kotien puolivälissä. Kalliit neliöt mutta edulliset matkakulut ja jokaisella lapsella kuitenkin oma pieni huone. Asunnon kunnosta jouduttiin tinkimään esim keittiö on varmaan 30 v vanha.

Vierailija
7/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kenkää työsuhdeasunnosta kun määräaikainen työsuhde päättyi. Pistin hakupaperit Espoon kaupungille ja VVO:lle. Se oli 1993 ja Lumolla asun edelleen.😀

Vierailija
8/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi tilava, kattiloita ei tarvitse säilyttää eteisessä.

Vierailija
9/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensin tämän tähän.

Vierailija
10/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja neliöt, mutta kyllä se oli ennen kaikkea hinta joka ratkaisi. Meillä oli tosi pieni budjetti, meni kaksi vuotta että löytyi tämä. Asuntoesittelyssä todettiin että ehkä ihan ok eli ei mitään erityistä tunnetta siitä että juuri tämä pitäisi saada.

Mutta remonttien jälkeen (vuosien aikana tehty pikkuhiljaa) tämä on oikein mieleinen enkä oikeim osaa nähdä meitä asumassa missään muuallakaan.

Vierailija
11/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin asunnoton ja tuttavan tuttavalla oli yksiö pk-seudulla vuokralaista vailla. Kun saatiin vuokrakin sovittua hyvin kohtuulliseksi alueen hintatasoon nähden, ei kauaa tarvinnut miettiä. Kolme vuotta olen tässä nyt ollut ja olen nyt tyytyväisempi kuin ihan alussa.

Alussa mietitytti kuinka sopeudun asumaan yksiössä ja saan sen sisustettua sellaiseksi, että se tuntuisi kodilta eikä joltain hotellihuoneelta keittiösyvennyksellä varustettuna. Hyvin olen sopeutunut ja tykkään kovasti myös sisustuksestani. 🙂 Enää en mieti tätä väliaikaisratkaisuna, vaan mielelläni jatkan tässä asumista seuraavatkin kolme vuotta, miksei enemmänkin, ellei elämäntilanne muutu.

Vierailija
12/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja valtava piha ratkaisi meillä. Neliöitä saisi olla enemmän, mutta ihana, vehreä ja suojaisa piha korvaa tilan puutetta. Lisäksi tästä pääsee takapihalta suoraan metsään, kauppaan on vain 1.5km, ja naapurit on huippumukavia (neljän asunnon rivari). Muutkaan naapurit ei harrasta bilettämistä eikä örveltämistä, joten elo on varsin leppoisaa ja rauhallista. Jos hyvin käy, tässä asutaan vielä eläkeiässä :)

Vierailija
13/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Työt hyvässä tilassa, haluamaani taloyhtiöön tuli asunto myyntiin.

Ostettiin asunto, perkeleesti velkaa, meni alle 6 kk ja alkoi korona ja työt meni.

Saan just ja just maksettua lainaa.

Oon myynyt kaikkea fb.ssä, käynyt leipäjonossa, hakenut töitä virheesti. Liiton päivät kestää n 2 v. Vielä ei oo kylmä hiki oksalla, 1,5 v päästä on.

Asunto on täydellinen.

Vierailija
14/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osittain hämärän peitossa. Huomasin vain, että kaikki huonekaluni ovat täällä, ja avaimet käyvät oveen. Siitä sitten päättelin, että asun täällä. Niin kai sitten. 12 vuotta on kulunut, eikä vastaväitteitä ole esiintynyt. Täällä olen ja tänne jään, ellen sitten voita täyspottia Eurojackpotissa. Sitten en kyllä tiedä mitä teen.

Vierailija
15/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuttiin asuntoon jo kuvien perusteella ja näytössä tiesin, että tämä on se oikea. Asunto oli aika lailla täydellinen niin sijainniltaan kuin ominaisuuksiltaankin. 

Näin jälkeenpäin ollaan kyllä tultu siihen tulokseen, että asunto on vähän turhankin hyvä. Nyt olisi tarve ostaa ensiasunto perhekoon kasvaessa mutta kaikki tuntuvat huonommille vaihtoehdoille. Jos tämän asunnon voisi ostaa ja lisätä yhden makuuhuoneen, niin ei varmaan muutettaisi mihinkään.

Vierailija
16/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, neliöt, pohja, hinta.

Alue oli ennestään tuttu ja seuraavan asunnon halusin sieltä.

Vierailija
17/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja sopi budjettiin, tilaa olisi voinut olla vähän enemmän mutta sijainti ole tärkeämpi kriteeri kuin asunnon koko. 

Asuttu tässä nyt 9 vuotta ja perhe on kasvanut joten tilan tarve on kasvanut entisestään mutta vielä ollaan sinnitelty. 

Vierailija
18/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aika nopea ratkaisu. Kävin vuokrafirman toimistolla, ja tämä asunto sattui olemaan vapaana. Kävin katsomassa asuntoa saman tien ja päätin ottaa sen. Vuokrasopimus kirjoitettiin seuraavana päivänä. Olen asunut tässä nyt 6 vuotta. Ei ole unelmakotini eikä -alueeni, mutta rauhallinen talo ja hyvä sijainti eli ei ole valittamista. Muutan ehkä isompaan asuntoon joskus.

Vierailija
19/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainti. Työt hyvässä tilassa, haluamaani taloyhtiöön tuli asunto myyntiin.

Ostettiin asunto, perkeleesti velkaa, meni alle 6 kk ja alkoi korona ja työt meni.

Saan just ja just maksettua lainaa.

Oon myynyt kaikkea fb.ssä, käynyt leipäjonossa, hakenut töitä virheesti. Liiton päivät kestää n 2 v. Vielä ei oo kylmä hiki oksalla, 1,5 v päästä on.

Asunto on täydellinen.

Itse oli asunut vuoden uudessa unelmakodissa kun työnantaja ilmoitti yllätyksenä yt-neuvotteluista. Osa toiminnoista lakkautettiin kokonaan, näihin kuului organisaatio jossa olin töissä. Uutta työtä ei ole löytynyt, eikä näin korona-aikaan tule löytymäänkään. Tuskin sen jälkeenkään.

Vierailija
20/25 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin isompi asunto kun lapset oli kouluiässä. Nyt ne on jo kolmekymppisiä ja omillaan.