Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kommentoi ulkonäköä

Vierailija
17.03.2021 |

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt erään ystäväni käytöstä koskien ulkonäköni kommentointia.

Olemme molemmat ylittäneet 35 ikävuoden rajapyykin ja tunteneet toisemme parikymppisistä asti. Ystäväni on vuosien ajan useaan otteeseen sanonut kivoja asioita ulkonäöstäni. Ehkä enemmänkin kuin moni muu, ts. hän on jostain syystä aina kiinnittänyt aika paljon huomiota siihen miltä näytän tai ainakin sanonut sen ääneen. Toki kehut ovat tuntuneet oikein mukavilta, mutta jo aikaisemminkin olen hieman kummeksunut hänen tapaansa kiinnittää niin paljon huomiota siihen miltä toinen näyttää.

Painoni ja vartaloni ovat pysynyt viimeiset 15 vuotta hyvin samanlaisena, mutta ikääntyminen on alkanut näkymään vähän kasvoissa. Lisäksi minusta on tullut ulkonäköni suhteen sillä tavalla rennompi etten jaksa enää aina samalla tavalla laittautua kaikkiin tilanteisiin kuin nuorempana. Ystäväni saattaa kommentoida juurikin esim. silmäkulmiin ilmestyneitä ryppyjäni tai meikintöntä olemustani töksäyttämällä "siis näytätkö sä oikeasti aina noin väsyneeltä" tai muuta vastaavaa. Jokunen pieni ajattelematon lipsautus nyt menisi vielä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kun tätä on tapahtunut nyt jo joitakin kertoja niin asia on alkanut ärsyttämään minua.

Ottaisitko vastaavassa tilanteessa asian puheeksi vai antaisitko vain olla? Onko kokemuksia tällaisista ihmisistä, jotka ovat hanakoita kommentoimaan ulkonäköäsi? Koen tämän aika häiritsevänä, loukkaavana ja epäkunnioittavana.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän jotenkin ehkä kokee tarvetta päteä kustannuksellasi, vaikka aikaisemmin ei kokenut. Minusta on äärirasittavaa jatkuva pinnallisten asioiden kommentointi sävystä riippumatta.

Vierailija
2/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oon lueskellu tätä foorumia niin mua on aina ihmetyttäny tää tämmönen helvetinmoinen huutis, huutista huutista huutista... kaikennäkösille järkevillekin asioille tulee huutista miks pitää joka helvetin asialle tulla huutista Mun pitikin sanoa paljon törkeämpää tekstiä, mutta mä nyt siivosin tän ja niin edelleen mut on tää uskomatonta huutista, huutista joka helvetin asialle tulee huutista. Mitään hauskaa ei mul oo yhtään hauskaa kun ihan typerille asioille koko ajan tulee huutista. No huutista tulee joka ikiselle asialle eihän kukaan kestä lukee tämmöstä huutista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, ystäväni haukkui mahaani isoksi. Sanoin siitä hänelle ja riita vain paisui, kunnes tuli muutaman kuukauden radiohiljaisuus. Nyt ollaan taas väleissä, mutten enää kuuntele ulkonäköni negaamista yhtään.

Vierailija
4/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että hänellä ongelmia oman ulkonäkönsä ja itsetuntonsa kanssa.

Ihmiset joilla on ongelmia itsellään yrittävät löytää hanakasti muista "vikoja".

Vierailija
5/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on normaali nainen. tietää että naisen tehtävä tässä maailmassa on olla kaunis. yrittää vain auttaa sua.

m38

Vierailija
6/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 6 vuotta nuorempi sisko sanoi: Sullakin roikkuu jo luomet.

Sanoin , että eihän siinä ole mitään ihmeellistä yli nelikymppisenä. Ei kuitenkaan osannut nimetä yhtäkään ikäistäni, jolla olisi luomet vielä täysin samoissa kohdissa kuin vuonna 1998. Tai kenellä ei olisi vielä mitään muutoksia ulkonäössä. Olen 1977 syntynyt.

Vierailija
7/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton tyyppisiä ihmisiä on aina. Ja useimmiten ne vielä sattuu olee itteään huonomman näköisiä. ;D

Etenki moni vanhempi nainen on käyttäytyny mua kohtaan noin..

Vierailija
8/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis toi nimenomaan johtuu siitä että kokee epävarmuutte omastaan - niin yrittää saada sut kiinnittää huomion vaan omiin ns. "virheisiis". :)

Vierailija
9/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, ystäväni haukkui mahaani isoksi. Sanoin siitä hänelle ja riita vain paisui, kunnes tuli muutaman kuukauden radiohiljaisuus. Nyt ollaan taas väleissä, mutten enää kuuntele ulkonäköni negaamista yhtään.

Oletteko aikuisia?

Vierailija
10/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ystäväsi pitää sinua oikeasti kauniina, jos kerran on vuosien saatossa kehunut paljon ulkonäköäsi. Ehkä hänellä on nyt itsellään ongelma omasta ulkönäöstään ja vanhenemisestaan ja projisoi sen sinuun, mikä on tietystä väärin ja loukkaavaa.

Vierailija
11/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko aikuisia?

Ollaan. Tämä ystäväni vaan heittäytyi niin törkeäksi kännissä, että en enää jaksanut hänen juttujaan (myös mt-ongelmia). Ei kenenkään tarvitse kuunnella silmitöntä haukkumista.

Vierailija
12/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni kommentoi ulkonäköäni. Se kai lienee naisille sallittua, mikähän paskamyrsky  mahtaisi nousta jos sanoisin samoin. Olin vaan ihan hiljaa.

Vierailija
13/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on tällainen kommentoija. Joka ikinen kerta hänellä käydessäni saan kuulla arvion siitä näytänkö nyt hyvältä vai väsyneeltä tms. En ole enää vuosiin näyttäytynyt hänelle ilman jonkinlaista ehostusta, koska en halua kuulla niitä ikäviä arviointeja. On myös kommentoinut rintojeni (pientä) kokoa.

Vaikeaa varmaan arvata, että minulla oli vuosia pahoja itsetunto-ongelmia enkä ole niistä päässyt aikuisenakaan täysin yli.

Vierailija
14/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Vai niin. Että sellainen ilkeä "ystävä" sinulla.

Minä en ole kommentoinut ystävieni ulkonäköä, vaikka jotkut heistä ovat yli 80-vuotiaita ja todella vanhan näköisiä.

Vierailija
15/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis ollut koko ajan kommentoija. Ja ilmeisesti arvostaa nuoruutta. Tuskin tuossa mitään sen kummempaa merkitystä takana on. Eli käyttäytyminen (eli suoraan ulkonäön kommentointi) ei sinänsä ole muuttunut. Nyt vaan kommentit ovat muuttuneet ikävämmäksi omaan korvaan, koska et vastaa hänen kauneusihannettaan enää vanhempana.

Vierailija
16/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön arviointi on aina arvostelua. Onpa se kehuvaa tai moittivaa.

Eli se on AINA tyhmää.

Vierailija
17/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe minua aina naurattaa kun joku sanoo ”näytätpä väsyneeltä” 😅

Vierailija
18/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on siis ollut koko ajan kommentoija. Ja ilmeisesti arvostaa nuoruutta. Tuskin tuossa mitään sen kummempaa merkitystä takana on. Eli käyttäytyminen (eli suoraan ulkonäön kommentointi) ei sinänsä ole muuttunut. Nyt vaan kommentit ovat muuttuneet ikävämmäksi omaan korvaan, koska et vastaa hänen kauneusihannettaan enää vanhempana.

No siis eikö tämä nyt ole törppöä käytöstä, jos mikä? Jos ei ole kaunista sanottavaa niin pitäisi suunsa kiinni.

Vierailija
19/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön arviointi on aina arvostelua. Onpa se kehuvaa tai moittivaa.

Eli se on AINA tyhmää.

Entäs jos joku on nähnyt vaivaa ulkonäkönsä eteen? Laittanut tukan nätisti. Tehnyt itse kivan mekon, joka on ensimmäistä kertaa yllä. Onko se silloinkin "tyhmää arvostelua", jos sanoo että onpa hieno?

Vierailija
20/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis eikö tämä nyt ole törppöä käytöstä, jos mikä? Jos ei ole kaunista sanottavaa niin pitäisi suunsa kiinni.

Onhan se. Mutta kun joku tuolla edellä esitti, että siinä on jokin taka-ajatus painaa alas. Veikkaan, että ei ole, jos kerran aina on ollut samanlainen. Ei vaan tajua, että kivat kommentit ovat ok, huonot ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme