Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kommentoi ulkonäköä

Vierailija
17.03.2021 |

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt erään ystäväni käytöstä koskien ulkonäköni kommentointia.

Olemme molemmat ylittäneet 35 ikävuoden rajapyykin ja tunteneet toisemme parikymppisistä asti. Ystäväni on vuosien ajan useaan otteeseen sanonut kivoja asioita ulkonäöstäni. Ehkä enemmänkin kuin moni muu, ts. hän on jostain syystä aina kiinnittänyt aika paljon huomiota siihen miltä näytän tai ainakin sanonut sen ääneen. Toki kehut ovat tuntuneet oikein mukavilta, mutta jo aikaisemminkin olen hieman kummeksunut hänen tapaansa kiinnittää niin paljon huomiota siihen miltä toinen näyttää.

Painoni ja vartaloni ovat pysynyt viimeiset 15 vuotta hyvin samanlaisena, mutta ikääntyminen on alkanut näkymään vähän kasvoissa. Lisäksi minusta on tullut ulkonäköni suhteen sillä tavalla rennompi etten jaksa enää aina samalla tavalla laittautua kaikkiin tilanteisiin kuin nuorempana. Ystäväni saattaa kommentoida juurikin esim. silmäkulmiin ilmestyneitä ryppyjäni tai meikintöntä olemustani töksäyttämällä "siis näytätkö sä oikeasti aina noin väsyneeltä" tai muuta vastaavaa. Jokunen pieni ajattelematon lipsautus nyt menisi vielä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kun tätä on tapahtunut nyt jo joitakin kertoja niin asia on alkanut ärsyttämään minua.

Ottaisitko vastaavassa tilanteessa asian puheeksi vai antaisitko vain olla? Onko kokemuksia tällaisista ihmisistä, jotka ovat hanakoita kommentoimaan ulkonäköäsi? Koen tämän aika häiritsevänä, loukkaavana ja epäkunnioittavana.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä on huono olo ja se yrittää saada sutkin tuntemaan itsesi huonoksi ja rumaksi ja vanhaksi. Näytät varmaan kivalta ja sitä ottaa päähän.

Vierailija
22/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittanut aktiivisen juoksuharrastuksen ja kun kerroin jonkin ajan kuluttua asiasta yhdelle kaverille, niin tämä katsoi minua ja tokaisi, että "susta ei kyllä yhtään arvaisi, että harrastat niin paljon liikuntaa!"

Muistan kommentin vielä vuosienkin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe minua aina naurattaa kun joku sanoo ”näytätpä väsyneeltä” 😅

Sama. Vastasin tällaiselle kommentoijalle että olen aina tän näköinen. Tämän yleensä haluavatkin kuulla ja voivat mennä eteenpäin, pysähtyä seuraavaan.

Vierailija
24/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä onkin, että nämä kommentoijat ovat AINA, siis ihan aina vähemmän kauniita kuin se kenelle kommentti annetaan? Koskaan kukaan todella kaunis nainen, siis mielestäni itseäni kauniimpi, ei ole sanonut mitään negatiivista ulkonäöstäni. Jännä juttu, mutta näin se on, kun nyt asiaa oikein ajattelen.

Vierailija
25/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se on huolestunut susta....?

Vierailija
26/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos oletkin ikääsi nuorekkaamman näköinen, niin ilkkujat ovatkin nuorempia. Eihän vanhemmalla voi olla vähemmän ryppyjä, ei voi, kaikkihan vanhenee samassa tahdissa....

Vierailija
27/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestunut? Ai siitä, että ap ei ole meikannut tai että pari ryppyä on ilmestynyt otsaan? :D

Ihan oikeasti monet meistä näyttävät aneemisilta ilman meikkiä ja vanheneminenkin on luonnollista. Että kiitos vaan, mutta säästä huolesi muihin asioihin.

Vierailija
28/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä jätin tällaisen ystävän, koska en jaksanut vapaa-aikaani viettää arvostelijan seurassa. Varsinkin kun viinaa tuli koneeseen niin se oikein tarkalla silmällä syynäsi, etsi mun asunnosta, ulkonäöstä, käytöksestä jotain kommentoitavaa. Negatiivista sellaista.

Kun ei oikeasti jaksa sellaista ystävyyttä. Oli koko ajan tunne että mitähän NYT tulee seuraavaksi ja aloin olla varautunut hänen seurassaan. Ihan kuin jokin äiti tai vanhapiikaopettaja olisi kyttäämässä elämääsi olkapään takana jotta voi sitä kommentoida ja arvostella. Oli huonoja puolia muitakin. Noista hänelle jopa sanoin mutta hän otti kuin kohteliaisuutena voidakseen jatkaa. Varmaan ajatteli ylpeänä itsestään kuinka tarkkasilmäinen hän on ja ei siksi lopettanut. Lopetin sitten ystävyyden kun olimme niin erilaisia. Vietän vapaa-ajan seurassa jossa kaikilla on mukavaa, turvallisten ihmisten kanssa. Vastapainoa vaativalle työlle.

Vierailija
29/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-ystävä harrasti tätä samaa ulkonäköni dissaamista. Ilkkui esim. kuin pienet tissit mulla on xD Lisäksi arvosteli pukeutumistani ja pyysi nostaan tasoa vaatteitteni suhteen. Näin pari asiaa mainitakseni.

Onneksi on ex-ystävä. :D Hän ei itsekään mikään missi ollut.

Vierailija
30/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi omaa ääliömäisyyttä naamioida auttamiseksi, huoleksi, ronskiksi huumoriksi, läpäksi, räväkäksi luonteeksi.... ja mitä näitä perus selityksiä onkaan tuttuja työpaikka- ja koulukiusaajilta

Vierailija
31/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ystävä.

Ystävät puhuvat keskenään.

Sä vedät hernemaata sieraimiin.

Jos olisin ystäväsi, nostaisin kytkintä, olet rasittava kyttääjä, joka epäilee jatkuvasti loukkauksia.

Jos mua sanotaan väsyneen näköiseksi pidän sanojaa empaattisena. Hän ystävällisesti huomaa, että toisen ihmisen elämä voi olla väsyttävää ja raskasta.

Eri asia olisi jos hän sanoisi että olet ruma.

Vierailija
32/36 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti kun mun kaa samassa työpaikassa oli yks nainen, joka ei suostunut tervehtimään mua. Se nainen oli n. 50 vuotias ja siis sen perus ilme oli TODELLA, todella väsyneen näköinen, en tiiä nukkuko se koskaan vai oliko vaan iän myötä tullu se väsynyt lookki. Siis ihan huomioo herättävän väsyneen näkönen. (en tietenkää tehny omille ajatuksilleni mtn :D) Noh, mä olin ystävällinen hänelle aina ja moikkailin, tosin ilman vastakaikua. :D No, yks päivä kun mun vieressä oli yks n. 60 vuotias nainen joka ei ollu kovin muodikas tai mitään ja hänellä sattu olee joku pirteen  värinen paita päällä , niin tää väsyneen näkönen työntekijä, joka ei koskaan edes ollu tervehtiny mua, tuli mun luo sanoen "OOTPA S Ä VÄSYNEEN NÄKÖNEN!!!!!!" Ja sen jälkeen käänty sen n. 60 vuotiaan luo ja sanoi "KYLLÄPÄ SINÄ OOT TÄNÄÄ PIRTEEN NÄKÖNEN :)" Ja ton 60 vuotiaan kasvoille nous vahingonilonen hymy. :'D

Että tällasia kokemuksia mulla, nuorella ja kauniilla naisella vanhempien naisten kanssa työskentelystä. :DDD

Vierailija
33/36 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, ystäväni haukkui mahaani isoksi. Sanoin siitä hänelle ja riita vain paisui, kunnes tuli muutaman kuukauden radiohiljaisuus. Nyt ollaan taas väleissä, mutten enää kuuntele ulkonäköni negaamista yhtään.

Ja nyt välit poikki, kun hän sanoi isoja rintojani utereiksi. Ja kaikkea muuta, en jaksa enää sitä sekoilua lääkeiden ja alkoholin kanssa. Kauhea ripustautuja on ja tuollaisen käytöksen kanssa.

Vierailija
34/36 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/36 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että "sitä se ikä teettää" jos heitoillaan vihjaa rypyistäsi vaikkapa.

Kato punastuuko, ja lopettaako sen jälkeen ulkonäöstä juttelun.

Vierailija
36/36 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että "sitä se ikä teettää" jos heitoillaan vihjaa rypyistäsi vaikkapa.

Kato punastuuko, ja lopettaako sen jälkeen ulkonäöstä juttelun.

Kaikki ei älyä lopettaa tuohonkaan, vaan ylpeänä jatkavat "minä saan sanoa mitä haluan" ja seuraava epäkohta käsittelyyn. Tyhmyys ja ilkeys on paha yhdistelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi