Pieniä reikiä vaatteissa - koiperhosiako?
Siis mulla on vaatteissa ja liinavaatteissa (ei kaikissa) pieniä reikiä, voisivatko ne olla koiperhosten tekemiä vai ovatko vaatteeni niin huonolaatuisia että hajoilevat omia aikojaan?
Kommentit (5)
Sinänsä vaarattomia, mutta ikäviä. Tutkippa tarkkaan vaatekaappisi ylä- ja alahyllyt, sieltä löydät kuoriaisia ja toukkia.
mutta se vaatii myrkyttäjän tilaamista, koska ne asuvat ilmastointiputkissa, jalkalistojen alla, talon rakenteissa jne.
Vaatteista saat ne pois joko pitämällä niitä pakkasessa tai saunassa. Googlettamalla saat tietoa mm. ympäristökeskuksen sivuilta
Tai sitten vanhuuttaan rekiintyneet. Kannattaa uakaista lattialista, sen alta usein löytyy kuoriaisen raatoja, smaoin käydä läpi tarkkaan vaatekaapit, ravistele vaatteet
toiseen, eikä yhden asunnon myrkyttäminen auta mitään, kuin hetkellisesti.
Laita pakastimeen kaikki vaatteet, jotka voivat olla altistuneita turkiskuoriaisen hyökkäykselle.
Turkiskuoriainen syö pieniä pyöreitä reikiä, erityisesti villapaitoihin, joista eniten pidät, mieluiten miehustaan tai mahd. näkyvälle paikalle ;). Tai oikeastaan :(.
Mä kyllä luulen et monet reiät vaatteis johtuu ihan pyykinkoneen rummusta olevista " teristä" .