Suosikkijuontaja Mikko ”Peltsi” Peltola ärähti: ”Valitetaan kaiken maailman ruuhkavuosipaskaa”
Peltsi ärähti! Mitä mieltä olette?
Itse näen samaa kanssa päivittäin, milloin harrastuspaikoilla, milloin kaupan edessä.. Samaten kun kaverien kanssa juttelee, niin voi kauheeta kun on kiire ja mitään ei ehdi, eivätkä oikein osaa selittää mihin aika oikein hupenee...
https://www.is.fi/urheilu/art-2000007866180.html
Tiesittekö muuten että autoa ei saa lain mukaan pitää yli kahta minuuttia tyhjäkäynnillä? Kovallakin pakkasella vain nelisen minuuttia!
Kommentit (46)
Joidenkin ihmisten suusta tulee yleensä vain pelkkää asiaa ja Peltsi on yksi niistä.
Sää on vaan pukeutumiskysymys.
Sateella ja loskalla on aina palkitsevampaa tarpoa, voittajaolo tulee kun lämpimään kotiin pääsee :D
Peltsillä ei vielä teini-ikäistä lasta. Treenit kestää 2-3h useita kertoja viikossa. Aika käytettävä työntekoon ym.
Ruuhkavuodet ;D
Meillä on kolmelasta 9, 12, 14 iältään.
Molemmat olemme kokoaika töissä. Lapset harrastaa, me myös.
Kaikkeen on aikas, on vain järjestelykysymys.
Peltsi on oikeassa.
Mä en nyt ihan ymmärtänyt tätä avautumista. Sama kai se on, miten toiset vapaa-aikansa käyttää. Jos se lapsen treenien aikainen hetki on ainoata omaa aikaa päivässä, niin en nyt lähtisi syyllistämäänkään, että lenkillähän sitä pitäisi olla.
Töitä vapaaehtoisesti jossain tyhjäkäynnillä surraavassa autossa. Hyh miten kamalan kuuloista, sympatiat teille! (Toivottavasti minusta ei ikinä tule aikuista.)
Lenkkeily, kirjat, kaverille soittaminen, kauppalapun tai minkä vaan rastihomman suunnittelu..kai sitä nyt jotain voisi keksiä! Tietysti jos on pakko, niin ei kai siinä muutakaan voi. Elämä valuu hukkaan...
Se on just näin. Ja se on ainut oma-aika päivässäni. Hyvin voin sen kuluttaa vaikka koiralenkillä. Tulee kierreltyä eri ympäristöä kuin kotinurkissa.
Mä en myöskään saanut jutun juuresta kiinni. Antaa ihmisten viettää omaa aikaa parhaaksi katsomallaan tavalla. Lisäksi on hirveän hyvä jos joku ei rasitu ns ruuhka vuosista. Joku toinenhan niistä palaa lähes loppuun, kas kun ihmiset sietää eri asioita eri verran.
Niin siis kuka valittaa? Minä ainakin lenkkeilen oli sää mikä tahansa. Silti mulla kyllä on ne ruuhkavuodet, minusta se ruuhka on just sitä että ei ole muuten aikaa lenkkeillä kuin lasten treenien aikaan.
Vanha setämies Mikko Peltsi Peltola on taas suuttunut jostain ja ärisee.
Peltsin ongema on se, että hänellä ei toimi yläpää (aivot) eikä alapää (penis). Peltsi pitää itselleen uhkana sitä, että muut ihmiset viettävät ENEMMÄN aikaa lasten kanssa ja sanovat Peltsille "Sori, nyt ei kerkee jutella kun pitää mennä kotiin vaimon luokse, hakea lapset treeneistä ja viettää laatuaikaa perheen kanssa."
No sinänsä ymmärrän että mitä ne päivystää siinä ulkopuolella? Menisivät muualle. Mutta ei niiden mikään pakko ole urheilla.
Se on monelle ihan ainoa oma hetki koko päivänä.
Peltsi voisi keskittyä ihan omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ihan ymmärtänyt tätä avautumista. Sama kai se on, miten toiset vapaa-aikansa käyttää. Jos se lapsen treenien aikainen hetki on ainoata omaa aikaa päivässä, niin en nyt lähtisi syyllistämäänkään, että lenkillähän sitä pitäisi olla.
Millois sinne kävelylle tai lenkille sitten mennään? Se juttuhan tossa olikin että samat ihmiset valittaa että ei ole aikaa ruuhkavuosien takia mihinkään, esin.lenkkeilyyn mutta sitten toljotetaan tuntikaupalla somea sun muuta, eikä oikein edes tajuta paljon siinä aikaa ihan oikeasti kulutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanha setämies Mikko Peltsi Peltola on taas suuttunut jostain ja ärisee.
Peltsin ongema on se, että hänellä ei toimi yläpää (aivot) eikä alapää (penis). Peltsi pitää itselleen uhkana sitä, että muut ihmiset viettävät ENEMMÄN aikaa lasten kanssa ja sanovat Peltsille "Sori, nyt ei kerkee jutella kun pitää mennä kotiin vaimon luokse, hakea lapset treeneistä ja viettää laatuaikaa perheen kanssa."
Nyt meni tältä Peltsin sanoma täysin ohitse. Mut minkäs teet, kun on lusikalla anenettu, jne.
Joskus se tunti autossa on päivän ainoa hetki olla yksin ja tekemättä mitään. Vastailla (Wilma) viesteihin ja lukea uutiset, katsoa sähköposti tai tehdä ostoslista. Ei kai tuo nyt maailman suurin synti ole.
Itse joskus syyllistyn tuohon. Yleensä käyn kaupassa, salilla tai olen ottanut koiran mukaan ja käydään lenkillä. Joskus vaan jutellaan muiden vanhempien kanssa.
Aika syyllistävää tuollainen. Ei aina jaksa olla tehokas ja reipas. Monella vanhemmalla on jo 10 tuntia menoa takana, kotona odottaa hommat vielä tekijäänsä ja koko päivänä ole ehtinyt huokaista.
Useinhan tätä kuulee, että "kaikkea ehtii jos vaan haluaa, järjestelykysymys" ynnä muuta, joilla moralisoidaan väsyneitä ja kiireisiä näiden ajankäytöstä. Fakta on kuitenkin se, että supertehokas elämä niukalla palautumisajalla on yleisesti ottaen epäterveellistä ja sopii vain harvalle. Tämä on lääketieteellinen fakta eikä mikään mielipide. Te, jotka lällättelette sillä, mitä kaikkea ehditte, vaikka teette ylitöitä ja lapset harrastavat viikon jokaisena iltana: ajatteletteko, että niidenkin, jotka tarvitsevat enemmän palautumisaikaa kuin te, tulisi toimia samoin oman terveytensä kustannuksella?
Toki on näitä, jotka mesoavat ruuhkavuosista ja kiireestä ilman, että edes haluaisivat hidastaa tahtia. Ihan silkasta valittamisen ilosta. Paljon on kuitenkin niitäkin, jotka kiireestä valittaessaan aivan vilpittömästi toivoisivat, että vähän helpottaisi. Ihmisiä, jotka rojahtavat joka ilta puolikuolleina sohvalle, eivätkä koskaan herää virkeinä ennen herätyskelloa. Moni kamppailee tässä kolmiossa: ollako paska vanhempi, paska työntekijä vai vetääkö itsensä piippuun. Toki asiat viime kädessä ovat aina järjestelykysymyksiä pidemmällä aikavälillä, voi vaikkapa irtisanoutua töistä että ehtisi urheilla enemmän, mutta ruuhkavuosien (nepä ne) keskellä aikajänne helposti venähtää.
Itselle parhainta palautumista on kävely /lenkkeily raittissa ilmassa, hetken irti luureista ja perhevastuista. Vaikka kuinka väsyttää, niin kumma kyllä se auttaa.
Terveellisillä elintavoilla sotemenot voisi puolittaa, joka sinällään jo olisi kansantalouden pelastus plus vielä työn tuottavuuden nousu ym. sairaslomien väheneminen, joten siinä mielessä hyödyllinen ulostulo, vaikka toisaalta pitäisi huolen omista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään saanut jutun juuresta kiinni. Antaa ihmisten viettää omaa aikaa parhaaksi katsomallaan tavalla. Lisäksi on hirveän hyvä jos joku ei rasitu ns ruuhka vuosista. Joku toinenhan niistä palaa lähes loppuun, kas kun ihmiset sietää eri asioita eri verran.
Lapsetkin on erilaisia. Kaverin poika istui neljä tuntia kerrallaan ja teki palapeliä. Itekseen ja yksin. Samoin muut lapsensa ovat rauhallisia ja vetäytyviä. Eivät mun lapset vaan. Vaativat jatkuvaa seuraa ja huomiota. Itse lukisin mielelläni vaikka kirjoja, mutta en kyllä pysty keskittymään lasten kanssa siihen.
Pakko, uimahallit ym kiinni. Siellä olin aikaisemmin. Nyt teen töitä autossa sen ajan. Halliin ei saa mennä. Kävely ei innosta, kelit välillä loskamössöä kengät märkinä.
Antaa Peltsin itkeä.