Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa vapaa-ajalla mitään aikaan? Jatkunut vuosia.

Vierailija
17.03.2021 |

Työssä olen ahkera. Muu aika menee maatessa vuoteessa televisiota katsellen. En saa kuin väkisin itseni pakottaen jotain tehtyä. Koskee myös ihmisten tapaamista, vaikka töissä olen sosiaalinen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva myös täällä. Vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin olen kotona sellainen, mitä myös laiskaksi sanotaan. En tee mitään, ellei ole ihan pakko. Elän kyllä siististi, ettei tarvitsisi siivota kokoajan, koska pidän siististä kodista, mutta en näe ketään, jos ei ole pakko, en poistu kotoa edes kauppaa, jos ei ole pakko, eli ruoka uhkaa loppua. Olen aivan loppu, kun palaan kotiin töistä ja haluan vain olla rauhassa kotona. Ei riitä virta yhtään ylimääräisiin asioihin. Työ on jo ihan riittävän raskasta. En edes ulkoile, koska en vain jaksa.

Vierailija
24/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään samaa. Sitten alkoi töissäkin vanne kiristämään joten jäin pois. Nyt olen vaan kotona eikä huvita tehdä mitään, siivonnutkaan en ole moneen kuukauteen.

Vierailija
25/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vapaa-aikana pitäisi suorittaa?! Terveydestä toki tulisi huolehtia liikunnalla, mutta miksi muuten ei saisi kattella Netflixiä 🙄

Riittää, kun jaksaisi siivota, kokata, pestä pyykit. Välillä nähdä ystäviä joita luojan kiitos vielä on jäljellä.

Ei niitä ystäviä nyt ole vähään aikaan syytä nähdä, koska korona.

Vierailija
26/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainainen ruudun tuijottaminen ja makaaminen passivoi ja turruttaa helposti ihan terveenkin ihmisen. Jos asia vaivaa itseäsi, etkä koe kärsiväsi esimerkiksi työuupumuksesta, suosittelen pitämään vaikka viikon tauon tv:n katselusta ja katsomaan mitä tapahtuu. Käy kävelyllä, lue kirja tai lehti, opettele virkkaamaan, kokoa palapeli, järjestele vaatekaappi, seuraa ikkunasta  pihapuun lintuja, tee ihan mitä vain mieleen juolahtaa ja mikä tuntuisi edes vähän mielekkäältä. Ei tarvitse kuitenkaan "saada aikaan" tai suorittaa mitään, vapaa-ajalla saa ja kuuluukin levätä.

Vierailija
27/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeeksi otit áhtériíŋ? Se auttaa kummasti jaksamaan kun on säännöllistä.

On siitä jo aikaa. Voisiko tosiaan johtua tuosta?

Vierailija
28/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinivajaus? Käytätkö jotain liian mietoja vitamiineja?

Vierailija
29/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aherrat töissä jo niin paljon, ettei energiat yksinkertaisesti riitä enää vapaa-ajan puuhiin?

Voi olla, korkea työmoraali on kyllä. Hoitoalalla aika pakkotahtistakin. Silti ihmettelen olenko ainut.

Ihan sama täällä! Hoitoalalla olen minäkin. Töissä olen parhaimmillani, mutta kun pääsen kotiin on kuin katkaisijasta napsautettais virta pois. Turhauttavaa kun ei koskaan jaksa mitään. Jos jotain on tehtävä/ jossain käytävä se on hoidettava suoraan töistä lähtiessä. Jos menen kotiin ja istun alas, on peli menetetty.

Vierailija
30/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vapaa-ajalla olisi pakko saada jotain aikaan? Vastaus: ei miksikään.

Vierailija
31/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kyseessä on erityisherkkyyttä. Töissä haluaa tehdä hyvää jälkeä ja aivot ovat sellaisessa suorittamistilassa. Kaikki romahtaa kun pääsee kotiin voimia ei ole. Ehkä keskittymisessäkin on suurta vajavaisuutta. Jonkinlainen add joka sitten kun ei ole pakko saattaa siihen koomaan.

Vierailija
32/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vapaa-ajalla olisi pakko saada jotain aikaan? Vastaus: ei miksikään.

No ainakin jos on perheellinen olis kyllä vähän pakko jaksaa muutakin kuin maata sohvalla...

Vierailija
33/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käynyt samalla lailla kun hoiva-alalle lähdin töihin. Kotona teen vaan ihan pakolliset hommat jos niitäkään. Mutta ei ihme kun katselin kahden seuraavan viikon työlistoja. Vuoro vaihtuu joka ikinen päivä. Eli aamu, ilta, aamu, ilta jne. Tätä jatkunut todella kauan

Vierailija
34/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vapaa-ajalla sitä, mitä itse haluat tehdä. Tai olet liian väsynyt.

Vierailija
35/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni tästä, mutta välillä saan aikaiseksi enemmän.

Kannatan aiempaa vastausta eli ruutuaika vähemmälle. Se passivoittaa ja yksinkertaisesti on aika syöppö. Jos et aukaise tv:tä, ole netissä tai puhelimella kahteen ekaan tuntiin kun tulet kotiin niin todennäköisesti teet ruuan lisäksi jo jotain muutakin. Testaa. Ei ole edes pakko tehdä joka päivä.

Sovi etukäteen. Ennen koronaa olin saattanut sopia kaverin kanssa treffit töiden jälkeen ja en millään olisi jaksanut mennä mutta jälkeen päin ei kaduttanut koskaan. Sama liikunnan kanssa.

Ja ihmisillä voi olla erilaisia rytmejä. Jos olet aamuihminen niin ehkä aamusta saatkin tehtyä paremmin kuin töiden jälkeen? Tämä pätee minuun. Aamutreeni, etätöissä kone pyörimään aamusta, tiskikoneen tyhjennys jne. Aamuisin on vain kevyempää ja helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän