Muita joille maski tekee huuliherpeksen koko ylähuuleen?
Viime keväänä oli sama juttu ja nyt sitten taas.
Kommentit (20)
Ei johdu maskista. Käytätkö samaa likaista maskia 24/7 ??
Ei se maski mitään herpestä aiheuta.
Mulle tulee huuliherpes, kun kuulen tai luen ko. sanan. Jotta kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Näissä paperisissa roiskesuojissa on käytetty erilaisia aineita valmistuksessa ja värjäyksessä.
Voi ärsyttää hengitysteitä ja aiheuttaa muita ongelmia.
Todennäköisesti maahantuotuja ei testata kunnolla.
Ei niitä paperista valmisteta.
Itselläni on nyt huuliherpes enkä ole käyttänyt maskia, kun ei ole ollut tarvetta.
Kai tässä välilläkin olet maskia käyttänyt kuin viime ja tänä keväänä? Miksi liität herpeksen puhkeamisen maskin käyttöön?
Enemmän veikkaan syyksi koko ajan lisääntyvää auringonvaloa, joka on usein laukaisija huuliherpekselle. Käytätkö suojakertoimilla olevaa huulirasvaa ulkoillessasi? Itse olen käyttänyt tuubissa olevaa Blistexin lip relief-huulirasvaa säännöllisesti päivittäin kohta parin vuoden ajan ja tuona aikana ei ole herpes puhjennut kertaakaan. Tuota ennen se oireili useita kertoja vuodessa. Suosittelen kokeilemaan, kun saat huulesi kuntoon. Näin tuosta huulivoiteesta joskus keskustelua sekä suomeksi, että jollakin amerikkalaisella kanavalla ja siellä oli saman suuntaisia kokemuksia.
Tulee ja myös atopia villiintyy, ihoni on ihan kauheassa kunnossa otsasta alaspäin. Ekseema, herpes, you name it.
Ja vielä puuvillamaski jonka luulisi olevan hellä iholle!
Kiitos vaan tästä, nyt tuntuu että alko heti huulta syyhyämään. Monesti on rakkula tullut huuleen heti, kun olen muistanut huuliherpeksen olemassaolon.
Mun pojalla on ollut huuliherpeksiä muutaman kerran nyt maskiaikana, sitä ennen ei edes joka vuosi, joten kyllä vähän epäilen maskia aiheuttajaksi syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan tästä, nyt tuntuu että alko heti huulta syyhyämään. Monesti on rakkula tullut huuleen heti, kun olen muistanut huuliherpeksen olemassaolon.
Ota nyt ihmeessä siihen heti niitä tabletteja, itse pidän niitä aina varalla.
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä välilläkin olet maskia käyttänyt kuin viime ja tänä keväänä? Miksi liität herpeksen puhkeamisen maskin käyttöön?
Enemmän veikkaan syyksi koko ajan lisääntyvää auringonvaloa, joka on usein laukaisija huuliherpekselle. Käytätkö suojakertoimilla olevaa huulirasvaa ulkoillessasi? Itse olen käyttänyt tuubissa olevaa Blistexin lip relief-huulirasvaa säännöllisesti päivittäin kohta parin vuoden ajan ja tuona aikana ei ole herpes puhjennut kertaakaan. Tuota ennen se oireili useita kertoja vuodessa. Suosittelen kokeilemaan, kun saat huulesi kuntoon. Näin tuosta huulivoiteesta joskus keskustelua sekä suomeksi, että jollakin amerikkalaisella kanavalla ja siellä oli saman suuntaisia kokemuksia.
Viime keväänä minulla oli huuliherpes joka ei käytännössä parantunut lainkaan vaikka miten hölväsin Acloviriä, vasta kun kesäkuun alussa luovuin maskeista se hävisi. Ja nyt kun aloin helmikuussa käyttää uudelleen päivittäin maskia, ilmestyivät tutut kuumotus ja rakkulat heti! Viime vuonna käytin kertismaskeja, nyt kankaisia. Ap
Herpeksen aiheuttaa virus, ei maski.
Varmaan se maski hieroo sitä virusta koko huulen alueelle, kun jostain vaan alkaa. Kannattaa hommata estolääkitys, jos se useinkin on.
Olen Facebookissa atoopikkojen vertaistukiryhmässä ja siellä on puhuttu paljon maskeista ja herpeksestä! Ainakin atopiaa sairastavilla näyttävät kulkevan käsi kädessä.
Äidilläni (75v) muuttui koko nenä sekä alue nenän alla tulipunaiseksi ja kuumottavaksi, myöhemmin siihen nousi isoja finnimäisiä mutta kovia paukamia. Lääkäri määritteli ruusufinniksi mutta lääkkeet eivät tehonneet, vasta kun äiti vaihtoi maskin visiiriin iho alkoi hiljalleen parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä minulla oli huuliherpes joka ei käytännössä parantunut lainkaan vaikka miten hölväsin Acloviriä, vasta kun kesäkuun alussa luovuin maskeista se hävisi. Ja nyt kun aloin helmikuussa käyttää uudelleen päivittäin maskia, ilmestyivät tutut kuumotus ja rakkulat heti! Viime vuonna käytin kertismaskeja, nyt kankaisia. Ap
Hanki estolääkitys. Valavir on itselläni toiminut tehokkaasti, aiemmin käytin sitä pitkään, kun herpes uusiutui muuten vähän väliä. Valavirin aikana ei oireillut. Nyt olen pärjännyt huulten kunnosta huolta pitämällä eli rasvaamisella tuolla ko. voiteella. Olen myös atoopikko.
Olen saanut maskin käytöstä huuliherpeksen(herpes simplex 1) ja kun huuliherpes on päällä, maski lisää sitä aivan selkeästi.
Näissä paperisissa roiskesuojissa on käytetty erilaisia aineita valmistuksessa ja värjäyksessä.
Voi ärsyttää hengitysteitä ja aiheuttaa muita ongelmia.
Todennäköisesti maahantuotuja ei testata kunnolla.