Haluaako teidän miehet katsoa teidän kans elokuvia/sarjoja?
Mun mies ei ikinä pyydä mua katsomaan mitään sen kans ja se harmittaa tosi paljon. Katsoo kaiken yksin kannettavaltaan keittiön pöydän ääressä, vaikea siihen änkeä viereen katsomaan mitään.
Sitten joskus kun pyydän häntä katsomaan jotain, mistä ajattelen että hän saattaisi tykätä, niin hän huvittuneena että hän on jo nähnyt elokuvan/sarjan/dokumentin! Hänen mielestään se on hauska juttu, minusta surullista, kun näin yksinkertainen juttu on ihan mahdoton toteuttaa.
Ikinä ei itse oma-aloitteisesti tule viereeni katsomaan mitään, kun katson TV:sta jotain, vaikka siihen voisi koska vaan tulla viereen katsomaan. Korkeintaan arvostelee jotain katsomaani..
Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Meillä ei muutenkaan kauheasti ole mitään yhteistä tekemistä, tietty perheenä tehdään joskus asioista yhdessä, kun on useampi lapsi, mutta kahdestaan mies ei ole halukas tekemään mitään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut pyytää miestä keksimään vaikka jonkun sarjan, jota voisitte katsoa yhdessä? Vähän hassultahan tuo kuulostaa.
Olen ehdottanut, mutta ei kuulemma keksi mitään mikä minua voisi kiinnostaa. Sitten mikään minun ehdottamani ei kelpaa. Ihan mahdotonta. T. Ap
Meillä juuri toisinpäin, eli minä katson yksin. Oletukseni on, ettei mies halua katsoa niitä sarjoja, joita minä katson. Aika usein tämä pitää paikkansakin. Mies myös katsoo sellaisia sarjoja, jotka eivät minua kiinnosta. Jos paljastuu, että seuraamme samaa sarjaa, katsomme sen sitten loppuun yhdessä.
Haluaa kyllä. Minä taas en jaksaisi käyttää yhteistä vapaa-aikaa ruudun tuijotteluun. Lisäksi meillä on todella erilainen maku sen suhteen mitä tykkäämme katsoa.
Mutta ollaan juteltu tästä ja löydetty kompromissi. Katson hänen kanssaan Hercule Poirotia ja sitten taas keksitään paljon muutakin yhteistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juuri toisinpäin, eli minä katson yksin. Oletukseni on, ettei mies halua katsoa niitä sarjoja, joita minä katson. Aika usein tämä pitää paikkansakin. Mies myös katsoo sellaisia sarjoja, jotka eivät minua kiinnosta. Jos paljastuu, että seuraamme samaa sarjaa, katsomme sen sitten loppuun yhdessä.
Kerrotteko sitten toisillenne mitä katsotte? Itse kerron miehelleni, mut hän ei juurikaan juttele minun kanssani katsomistaan sarjoista. Niinpä nyt taas yllätyksekseni kun ehdotin että alettaisiin katsoa yhtä sarjaa, niin hän olikin jo katsonut koko pitkän sarjan (!). Harmittaa, koska se olisi ollut sellainen josta molemmat olisivat pitäneet. T. Ap
Ei me sen kummemmin pyydetä toista katsomaan mitään elokuvaa.
Kun tv:sta tulee molempia kiinnostava elokuva tai sarja se automaattisesti katsotaan yhdessä.
Samoin useat digiboxiin tallennetut elokuvat. Ja sitten kumpikin katsoo niitä omia elokuvia yksin, jotka eivät niin toista kiinnosta.
Katsotaan yhdessä eurooppalaisia dekkarisarjoja kuten Lupin, Maria Wern tai The Fall. Mielenkiintoisia, hyvin tehtyjä ja realistisia
Amerikkalaisista taidettiin viimeksi katdoa Olivian valinta ja Virgin River joten laidasta laitaan. Jenkki poliisisarjoista en pidä, muutenkaan amerikkalaisuus ei nappaa
Jotain leffoja myös muttaniissä mieluiten eurooppalaiset draamat ja komediat
Meillä on pääosin aika erilainen maku joten ei kovin usein katsota yhdessä. Mies tykkää gangsterisarjoista, toimintaleffoista ja scifistä, minä taas erilaisista romanttisista tai erilaisten ihmisten elämää kuvaavista emotionaalisemmista ohjelmista. Ei ole mikään ongelma tämä.
Minulla se on pikemminkin niin päin, että mies katsoo mitä haluaa ja yrittää minuakin kiinnostuttaa johonkin töllöttämiseen. Itselläni ei sinkkuna ollut telkkaria ainakaan 7 vuoteen joten en ole tottunut katsomaan tölsyä.
Todella vaikeaa opetella katsomaan telkkaria kun en ole sellaista tehnyt kuin joskus lapsena viimeksi.
Mulla ei ole ketään ja aikamoinen elokuvien ja sarjojen katsoja olen. Varsinkin kauhu elokuvien aikana olisi kiva rutistaa jotakuta naista jännittävien kohtausten kohdalla.
T: Nuori mies
Ootko ottanut asian ihan kunnolla miehen kanssa puheeksi? Anteeksi, mutta näistä kommenteista tulee vähän sellanen olo, että mies on kieltäytynyt tv:n katselusta ja puoliso on loukkaantunut ja antanut asian sitten olla.
Ehkä kannattaisi ihan suoraan sanoa sille miehelle, että mulle olisi tosi tärkeä juttu, että katsottaisiin yhdessä ohjelmaa. (Tai vaihtoehtoisesti tehtäisiin jotain muuta yhdessä)
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko sitten toisillenne mitä katsotte? Itse kerron miehelleni, mut hän ei juurikaan juttele minun kanssani katsomistaan sarjoista. Niinpä nyt taas yllätyksekseni kun ehdotin että alettaisiin katsoa yhtä sarjaa, niin hän olikin jo katsonut koko pitkän sarjan (!). Harmittaa, koska se olisi ollut sellainen josta molemmat olisivat pitäneet. T. Ap
Oletko sanonut hänelle ihan niillä sanoin, että sua surettaa, kun ette koskaan katso mitään yhdessä? Ja vaikka pyytää, että hän etsisi jonkun yhteisen katsottavan. Näin päin siksi, jos hän on krantumpi katsomisiensa suhteen, ja sulla ehkä on löysemmät kriteerit, jos suurin toive on se, että olisi ylipäätään jotain yhteistä katsottavaa.
Katsotaan yhdessä leffoja ja sarjoja. Kivaa kun voi laiskotella sohvalla ja jakaa läheisyyttä.
Kyllä tuo aika usein olettaa että haluan seurata hänen suosikki sarjojaan tai katsoa elokuvia joista hän pitää. Hyvin harvoin niin kuitenkaan todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen kysyy, mitä katsot, kyllä se kerrotaan. Joskus jään katsomaan mieheni kaverina, vaikka sarja ei lähtökohtaisesti minua kiinnostaisikaan. Minä katson yleensä kuulokkeet päässä. Jos mies pysähtyy viereen katsomaan, kysyn, haluaako, että laitan äänet päälle, jotta hänkin voi seurata. Yleensä ei sitten kuitenkaan halua.
Mutta onhan meillä sekin, että miehellä on etenkin nyt etätyöaikana välillä niin omituiset työajat, että silloin, kun minä haluan katsoa jotain sarjoja, mies tekee töitä, ja kun mies katsoo jotain, minä nukun, tai yritän nukkua.
Kohta alkaa "Maa on syntinen laulu".
Katsotaan vaimon kanssa.
No meillä ei mies muuta tekiskään kun katsoisi sarjoja kanssani.
Harmi vaan kun meillä on lapsia ja muutakin voisi tehdä. Lisäksi meillä on aika erilainen maku. Jos löytyy hyvä sarja mitä molemmat seurataan niin sitä pitää töllöttää koko ajan kunnes sarja loppuu. Minulla ei ole sellaiseen aikaa kun lapset...
Minulla add ja on aika vaikeaa keskittyä pitkäksi aikaa johonkin joka ei niin kiinnosta.
Katsonkin siksi mieluummin yksin ja omaa vauhtia tämän vuoksi.
Nyt alkoi joku leffa ihan telkasta ja mies "tiuskaisi" että aionko katsoa tätä vai en. Minä koen tästä paineita etten saa tehdä asioita omassa tahdissa.
Meillä siis vähän sama ongelma mutta toisin päin.
Mulla mies katsoo mun kanssa myös esim. romanttisia elokuvia, vaikka inhoaa niitä. Kuitenkin tykkää löhötä sohvalla vieretyksin. Samoin mä katson miehen kanssa esim. dokkareita, vaikkei aihe aina kiinnostaisi tippaakaan. Yleensä kuitenkin pyritään löytämään joku ohjelma, josta molemmat pitäis, vaikka se välillä on vaikeaa. Katsotaan yleensä yhdessä eka jakso sarjasta ja sit päätetään, että katsotaanko.
Aika harvoin kuitenkin telkkua tuijotetaan, kerta viikossa on aika paljon, yleensä keksitään muuta yhteistä tekemistä.
Joitakin katsotaan yhdessä, joitakin erikseen. Hyvin vähän katsotaan kaiken kaikkiaan, koska kumpikaan ei halua tuijottaa jotain turhanpäiväistä ihan vain ajankuluksi.
Yleensä kysytään toisiltamme, haluaisiko toinenkin katsoa jotain, mitä itse on netistä (esim. nyt Areenan dokkarifestivaaleilta) löytänyt.
Oletko kokeillut pyytää miestä keksimään vaikka jonkun sarjan, jota voisitte katsoa yhdessä? Vähän hassultahan tuo kuulostaa.