Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Isä vanhempainvapaalla ja äiti kotona: virkavapaalla vai palkattomalla lomalla?
10.08.2006 |
Rakennamme mökkiä ja olemme suunnitelleet, että mies minua suurempituloisena pitää osan vanhempainvapaasta " rakennusvapaana" eli rakentaa ja minä hoidan lapsia. Nyt tulikin eteen kysymys, että mitä minä virallisesti teen silloin? Anonko virkavapaata vai palkatonta lomaa? Onko muita vaihtoehtoja? Äitiyslomaa pitäsi nyt anoa ja samalla vanhempainvapaata, mutta liitänkö nyt mukaan loma-anomuksenkin vai kuinka?
Kommentit (3)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mutta käsittääkseni jos on vauva ja sisarus alle 3 v, voi toinen olla vanhempainvapaalla ja toinen hoitovapaalla
Alue: Aihe vapaa
Äitiysloman raha-anomukseen pistät vanhempainvapaa koko kausi, koska siinä lukee " isä tai äiti" eli ihan sama kumpi sen pitää, ilmoitatte sitten ajoissa Kelalle.
Virkavapaa taas kunnalta, niin jos isä on vanhempainvapaalla, niin äiti ei voi olla vanhempainvapaalla. Ainoa mahdollisuus mielestäni on palkaton virkavapaa, koska hoitovapaata et voi aloittaa ennenkuin vanhempainvapaakausi loppuu ja vuorotteluvapaata et voi saada, koska työssäolovaatimus ei täyty koska olet ollut äitiyslomalla.
t. kunnan palkanlaskija