Nyt suututtaa!!!!! Savua nousee korvista!
Mies ja hänen isänsä rakentavat taloamme. Menivät sinne tänään kolmen aikoihin. Kävin siellä joskus viideltä ja kerroin meneväni äitini luokse. Sinne matkaa on 20km. Soitin miehelle puol 8. Mies sanoi et voisinko viedä jotain iltapalaa heille kun lähden äitini luota.
Nyt matkalla soitin ja kysyin et mitä he ottavat. Vastaukseks sain tälläistä: " eipä nyt tarvi sit enää mitään tuoda kun lopetellaan jo kun ei sitä taloa pyhällä hengellä rakenneta! Isäkin on vaan aamupuurolla!"
SELVÄ!!! En minäkään varmaan mikään selvännäkijä ole et tietäisin mitä kukakin on syönyt ja mihin aikaan! Miksei voinut sit silloin mitään sanoa kun kävin siellä? ARRGH että mua suututtaa!!!!
Kommentit (43)
koettu kahteen kertaan
jos et ole raksalla, olet taksikuski, järjestäjä, suunnittelija, catering
jnejne
kun ei vasara pysy kädessä niin kun halusimme uuden talon oli otettava se kastikekauha käteen
missäspäin muuten asutte, alankin tähtäillä keskeneräistä taloa ostettavaksi, lähtee yleensä halvalla ja meiltä sen loppuunrakentaminen kyllä onnistuu!
tarkoitusperäni kun tuli niin vihamieliseen sävyyn tuo viimeinen vastauksesi...
Siis olin sitä mieltä että oikein toimit, ja miehet oli tumpeloita kun eivät saaneet ilmoitettua jos muutakin apetta vailla olivat. Ja nämä muut naiset täällä - pitäisivät suunsa kiinni tai pitäisivät naisten puolia jos ei muuta sanottavaa ole!!!
t.56
asiapapereista jne huolehtiminen niin sääliksi käy sinuakin.
Rakennusaikana ovat molemmat todella kovilla, varsinkin jos vielä on raskaana rakennusaikana. Ja miksi rakentaa raskausaikana? Luuletko että pikkuvauva-aikana on jotenkin helpompaa hoitaa kotona kaikki asiat, tuohon edellämainittuun vielä vaipanvaihdot, imetykset, yövalvomiset molemmille jne. Taidat todella olla hirveän älykäs, ihan häikäisee
Ja tiiraile vaan ihan rauhassa niitä keskeneräisiä taloja! Jos jostain onnistut saamaan keskeneräisen. Mutta katsokin ettei se samainen talo ole sit valmiina heti myynnissä!
ap
Vierailija:
Mies ei ole auttanut mua kotona missään asioissa koko raskausaikana. Kaiken olen itse joutunut täällä tekemään...Eli suoraan sanottuna MUN TÄYTYY REHDÄ KAIKKI ASIAT! ukko käy vaan töissä ja rakentaa. Niin ei todellakaan tule edes ekaksi mieleen et appiukko saattaa olla pelkällä aamupuurolla!
ap
Jos kokeilisit itse käydä muutaman viikon töissä ja lisäksi raksalla monta tuntia päivässä, huomaisit äkkiä, että sekin on tosi rankkaa. Jopa niin rankkaa, että saattaisit mielihyvin vaihtaa osat takaisin toisinpäin.
Kyllä minusta sinun olisi ollut kohteliasta kysyä itse appiukoltasi raksalla käydessäsi, haluaisiko hän jotain syömistä. On aika kohtuutonta olettaa, että perheen ulkopuolinen itse pyytää, kun hän kerran on tullut teille palkatta töihin. Ihan siitä huolimatta, että yleensä appiukolla on omat eväät. Kyllä ruuan tarjoaminen perinteisesti kuitenkin kuuluu sille, joka on saanut talkooväkeä auttamaan. Ruokaa ei tietenkään tarvitse kysymättä viedä, kun aikaisemmin on ollut omat eväät, mutta kohteliaisiin tapoihin kuuluu silti kysyä, olisiko ruualle tarvetta.
Miehesi kommentti oli kuitenkin turhan ilkeästi sanottu. Mutta luulen, että siinä oli takana vain rankka päivä ja lisäksi ehkä joku oli mennyt raksalla pieleen ja harmitti. Sellaisessa tilanteessa itse kukin tulee helposti sanoneeksi jotain, jota ei pitäisi.
miehesi ja tämän isä rakentavat teidän taloanne, sinä käyt työmaalla etkä tajua viedä sinne kahvia + jotain syötävää? Kyllähän tuollainen olisi pitänyt tajuta ihan itse ja ihan ilman sanomista.
Kävit siis siellä työmaalla pyörähtämässä " voi kun kiva" ja jatkoit matkaa. Ja sitten suutut kun miehesi hieman loukkaantuu asiasta. Nyt olisi syytä katsoa peiliin ap!
Ja yleensä miehen isällä on omat eväät mukana!
Mistäs minä olisin voinut tietää ettei sillä nyt ole mitään mukana kun ei kukaan voinut mulle mitään mainita!
ap
... heidän ruokailutilanteestaan, kun hän ei kerran asiasta maininnut. Oppii (jos oppii) ensi kerralla ilmaisemaan itseään selkeämmin.
joille on ylitsepääsemätöntä ottaa huomioon muita ihmisiä.
Eikä ap näytä tajuavan edes hävetä...
Ja olishan sitä voinut sanoa et toisinko vaikkapa pullaa tai sit kunnon ruokaa, mutta EI!!!
Lisäksi miehen isälle ei käy ihan mikä ruoka tahansa, joten on MELKO vaikeeta lähteä arpomaan et mitäköhän sinne sitten veisi, jossei mulle mitään sanota!
ap
Ihan turhaan miehesi sinua syyllistää appiukkosi syömättömyydestä. Olisi äijä soitellut aiemmin ja pyytänyt tuomaan ruokaa. Tai eiköhän jokainen aikuinen ihminen osaa vaikka snagarilla poiketa jos nälkä yltyy ylitsepääsemättömäksi.
Ja on todella mukavaa väsätä puol päivää jotain ties mitä ruokaa ja sitä ei sit syödäkkään ja joudun heittämään menemään!
ap
minä vein aikanaan koko raksa-ajan säännöllisesti kaikkea evästä ja juomaa ja oli tyytyväisiä ukkoja... Samaa ruokaa kuin kotonakin syödään niin ei tartte värkätä monia.
Ymmärrän, että jos on ennenkin jääneet pöperöt syömättä, ettet viekään, mutta kysyä olisit voinut. Kuten tietysti olisi miehetkin voineet pyytää. Mutta silti... Itse ajattelisin, että miehet " palvelee" sua, kun rakentaa sulle taloa ja sinä " palvelet" heitä ja kysyt, tarvivatko JOTAIN?
Ei tää voi olla oikeesti näin vaikeeta...
Vierailija:
Ymmärrän, että jos on ennenkin jääneet pöperöt syömättä, ettet viekään, mutta kysyä olisit voinut. Kuten tietysti olisi miehetkin voineet pyytää. Mutta silti... Itse ajattelisin, että miehet " palvelee" sua, kun rakentaa sulle taloa ja sinä " palvelet" heitä ja kysyt, tarvivatko JOTAIN?Ei tää voi olla oikeesti näin vaikeeta...
kuitenkin pieni palkka jos ruokapalkalla on...
t:17
En rupea täällä mitään yksityiskohtia luettelemaan. Mutta miehen isä on todella vaikea ihminen. Välillä oikein säälin anoppia!
Tämä oli nyt taas yks niistä tapauksista!
huoh!
ap
vaan se tunne ja raivo on uskomaton kun jostain suhteellisen pienestä syystä palaa hihat totaalisesti. Todella tulee savua korvista. Kuullosti niin tutulle, että minua vähän hymyilyttää täällä :)
ap on näitä pikkurouvia, jotka odottavat että kaikki tipahtaa eteen.
Pitääkö sinulle sanoa kaikki mitä teet? Etkö osaa toimia oma-aloitteisesti ja ottaa muita huomioon?
Mies ja appiukko rakennuksella rakentamassa taloa ja sinä et tajua viedä mitään. Jos vieminen pyytämättä on vaikeaa niin eikö pieneen mieleesi juolahtanut, että voisit kysyä mitä haluavat?
Kuvitteletko appiukkosi olevan tässä maailmassa teidän talonne takia?
Ja nyt sitten ap:lla on herneet niin syvällä nenässä ettei enää aio mennä rakennukselle laisinkaan. Valmiiseen taloon aiot ilmeisesti kuitenkin muuttaa. Pikkurouva odottaa sen aikaa peukaloita pyöritellen, vai?
Mies ei ole auttanut mua kotona missään asioissa koko raskausaikana. Kaiken olen itse joutunut täällä tekemään. Ainii, kokosihan se pinnasängyn ja raahas tavarat varastosta, kun itse en niitä sieltä varaston perältä löytänyt. Minä olen se, joka joutuu olemaan joku ihme taksikuski ja hakemaan sitä kaupasta ja tätä ja viemään tämän sinne ja hakemaan tuo tuolta yms.
Lisäksi meillä on yksi lapsi, joten ei kauheen helppoa koko ajan vaan olla jossain menossa. Joudun hoitamaan kaikki raha-asiat, pitämään talopapereista huolta kun ukko ei siihenkään asiaan pysty yms.
Eli suoraan sanottuna MUN TÄYTYY REHDÄ KAIKKI ASIAT! ukko käy vaan töissä ja rakentaa. Niin ei todellakaan tule edes ekaksi mieleen et appiukko saattaa olla pelkällä aamupuurolla!
ap