Kiinassa 100000 insinööriä tekee töitä 6 päivää viikossa 12h päivässä, mitenköhän Nokia aikoo pärjätä?
Kommentit (28)
Itsekin olen jo muutaman vuoden vähän tarkemmin katsonut tuotteiden kohdalla valmistusmaan. Jos on Kiina niin yritän etsiä vaihtoehdon. Harmillisesti joidenkin tuotteiden kohdalla ei löydy sitä vaihtoehtoa, mutta olen itsekin vähän yllättynyt miten usein Made in Chinaa pystyy kyllä välttämään.
Samsungin kännykät kootaan Vietnamissa, joten en raaski vaihtaa toiseen brändiin.
Vierailija kirjoitti:
So?
Nokia putosi kelkasta 2008, kun Apple toi markkinoille iPhonen. Se oli Nokialle kerralla GAME OVER!
Steve Jobs esitteli iPhonen tammikuussa 2007. Nokian Anssi Vanjoki ei ollut asiasta moksiskaan, vaan sanoi käyttävänsä mieluummin näppäinpuhelimia kuin kosketusnäyttöä, ääliö on kait edelleen Lappeenrannan teknisessä tiedekunnassa professorina. Miksi luusereita pitää palkata professoreiksi?
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa elintaso on noussut, ei ne enää raada kellon ympäri. Niillä on kalenterissa jo vapaapäiviäkin enemmän kuin eurooppalaisella.
Jaa, oletko nyt ihan varma tuosta?
Kiinalaisten vakoilu Yhdysvalloissa on ihan tätä päivää. It-firmat eivät ota kiinalaisia töihin ellei heillä ole vakituista asuinpaikkaa Yhdysvalloissa ja opiskelleet täällä myös.
Firman menestys ei ole kiinni koosta tai kuinka paljon ihmisiä siellä työskentelee. Kiinan kokoisesta maasta toki pitääkin syntyä isoja firmoja varsinkin kun osa niistä operoi ensin yksinomaan Kiinassa jossa asiakkaita on miljoonia. Asiakkaita joiden pääsyä muille apajille on valtion toimesta säännöstelty.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen jo muutaman vuoden vähän tarkemmin katsonut tuotteiden kohdalla valmistusmaan. Jos on Kiina niin yritän etsiä vaihtoehdon. Harmillisesti joidenkin tuotteiden kohdalla ei löydy sitä vaihtoehtoa, mutta olen itsekin vähän yllättynyt miten usein Made in Chinaa pystyy kyllä välttämään.
Samsungin kännykät kootaan Vietnamissa, joten en raaski vaihtaa toiseen brändiin.
Elektroniikan kanssa on välillä tosiaan vaikea löytää vaihtoehtoa. Muiden tuotteiden kanssa löytyy hyvin kyllä ja jos löydy niin sitä ei tarvi. Kiinassa tehdään paljon kaikkea tosi turhaa. Joku Wishkin on lähinnä täynnä kaikkea muoviroinaa mitä ihminen ei oikeasti tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Kiina on nousemassa maailman talousvaltiaaksi, ohi USA:n, ihan muutaman vuoden sisällä.
Kiinassa tuetetaan lähes kaikkea eniten maailmassa. Viini ja öljy melkein ainoita missä Kiina ei ole ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisten vakoilu Yhdysvalloissa on ihan tätä päivää. It-firmat eivät ota kiinalaisia töihin ellei heillä ole vakituista asuinpaikkaa Yhdysvalloissa ja opiskelleet täällä myös.
Firman menestys ei ole kiinni koosta tai kuinka paljon ihmisiä siellä työskentelee. Kiinan kokoisesta maasta toki pitääkin syntyä isoja firmoja varsinkin kun osa niistä operoi ensin yksinomaan Kiinassa jossa asiakkaita on miljoonia. Asiakkaita joiden pääsyä muille apajille on valtion toimesta säännöstelty.
Miksiköhän niillä kiinalaisilla ei ole ollenkaan moraalia?
Hyvin pärjää kun Nokialaiset ei tarvi päiväunia.