Ällöttääkö teitä liian uteliaat ihmiset?
Itse kammoksun. Kohteliasta on kysyä kuulumisia. Liian henkilökohtaiset kysymykset saavat hälytyskellot soimaan.
Kommentit (54)
Kyllä ällöttää,etenkin liian uteliaat yli 70-vuotiaat naiset,jotka kadehtivat nuorempiaan .
Vierailija kirjoitti:
Otan heti etäisyyttä liian uteliaisiin ihmisiin. Jos uteliaisuus toistuu ystävän tai tuttavan kohdalla, yleensä sellaiset tutut vaan jää ja pikkuhiljaa unohdan ne.
Eräässä työpaikassa oli henkilö, joka osasi käsitellä nää uteliaat tyypit. Jos häneltä kysyttiin jotain mihin hän ei halunnut vastata , niin hän nolasi sen kyselijän sanomalla kaikkien kuullen jotain tyhmää.
Minä myös olen ottanut etäisyyttä uteleviin tuttaviin ja ystäviin. En halua sellaisia ihmisiä elämääni. Joskus nuorempana olin avoimempi mutta nykyisin mietin todella tarkkaan, mitä omaan elämääni liittyvistä asioista kerron ja kenelle.
Keskustelu on aika kiusallinen jos toinen on autistisen mykän oloinen ja toinen joutuu olemaan äänessä, kaverien teepöydässä. Eri asia jos kumpikin sanoo jotain. Mitä ei saa kysyä ja mitä saa, tai kannattaa, jos toinen ei puhu mitään kuitenkaan. Eikö tapaaminen ole turhaa jos ei voida oikein luottaa. Mistä pitäisi sanoa?
Jos toinen on tosi hiljainen, toinen joutuu puhumaan omista asioistaan, eikö sekin ole huono asia? Vai pitääkö aihe olla yleinen vain aina.
Raha-asioista urkkiminen on pahinta. Urkitaan mun tai puolison raha-asioita ja samalla teinien jotka asuu vielä kotona. Kysellään työpaikat, vanhempien kuolemat, sisaret ja vanhempien asumismuoto. Noihin kun vastaa niin utellija saa tietoa että onko vaikka perintöä tullut.
Tepsii varmasti hyvin kiinnostunut kyselytykitys takaisin. Voi sitten muistella, näyttikö siltä että tämä käytös on että ihan hyvällähän minä vaan...
Vierailija kirjoitti:
Miten uteliaat ihmiset näpäytetään paikalleen?
No? :D
Vierailija kirjoitti:
Syötän niille puutaheinää.
Hih, näin teen minäkin.
Riippuu kai mikä tarkoitus sillä on kysyä jotain. Onko se viatonta jollain tavalla tai joku tarkoitus että kerää tietoja.
"Utelias ihminen on sosiaalinen ihminen ja hänen asiansa kestävät päivänvaloa."
heh onpä typerää, koska yleensä uteliaat eivät kerro juuri mitää omista yksityisistä asioistaan vaan koittavat pumpata muilta arkaluontoista tai yksityistä tietoa itselleen, minkälainen "ihminen" edes yhdistää noi kaksi asiaa toisiinsa?
Aivan kuten koittaisi valkopestä omia katalia aikeitaan, mutta eipä onnistunut.
Kaikkea sitä on! Yök.
Otan heti etäisyyttä liian uteliaisiin ihmisiin. Jos uteliaisuus toistuu ystävän tai tuttavan kohdalla, yleensä sellaiset tutut vaan jää ja pikkuhiljaa unohdan ne.
Eräässä työpaikassa oli henkilö, joka osasi käsitellä nää uteliaat tyypit. Jos häneltä kysyttiin jotain mihin hän ei halunnut vastata , niin hän nolasi sen kyselijän sanomalla kaikkien kuullen jotain tyhmää.