Ovatko kaikki opettajat käyneet jo työpaikalla valmistelemassa lukuvuotta?
Kommentit (16)
ja otin mukaani uusia oppikirjoja ja siinähän se onkin viikko mennyt niitä lukiessa ja samalla tunteja valmistellessa =)
Pyörii päässä uudet kurssit ja uudet tiedot. koulutuksesa kävin. Tasan 4 vkoa vain lomailin.
Mieheni muuten oli täysin lomalla 6 viikkoa, eikä ole opettaja!
Sitten töissä vain kopiokone laulamaan...
Eli elokuun alusta olisi pitänyt olla 8-16 työmaalla...
Vai onko se työaika muuttunut jotenkin kesän aikana?
Minä ainakin olen valmistellut uutta kurssia ja päivittänyt vanhoja hiki hatussa - kirjaimellisesti :).
5
Sitäpaitsi kyllä sitä uutta lukuvuotta on työstänyt enemmän tai vähemmän mielessään jo useamman viikon. Tokihan sitä voisi pörähtää paikalle viime hetkellä ilman valmisteluja, mutta sehän tietää sitten armotonta aloitusta kaikkine iltahommineen.
Olen aloittamassa vasta nyt opettajan uraani. Sain tänään tietää, että minut on valittu työhön. Työt alkaa 15.8., mutta en tiedä mitä kursseja mun pitäisi vielä edes pitää. Ei mitään hajua. Ja tietenkään mulla ei ole mitään materiaaleja tai kokemusta edes miten hommat etenee. Vähän huolestuttaa, mutta eikähän se omalla painollaan mene. Voi niitä opiskelijoita!
Vierailija:
Olen aloittamassa vasta nyt opettajan uraani. Sain tänään tietää, että minut on valittu työhön. Työt alkaa 15.8., mutta en tiedä mitä kursseja mun pitäisi vielä edes pitää. Ei mitään hajua. Ja tietenkään mulla ei ole mitään materiaaleja tai kokemusta edes miten hommat etenee. Vähän huolestuttaa, mutta eikähän se omalla painollaan mene. Voi niitä opiskelijoita!
Pyydä materiaalia sellaisilta opettajilta, jotka ovat aiemmin opettaneet opettamiasi aineita.
niin sitten suosittelen omaa metodiani eli valmistelin tunnit edellisenä iltana ja viikonloppuisin. Hirvee homma, mutta tulihan tehtyä. Nyt on vähän helpompaa, kun voi vain päivitellä matskuja.
Työn suunnittelu alkaa suunnittelupäivänä, meillä ensi maanantaina ja koulutyö alkaa tiistaina.
Sitä ennen en käynyt koulussa. Hyvinhän sitä pääsi käyntiin, vaikka näin 7.lk luokanvalvojana alkuhäslinkiä riittää :-)
Loma on lomailua varten, työt tehdään työajalla. Suunnittelun voi sitä paitsi hoitaa oppilaiden hiljaisen työn aikana.
alkoi naurattaa ihan kauheasti mielikuva opettajasta valmistelemassa koulun kemian luokassa liukuvoidetta. Jotain vihreää kuplivaa limaista ainetta koeputkessa, opettaja kumartuneena mietteliäänä keitoksensa ylle ja tuumien, onkohan koostumus nyt oikea
Laitoin luokan kuntoon.
Suunnittelutyön teen kotona. Koulu alkaa maanantaina.