Mitähän sillä säästäisi jos laittaisi auton seisontaan talvikuukausiksi? Ihan vakuutus + verot?
Tietääkö joku esim. jotain prosenttia arvata? Tietystikään ei ihan tiettyä summaa saa vaan lähinnä onko se paperitöiden väärti?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Taitavat tulla automaattisesti tilille jos maksanu eriä etukäteen. Jos puolet auto seisonnassa niin säästää puolet, noin. Täytyy sanoa että kätevästi hoituu liikenteestäpoisto yms.
Niin kun tänä talvena auto oli todella vähällä käytöllä marras-helmikuun niin jotain semmoista mietin jos ensi talveksi. Mutta tilanne voi sitten olla tietysti erilainenkin.
Ei nykyään autoa laiteta seisontaan vaan poistetaan tieliikennekäytöstä!
Yhtään mitään papereita et tarvii, kirjaudut Traficomiin ja poistat. Maksaa femman.
Ajoneuvovero katkeaa, samoin vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään autoa laiteta seisontaan vaan poistetaan tieliikennekäytöstä!
Yhtään mitään papereita et tarvii, kirjaudut Traficomiin ja poistat. Maksaa femman.
Ajoneuvovero katkeaa, samoin vakuutus.
Eikö tarvitse mitään ns. seisontavakuutusta tai mikä se sitten nykyään olisikaan? Täytyy laittaa kyllä harkintaan jos se noin helppoa on.
Etkä voi ottaa liikenteeseen, pitää katsastaa, ottaa vakuutus.
Aika turha homma.
Miten talvella sitten hoituu liikkuminen paikasta toiseen? Itse ajattelen että kesällähän se auto kannattaisi laittaa seisomaan, kun silloin voi liikkua pyörällä ja jalan eikä bussipysäkilläkään palele odotellessa.
Lue Trafin sivuilta, saat oikean vastauksen.
Pari klikkausta trafin sivulla. Sieltä näet veron määrän per päivä. Todella kannattaa, vaikka vain pariksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään autoa laiteta seisontaan vaan poistetaan tieliikennekäytöstä!
Yhtään mitään papereita et tarvii, kirjaudut Traficomiin ja poistat. Maksaa femman.
Ajoneuvovero katkeaa, samoin vakuutus.
Liikennevakuutus kyllä katkeaa, mutta kasko ei katkea automaattisesti. Jos haluaa kaskon poikki, pitää ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön. Nimimerkillä kesäauto liikennekäytöstä poistettuna loka-huhtikuu ja kasko on voimassa aina, koska haluan, että mahdolliset seisonnan aikana syntyneet kaskon piikkiin menevät vauriot korjataan kaskosta.
Me ostettiin toinen auto, kun mies aloitti opiskelut. Yllättäen kaikki luennot ovat olleet nyt etänä (osa olisi ollut muutenkin, lähiopetusta olisi ollut vain tietty %) eikä meillä ole ollut tarvetta kahdelle autolle. Vakuutus maksaa n. 3 e päivä, joten todellakin kannattaa pitää toista seisonnassa.
Jostain muistan lukeneeni, että yli viikon seisottaminen alkaa olemaan jo kannattavaa.
Mene traficomin sivuille ja sieltä teet autolle liikenteestä poiston. Tieto menee automaattisesti vakuutusyhtiölle. Kunhan muistat, että ennen kuin liikutat autoa yhtään siitä ruudusta niin käyt taas traficomin sivuilla ottamassa auton takaisin liikennekäyttöön. Sakot on aika huikeat jos ajat liikenteestä poistetulla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään autoa laiteta seisontaan vaan poistetaan tieliikennekäytöstä!
Yhtään mitään papereita et tarvii, kirjaudut Traficomiin ja poistat. Maksaa femman.
Ajoneuvovero katkeaa, samoin vakuutus.
Liikennevakuutus kyllä katkeaa, mutta kasko ei katkea automaattisesti. Jos haluaa kaskon poikki, pitää ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön. Nimimerkillä kesäauto liikennekäytöstä poistettuna loka-huhtikuu ja kasko on voimassa aina, koska haluan, että mahdolliset seisonnan aikana syntyneet kaskon piikkiin menevät vauriot korjataan kaskosta.
Juuri näin. Itsekin pidän kaskon voimassa ihan vain varmuuden vuoksi.
Taitavat tulla automaattisesti tilille jos maksanu eriä etukäteen. Jos puolet auto seisonnassa niin säästää puolet, noin. Täytyy sanoa että kätevästi hoituu liikenteestäpoisto yms.