Epäilen että uusi vuokranantaja on käynyt omilla avaimillaan kämpässäni tänä aamuna
Samaan aikaan kun nukuin. Eteisen väliovi oli auki (en jätä sitä auki koska se eristää äänet, ja se ei aukene itsestään) ja lattialla olleet tavarat ovat eri paikalla. Lisäksi hänen kanssaan oli keskustelua yhdestä asiasta, mutta ei liity mitenkään kämppään eikä hänellä pitäisi olla minkäänlaista syytä käydä edes luvatta.
Tosi likainen olo. Olen miettinyt nyt yli tunnin onko tämä nyt vain omaa mielikuvitusta mutta tiedän kyllä miten jätin tavarani ja tuon oven kanssa olen 99% varma. Ja hänellä on avain tänne, olen siitä varma.
Oli pakko purkaa johonkin..
Kommentit (32)
Se on edellinen vuokralainen, joka ei ole palauttanut kaikkia teettämiään avaimia. Mutta mammapalstan mielestä sehän onkin ok.
Mulla oli myös vuokranantaja joka kävi asunnossa omin luvin kun olin poissa. Kerran se oli änkemässä kännissä kylään. Muutin pois heti kun mahdollista. Nyt kyseinen ihminen käy välillä häiriköimässä mua mun työpaikalla.
Mä nuorena tyttönä vuokrasin asunnon vapaakirkon evankelistan kautta. Oli mummo, jonka edunvalvoja hän oli ja vuokrasi tämän mummon asuntoa. Kerran tulin kaupasta ja siellä oli tämä evankelista penkomassa mummon tavaroita. Muutenkin myi kaikki tämän mummon taulut yms. Sen jälkeen ei kyllä tullut enää poissaollessani asuntoon. T. Ammattivalittaja
Kävikö mielessä että olet voinut unissaan kävellä ja liikutella tavaroita ja ovea.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulle ei voisi noin käydä, että joku tulisi luvatta asuntoon.
A. Mulla on oviketju aina päällä, päivälläkin kotona ollessa.
B. Ulko-ovi on niin jäykkä, että sen avaaminen hiljaa ei ole mahdollista. Väliovi pitää narinaa ja osuu aina eteisen mattoon ja/tai kiviin, "krääh"-ääniä. Oven lukkoon kun laittaa avaimen, niin se ei aina onnistu kerralla, vaan pitää ronkkia ja tuottaa ääntä.
C. Olen herkkäuninen, niin herään pieniinkin ääniin. Makkari eteisen vieressä.
Miten ap sun asuntoon pääsee tulemaan noin hiljaa? Vai onko sulla öisin niin hyvät korvatulpat, että ne peittää kaikki äänet? Onko makuuhuone kaukana ulko-ovesta? Siis toki on todella väärin, jos on käyty, mutta hieman ihmettelen miten on mahdollista.
Täällä ovi avautuu helposti ja väliovi vaimentaa lukon ääniä. Itse väliovi ei pidä oikein mitään ääntä. Totuin kai exän kanssa siihen että toisen ovenavaikset saa pelkästään kääntämään kylkeä puoliunissaan. Nyt en muista heräsinkö mihinkään kesken unien.
Yritän tehdä etätöitä tässä mutta selaan samalla palstaa ja katson turvakameroita. Tuntuu pieneltä hinnalta varmuudesta mutta ajatus siitä että olisi viikottain turvakameran "tsekkausrutiini" tuntuu vaan niin vieralta . :( -ap
Vierailija kirjoitti:
Se salaisten kansioiden notkea mies mahtuu sisään postiluukun kautta
Katsoin juuri toissapäivänä kyseisen jakson :D
Miksi vuokranantajalla on avain asuntoosi?
Vierailija kirjoitti:
Eräs armeijan kapiainen pitää vuokralla omia osakkeitaan ja.... tiedätte mitä varten. Oksettava vanha ukko.
Niin, miksi? En tiedä.
oma harha? Tämä mammapalsta onkin sitten oiva paikka ratkaista asia.
Tottakai vuokranantajalla on avain omistamansa asuntoon! Mutta vuokranantajana tulee aina keskustella vuokralaisen kanssa mikäli hänellä on syytä käydä asunnossa. Tällainen syy voi olla esimerkiksi parvekelasien asennuksia tekevän firman työntekijän hinta-arvio käynnillä mukana olo. Parvekelasit lisäävät vuokralaisen asumis mukavuutta.
Huvikseen käynnit vuokralaisen kotiin eivät ole sallittuja.
Laita eteisen matolle koiran kakkaa
Asutko kenties Salossa? Täällä on yksi suorastaan legendaarinen vuokranantaja, joka käy omin luvin asunnoissa ym. kivaa.