Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän myönteisiä puolia kuninkaallisessa elämässä on oikeasti?

Vierailija
15.03.2021 |

Mietin siis näiden kuninkaallisten näkökulmasta, jos yritettäisiin hetkeksi "mennä heidän päään sisään". Mitkähän asiat siinä elämässä tuntuvat oikeasti, aidosti hyvältä ja positiiviselta?
Luulisi, ettei valtavat rikkaudetkaan tunnu noista miltään, kun ovat niihin niin tottuneita..

Pohditaan asiallisesti tästä näkökulmasta asiaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa harrastaa koiria ja hevosia, jos sellaisesta tykkää.

Toimiva työterveyshuolto. 

Nätit kledjut.

Ajatus, että on jollain hämärällä tavalla "parempi" ihminen. 

Vierailija
2/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus käyttää todellisia asian tuntijoita ja parhaita kykyjä tarvittaessa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin, että olisi pukija. Pukeminen on tympeää, varsinkin aamuisin. Joku katsoisi, että kollarit menee oikein päin. Ihanaa olis.

Vierailija
4/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus käyttää todellisia asian tuntijoita ja parhaita kykyjä tarvittaessa .

Mutta mihin asiaan oikeastaan, kun ei sitä omaa elämää kovin vapaasti pääse rakentamaan...

Vierailija
5/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi siivota, laittaa ruokaa yms koskaan itse jos ei halua. Saa pitää kalliita vaatteita päällä. Saa tavata sikapaljon julkkiksia.

Vierailija
6/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varaa harrastaa koiria ja hevosia, jos sellaisesta tykkää.

Toimiva työterveyshuolto. 

Nätit kledjut.

Ajatus, että on jollain hämärällä tavalla "parempi" ihminen. 

Ja sitten pitää kuitenkin esittää yleisölle, ettei olekaan parempi ihminen, aika vankila sekin. Olisi kiva, jos saisi edes rehellisesti pröystäillä ja kerskailla:)

Vierailija
7/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse päättää mistään mitään, kaikki tehdään puolesta.

Vierailija
8/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi siivota, laittaa ruokaa yms koskaan itse jos ei halua. Saa pitää kalliita vaatteita päällä. Saa tavata sikapaljon julkkiksia.

Onkohan niistä oikeasti kiva tavata julkkiksia? Nehän on ihan vieraita ihmisiä, ja sitten kauheen jäykästi pitää protokollaa ylläpitää.. mitä sitä nyt keksisi sanottavaa.. Toki, jos fanittaa jotain, niin sellaisen tapaaminen onnistunee keskivertojamppaa paremmin.

Vierailija
9/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse päättää mistään mitään, kaikki tehdään puolesta.

Mjoo. Tämä on myönteinen puoli. Tai sitten kielteinen, miten vaan.

Vierailija
10/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hoitaa omia lapsiaan, ellei halua, tarvii vaan jouluisin ja syntymäpäivinä poseerata kuvissa niiden kanssa, hehkuen vanhemmuuden onnea. 

Vierailija
11/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa erikoiskohtelua normaaleissakin tilanteissa. Esim. englannin pikkuprinssi sai ekstra-annoksia jälkiruokaa koulussa kun osasi sitä vaatia.

Vierailija
12/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elää ikänsä ilman taloudellisia huolia. Luultavasti kuninkaalliset tämän itsekin tiedostavat, vaikka tuskin asiaa aktiivisesti ajattelevat.

Jos on edustustehtäviä hoitava kuninkaallinen, pääsee kissanristiäisten lisäksi käymään monissa oikeasti kiinnostavissa paikoissa.

Näkemään ensinnäkin omasta maastaan kaiken mahdollisen päiväkodeista vanhankoteihin ja alakouluista huippuyliopistoihin, tutustumaan kaikkien alojen yrityksiin ja organisaatioihin, arkkitehtonisiin, matkailu- ja luontokohteisiin ja niin edelleen.

Ja valtiovierailuja tekevät seniorikuninkaalliset näkevät samat asiat myös muissa maissa.

Jos on yhtään kiinnostunut maailman asioista, tuossa kertyy paljon tietovarastoa ja yleissivistystäkin.

Tietysti kuninkaallisille ovat avoinna kaikki maailman koulutusmahdollisuudetkin, jos vain opiskeluintoa riittää. 

Vierailija
13/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään on huomionkipeä niin sitä hengenravintoa ainakin tulee kylliksi. Myös pääsee kävelemään sisällä kaikissa ihquissa maaseutulinnoissa ja niiden upeissa puutarhoissa, itse pitäisin siitä valtavasti, vähän harmi että olen vain tavis.

14/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toiveidensa mukaista ruokaa, ymmärtääkseni kuninkaallisella (ainakin ihan sillä ydinporukalla) on mahdollisuus henkilökohtaiseen kokkiin. Voi esim. pyytää terveellistä ruokaa, joka kuitenkin on herkullista ja laadukkaista aineksista valmistettu. Luin pari vuotta sitten jostain, että herttuatar Catherine kokkaa yleensä itse, vaikkei hänen tarvitsisi.

Turvattu talous. Turvattu ja korkeatasoinen terveyden- ja sairaanhoito.

Miinuspuolia onkin ihan hirveästi. Alkaen jatkuvista julkisista esiintymisistä ja edustamisesta. Muodolliset sosiaaliset tilanteet ovat todella uuvuttavia, ei siis vain pitkästyttäviä, vaan väsyttäviä.

Vierailija
15/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään on huomionkipeä niin sitä hengenravintoa ainakin tulee kylliksi. Myös pääsee kävelemään sisällä kaikissa ihquissa maaseutulinnoissa ja niiden upeissa puutarhoissa, itse pitäisin siitä valtavasti, vähän harmi että olen vain tavis.

Kun olisit lapsesta saakka kävellyt niissä hienoissa linnoissa, tuskin saisit paljoa kiksejä enää. Ehkä saman verran kuin taviksena Tikkurilan Tiksissä talsiessa.

Vierailija
16/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oikeastaan olla semmoinen kuin on, kun on valmiiksi arvovaltaa ja varakkuutta. Kun kaikki tietää, mihin on syntynyt, ei tarvi esittää mitään, hoitaa vain velvollisuudet ja työnsä kuin muutkin. Voi pällistellä teeveetä ihan tavallisesta huoneesta kuin kuka vaan talliainen, et tarvi esittää luksusta.

Vierailija
17/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ratsastella pitkin omia maita jossain Skotlannin nummilla. Joku tekee ruoan puolestasi (aina kun haluat) ja se on juuri makusi mukaista. Uskoisin, että heille lähetetään esim. elokuvista ja kirjoista ennakkokappaleita, kaikki viihde mitä keksit vain pyytää on aina hyppysissäsi. Joku huolehtii garderobistasi ja siitä, että vaatteesi istuvat aina kuin hansikas. Eiköhän siellä linnassa oma kuntosalikin ole, ja varmaan kaikki mahdolliset liikuntaohjaajat saatavilla.

The Crown ei tietenkään ole "dokumentti", mutta minusta siinä aika hyvin tuodaan esiin sekä näitä oletettuja hyviä puolia että niitä huonompia.

Vierailija
18/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat kyvyt on kyllä muissa hommissa kuin pyörimässä narrina jonkun pelleporukan apuna. Onkohan tämä kruunukäsite jonkun sata myöhässä? Ei sillä etteikö ihan hyvät palkat hännystelijöillä, mutta kukaan itseä kunnioittava tuohon rupia.

Vierailija
19/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kateellinen kuninkaallisille siitä, että he voivat omistaa vaikka mitä eläimiä. Itse ottaisin lemmikin, jos sille olisi edullinen ja hyvä hoitopaikka, kun lähden matkalle. No, tästä onkin ollut puhettakin. Luulisin myös, että kuninkaalliset lapset voivat harrastaa ja harrastavatkin aika hienoja ja kalliita asioita.

Vierailija
20/64 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla kuninkaallinen, koko maailman tuntema. Aina kameroiden läsnä ollessa pitäisi esittää tietynlaista, vaikka miltä tuntuisi oikeasti. Näyttelytaito tuossa varmaan kehittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi