Miten selvitä 400 km:n ajomatkasta?
En jaksaisi en jaksaisi yhtään. Huomenna pitäisi lähteä ajamaan. En tiedä selviänkö. Ärsyttää!
Kommentit (49)
Eihän 400km ole mikään kovin hirveä matka. Pitäisin yhden 15-30min tauon ja sit vaan menoks.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu "hieman" siitä millaista tietä pitää ajaa. Yksi lyhyt tauko 200 km kohdalla niin hyvin jaksaa.
MITÄ, Kai nyt ihminen pystyy 5h istumaan auton ratissa ilman jumppataukoja. Kauankohan teillä kestäisi matka Helsingistä Kilpisjärvelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättipussi irttareita. Niin Suomessa toimitaan, jos matka kestää pidempään kuin tunnin.
Irttarilaareista saa kätevästi kauhottua samalla koronankin mukaan, niin ei tarvitse sitten enää kohteessa jännittää tartuntoja.
😂
Voi luoja taas. Olen ajanut Leviltä Helsinkiin yhden pysähtymisen taktiikalla joka kerta, yksin.
Hyvää musaa radiosta, kahvia/teetä/muuta virkistävää mukaan (tai tarvittaessa haet mukaan pit stopin aikana), sopivasti taukoja/ulkoilmaa, hands freella puheluita kavereille jne. Välillä parkkiin ja lonkka-/selkäjumppaa ja liikettä. Aja valoisan aikana.
400 km ei ole vielä paha rasti.
Unohda pärinätärinäkirppusi. Vuokraa limo ja leiju perille.
Minä pidän tauon aina 100 km jälkeen. Muuten paikat puuttuu, ikää 60 v.
Muuten menee mukavasti kun kuuntelee radion puheohjelmia
Vierailija kirjoitti:
Kysy tuota joltain lappilaiselta, niin saavat hyvät naurut.
Idiooteilla on ilmaiset huvit.
Autossa vikaavikaa jos 400 on ongelma.
Oikeesti niissä on valtava ero. Pikkupäristimellä 100 on kärsimys, limolla 400 on nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän tauon aina 100 km jälkeen. Muuten paikat puuttuu, ikää 60 v.
Muuten menee mukavasti kun kuuntelee radion puheohjelmia
Just ja 400km:n matkaan pitää sitten lähteä aamu kuudelta että ehtii kympin uutiset näkemään. Te ootte just niitä keillä ei ole KOSKAAN jonoa edessä, kunnajatte 20-30km/h alle rajoitusten. Muuten ei tartte pitää 100km:n välein taukoa, ellei siihen matkaan kulu aikaa kolmea tuntia.
Voi voi että 400 km! Mulla oli vakkari 650 km, puolimatkassa ostin six-packin. Siitä pari matkalla ja loput kun pääsin perille.
Kuten ap huomaat, tältä palstalta ei kannata kysellä mitään. Nytkin tämän palstan kestävyysajajat nauravat sinulle kun itse ajavat Ivalosta Pariisiin vain kerran pysähtymällä ja sekin on vain tankkaustauko.
Yhden pysähdyksen taktiikalla ajan itse 450 km matkan. Pakko verrytellä puolessa välissä matkaa, käydä vessassa ja ehkä syödäkin jotain. Minä en jaksa ajaa ilman taukoa tuota matkaa, vaikka joku muu jaksaakin.
Puolet mun ajomatkasta on sellaista 60-80 km/h nopeusrajoitusaluetta, joten aikaa menee motarin loppuessa.
No ammattikuskit joutuu ajamaan 4,5h putkeen, ilman kusitaukoja. Ja tauon jälkeen toiset 4,5h. Jos noudattaa ajoaikoja, jos ei, ajetaan vielä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Tonhan ajaa yhdeltä istumalta
Ei kuitenkaan liikenneturvallisesti. Minimissään 4 tunnin välein pitäisi pitää tauko ja tuohon haarukkaan ei millään pääse Suomessa talvinopeuksilla 400 kilometrin matkalla, koska riittävän pitkiä moottoriteitä ei ole. Tarkkavaisuus herpaantuu väistämättä, jos ajat putkeen useamman tunnin. Itse pidän pidemmissä reissuissa noin 3 tunnin välein tauon.
t: yli 2 miljoonaa kilometriä ajanut.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde aamuviideltä ajamaan. Aja 400 km. Paina pitkä työpäivä. Hotellissa joskus kympiltä illalla. Tuollainen on normisettiä minun elämässä.
No ei neljään sataan kilometriin maantieajoa saa pitkä päivää menemään.
No ei, mut sen 400km lisäksi on pitkä työpäivä. Eli päivän pituudeksi tulee 17h.
-Eri
Aikoinaan poikkesin jossain pikkukaupungin keskustan kahvilassa. Siellä näki naisia. Nykyään ei ole sellaisia matkoja tiedossa. Aika tappavaa se olisi, koita kestää!
Minä ajan 1-8-vuotiaiden lasten kanssa mökille 300km ilman taukoja tai joskus yhdellä pysähdyksellä. Kyllä sen 400km aikuinen ihminen helposti ajaa yhdellä pysähdyksellä. Jos saisin ajaa yksin, laittaisin hyvät musat täysille ja laulaisin mukana, PepsiMaxia ja jotain pientä naposteltavaa mukaan.
Aja rauhallisesti. Pidä kaksi taukoa. Onnistuu hyvin.
Yritä ajaa matka ennätysajassa. 400 km pitäisi hyvällä autolla ainakin kesäkeleillä sujua n 3 tunnissa! Poppikone soimaan ja pakarit siniseksi eikä tule tylsäksi!
Katsot sellaisen reitin, jolla on pikalatausasema sopivan kahvitauon kohdalla.