Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä 400 km:n ajomatkasta?

Vierailija
15.03.2021 |

En jaksaisi en jaksaisi yhtään. Huomenna pitäisi lähteä ajamaan. En tiedä selviänkö. Ärsyttää!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot sellaisen reitin, jolla on pikalatausasema sopivan kahvitauon kohdalla.

Vierailija
22/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 400km ole mikään kovin hirveä matka. Pitäisin yhden 15-30min tauon ja sit vaan menoks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu "hieman" siitä millaista tietä pitää ajaa. Yksi lyhyt tauko 200 km kohdalla niin hyvin jaksaa.

MITÄ, Kai nyt ihminen pystyy 5h istumaan auton ratissa ilman jumppataukoja. Kauankohan teillä kestäisi matka Helsingistä Kilpisjärvelle?

Vierailija
24/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättipussi irttareita. Niin Suomessa toimitaan, jos matka kestää pidempään kuin tunnin.

Irttarilaareista saa kätevästi kauhottua samalla koronankin mukaan, niin ei tarvitse sitten enää kohteessa jännittää tartuntoja.

😂

Vierailija
25/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas. Olen ajanut Leviltä Helsinkiin yhden pysähtymisen taktiikalla joka kerta, yksin.

Hyvää musaa radiosta, kahvia/teetä/muuta virkistävää mukaan (tai tarvittaessa haet mukaan pit stopin aikana), sopivasti taukoja/ulkoilmaa, hands freella puheluita kavereille jne. Välillä parkkiin ja lonkka-/selkäjumppaa ja liikettä. Aja valoisan aikana.

400 km ei ole vielä paha rasti.

Vierailija
26/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda pärinätärinäkirppusi. Vuokraa limo ja leiju perille.

Vierailija
27/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tauon aina 100 km jälkeen. Muuten paikat puuttuu, ikää 60 v.

Muuten menee mukavasti kun kuuntelee radion puheohjelmia

Vierailija
28/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy tuota joltain lappilaiselta, niin saavat hyvät naurut.

Idiooteilla on ilmaiset huvit.

Vierailija
29/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa vikaavikaa jos 400 on ongelma.

Oikeesti niissä on valtava ero. Pikkupäristimellä 100 on kärsimys, limolla 400 on nautinto.

Vierailija
30/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tauon aina 100 km jälkeen. Muuten paikat puuttuu, ikää 60 v.

Muuten menee mukavasti kun kuuntelee radion puheohjelmia

Just ja 400km:n matkaan pitää sitten lähteä aamu kuudelta että ehtii kympin uutiset näkemään. Te ootte just niitä keillä ei ole KOSKAAN jonoa edessä, kunnajatte 20-30km/h alle rajoitusten. Muuten ei tartte pitää 100km:n välein taukoa, ellei siihen matkaan kulu aikaa kolmea tuntia.

Vierailija
31/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi että 400 km! Mulla oli vakkari 650 km, puolimatkassa ostin six-packin. Siitä pari matkalla ja loput kun pääsin perille.

Vierailija
32/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap huomaat, tältä palstalta ei kannata kysellä mitään. Nytkin tämän palstan kestävyysajajat nauravat sinulle kun itse ajavat Ivalosta Pariisiin vain kerran pysähtymällä ja sekin on vain tankkaustauko.

Vierailija
33/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pysähdyksen taktiikalla ajan itse 450 km matkan. Pakko verrytellä puolessa välissä matkaa, käydä vessassa ja ehkä syödäkin jotain. Minä en jaksa ajaa ilman taukoa tuota matkaa, vaikka joku muu jaksaakin.

Puolet mun ajomatkasta on sellaista 60-80 km/h nopeusrajoitusaluetta, joten aikaa menee motarin loppuessa.

Vierailija
34/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ammattikuskit joutuu ajamaan 4,5h putkeen, ilman kusitaukoja. Ja tauon jälkeen toiset 4,5h. Jos noudattaa ajoaikoja, jos ei, ajetaan vielä pidempään.

Vierailija
35/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonhan ajaa yhdeltä istumalta

Ei kuitenkaan liikenneturvallisesti. Minimissään 4 tunnin välein pitäisi pitää tauko ja tuohon haarukkaan ei millään pääse Suomessa talvinopeuksilla 400 kilometrin matkalla, koska riittävän pitkiä moottoriteitä ei ole. Tarkkavaisuus herpaantuu väistämättä, jos ajat putkeen useamman tunnin. Itse pidän pidemmissä reissuissa noin 3 tunnin välein tauon.

t: yli 2 miljoonaa kilometriä ajanut.

Vierailija
36/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde aamuviideltä ajamaan. Aja 400 km. Paina pitkä työpäivä. Hotellissa joskus kympiltä illalla. Tuollainen on normisettiä minun elämässä.

No ei neljään sataan kilometriin maantieajoa saa pitkä päivää menemään.

No ei, mut sen 400km lisäksi on pitkä työpäivä. Eli päivän pituudeksi tulee 17h.

-Eri

Vierailija
37/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan poikkesin jossain pikkukaupungin keskustan kahvilassa. Siellä näki naisia. Nykyään ei ole sellaisia matkoja tiedossa. Aika tappavaa se olisi, koita kestää!

Vierailija
38/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan 1-8-vuotiaiden lasten kanssa mökille 300km ilman taukoja tai joskus yhdellä pysähdyksellä. Kyllä sen 400km aikuinen ihminen helposti ajaa yhdellä pysähdyksellä. Jos saisin ajaa yksin, laittaisin hyvät musat täysille ja laulaisin mukana, PepsiMaxia ja jotain pientä naposteltavaa mukaan.

Vierailija
39/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja rauhallisesti. Pidä kaksi taukoa. Onnistuu hyvin.

Vierailija
40/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajaa matka ennätysajassa. 400 km pitäisi hyvällä autolla ainakin kesäkeleillä sujua n 3 tunnissa! Poppikone soimaan ja pakarit siniseksi eikä tule tylsäksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi