Onkohan suurempaa ruokanautintoa kuin rullalle kääritty lettu jonka sisällä kermavaahtoa ja hilloa, en usko
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
No niin, alkoi sitten tehdä mieli lettuja!
Laitoin banaani-kaurahiutaleletut just tulille, eivät yhtä hyviä kuin Ap:n, mutta terveellisempiä.
Teen letut aina siitä valmiista lettujauheesta. Ohjeessa käsketään käyttämään vettä mutta käytän maitoa ja lisään yhden munan. Letut paistan voissa.
Kylllä voisi kuvitellla ainakin jos joku ryööömisini henkihieväreissä kelllarista useamman päivän olleeen kelllarista pakoon tuon ääärelle jonotttamaaan nii voisi pääästä jono ohi. Ehkä ei kaikkien mutta ainakin muuutaman.
Lettu jonka sisällä on kermavaahtoa, hilloa ja vaahterasiirappia.
Lettu jonka sisällä on kermavaahtoa, hilloa ja vaahterasiirappia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro taikinareseptisi! Tein lettuja eilen ja ne epäonnistui🥺
Litra maitoa, venäjauhoja, suolaa, kaksi munaa, tl vanilliinisokeria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lisäisin vielä suklaakastiketta. Tulee ihan vesi kielelle
Pyhäinhäväistys, ei suklaanmakua lettuun. Suklaa on hyvää, mutta lettuun kuuluu hillo ja kermavaahto.
Jokainen tyylillään:) Itse tykkään. Söin pannukakkutalossa pannaria jossa oli suklaata ja siitä lähtien olen laittanut kotonakin.
Ohis, syön joskus letun siten, että laitan sille voita, sokeria ja ihan vähän suolaa. Sitten rullalle ja nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhäinhäväistys, ei suklaanmakua lettuun. Suklaa on hyvää, mutta lettuun kuuluu hillo ja kermavaahto.
Jokainen tyylillään:) Itse tykkään. Söin pannukakkutalossa pannaria jossa oli suklaata ja siitä lähtien olen laittanut kotonakin.
Mikä on pannukakkutalo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kolme munaa ja vehnäjauhon määräkin on hyvä mitata, ettei tule liian tuhteja lettuja. En nyt muista paljonko litraan maitoa tuli jauhoa, olikohan neljä-viisi desiä.
Eipä tule itselle heti mieleen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pannukakkutalo?
Vastaan itselleni: https://pannukakkutalo.fi/
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aika hyvä. Ainakin jos lettu on suoraan muurikalta, istut leiritulella järven äärellä kesäyössä, ja taustalla kuuluu kuikan huutelua. Kermavaahdon jättäisin itse pois, tirisevän kuuma lettu suoraan pannulta ja mansikkahillo on jo riittävästi.
Ja vierellä kylmälaukullinen kylmää A-olutta ja jääkylmä iso pullo kossua.
Litra nestettä, 5 dl jauhoja (mä laitan yleensä puolet ohraa, 1 dl kaurahiutaleita, 1 dl spelttijauhoa ja 1 dl vehnäjauhoja), 4 munaa, suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kolme munaa ja vehnäjauhon määräkin on hyvä mitata, ettei tule liian tuhteja lettuja. En nyt muista paljonko litraan maitoa tuli jauhoa, olikohan neljä-viisi desiä.
Lisään: Pannulle sitten vain niukasti taikinaa, että tulee ohuita lettuja. Kallistele pannua, että taikina leviää koko pohjan alalle.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta itse teen näin 1-2 kananmunaa, 4-8 desiä maitoa, ripaus suolaa, loraus öljyä ja sopivasti vehnäjauhoja että taikinasta tulee sopivan paksuista. En koskaan mittaa aineksia joten tuon paremmin en tiedä.
Paistaessa oikeaa voita riittävästi. Taikinaaa kaadettaessa sitten pyöritellään että saadaan kunnon ihanan rapeat reunukset.
Mökilllä joskus erämaaaretkellä hyvässä fiiliksellä yrittänyt muurinpohjalättyjä ulkosalla tähtitaivaan allla pimeässä yöllä nälisssään palanutta ja käristynytttä muttta kaikki parempaa kuin koskaaan. Sama kuiin josssain armeijasssa nukkkumatta suuunnilleen viikkkooon jossain aukin leirilllä ja marssitu 40 kilomettriä. SIlloin toki ei päässyt edes syömäään vaaan nukahti kaiken ääärelle.
Ihanaa! Itse vaihdan välillä kermavaahdon vaniljajäätelöön, taivaallinen makunautinto.
Vierailija kirjoitti:
Mökilllä joskus erämaaaretkellä hyvässä fiiliksellä yrittänyt muurinpohjalättyjä ulkosalla tähtitaivaan allla pimeässä yöllä nälisssään palanutta ja käristynytttä muttta kaikki parempaa kuin koskaaan. Sama kuiin josssain armeijasssa nukkkumatta suuunnilleen viikkkooon jossain aukin leirilllä ja marssitu 40 kilomettriä. SIlloin toki ei päässyt edes syömäään vaaan nukahti kaiken ääärelle.
Pari näkkileipää söin koko leirillä ja vähäään jotain aaamupalaaa. Ihhme etten kuollu.
Pahan pistit. Ei äkkiä tule mieleen parempaa.