Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on ne työt, joita voi tehdä pelkästään etätyönä?

Vierailija
15.03.2021 |

Näin yksinkertaisena duunarina on hankala ymmärtää työtä, mitä voi kuukausitolkulla tehdä kotisohvalta. Tilitoimiston työtehtävät ja käännöstyön ymmärrän. Mitä on ne suuret kotiprojektit, mihin saadaan kulumaan monta kuukautta ja lopputuloksena pari riviä itsestäänselvää tekstiä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa sanomaan tuon käännöstyön, mutta kuukausien sijaan jo vuositolkulla olen tehnyt kotona näitä hommia. En tosin sohvalla, vaan ihan kunnon työpisteellä.

Vierailija
2/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, miksi olet yksinkertainen duunari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka mun työni. Olen it-alalla pk-yrityksessä. Teen lähes kaikkia ohjelmistokehitysprosessin vaiheita. Määrittelen yhdessä asiakkaiden kanssa (onnistuu hyvin teams-palavereissa), suunnittelen, toteutan eli koodaan ja testaan. Testaan siis niitä osia, mitkä joku työkaverini on koodannut, ja joku työkaverini taas mun koodaamani jutut. 

Vierailija
4/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon turhaa työtä tehdään ja teetetään Suomessa.

Vierailija
5/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on niitä töitä, joita tekee hyvin koulutettu eliitti eikä mikään yksinkertainen amisduunari.

Vierailija
6/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelutyöt. Esim. Paperitehtaan ja lämpövoimalan rakennuttamiseksi pyöritellään aikapaljon suunnitelmia.

Vierailija
7/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmointi.

Vierailija
8/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliin itsekin tulossa siiihen ennekuin avasin tätä etttä hifistelyä varmaaan sisvitysyhteiskunnasta katsoa ns sieltä ylhääältä päin ja luoda jotaiiin ns uuutta perspektiiiiviä ja hienosäätäää asioita niiin kimaltelevaksi ettttä ne suorastaan sokeuttavat.

Vierailija
9/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon turhaa työtä tehdään ja teetetään Suomessa.

Mikään työ josta maksetaan palkkaa ei ole turhaa. Sillä tulilla ne työttömät luuseretkin elätetään.

Vierailija
10/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliin itsekin tulossa siiihen ennekuin avasin tätä etttä hifistelyä varmaaan sisvitysyhteiskunnasta katsoa ns sieltä ylhääältä päin ja luoda jotaiiin ns uuutta perspektiiiiviä ja hienosäätäää asioita niiin kimaltelevaksi ettttä ne suorastaan sokeuttavat.

Taii kimaltelevuuden sijaaan pitäisikö sanoa kuuultavaksi. Jokaiselle löytyy oma paikkkansa avaruuudessa. Tajutttomuuden mielenkiiintoisissa utopiassa aukeaaa uuudet haaarat josssa on toivoa.

Vierailija
11/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taii kimaltelevuuden sijaaan pitäisikö sanoa kuuultavaksi. Jokaiselle löytyy oma paikkkansa avaruuudessa. Tajutttomuuden mielenkiiintoisissa utopiassa aukeaaa uuudet haaarat josssa on toivoa.

...ellie ole hakannut jo pääätänsä seinäään energiajuomineeen.

Vierailija
12/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä analysoin dataa, ei siinä ketään kaivata niskaan hengittämään, kuten avokonttorissa, etenkin kun data sisältää luottamuksellista tietoa.

Paremmin tulosta syntyy kotitoimistolla.

Mikä on ap sellainen toimistotyö, joka ei mielestäsi onnistu etänä? Nykyäänhän fyysisiä papereita ei ihmeemmin pyöritellä, vaan tieto kulkee sähköisenä. Ehkä joku virastomestarin työ?

Vierailija
13/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettaja

Sairaanhoitaja

Lähihoitaja

Poliisi

Järjestyksenvalvoja

Postinjakaja

Siivooja

Putkimies

jne.

Vierailija
14/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-työssä minäkin, olen insinöörihommissa. Voin tehdä aivan kaikkea kotona työskennellen.

En puhu korona-aikana muille, että teen töitä kotona. Suurin osa pitää työtä epämääräisenä, vaikka tämä on hyvin vastuullista ja vaativaa. Teen nimenomaan töitä, en kotitöitä!

En koskaan tee töitä sohvalla ja olen aina ns. pukeutunut, sellaiseen rentoon toimistovaatetukseen. Hiukset on kammattu, voin laittaa kameran päälle millloin vain, jos se on tarpeen. Teen töitä ergonomisessa työpisteessä välillä liikaakin, ja vietän tauot liian usein koneen ääressä.

Arvostan työnantajaani, joka tietää ja luottaa siihen, että etätyö on oikeaa työtä.

Vierailija
15/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on insinööri, hän tekee työnsä (suunnittelut, palaverit) etänä.

Vierailija
16/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osa sairaanhoitajista tekee suurimman osan etänä. Samoin osa lääkäreistä ja osastonsihteereistä.

Vierailija
17/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litterointi, eli tutkimushaastattelujen puhtaaksi kirjoittaminen.

Kaverini tekee puhelintyötä kotoa, on työpuhelin tietysti, mutta softat saa työnantajalta omalle koneelle. 

Erittäin monia töitä voi tänä päivänä tehdä kotoa käsin. 

En oikein tajua tuota että tuloksena olisi "pari riviä itsestäänselvää tekstiä". Ei sellaista työtä tänä päivänä olekaan. 

Vierailija
18/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ennen koronaa tosi paljon etänä.

Teen viestintää ja muuta sälää/koordinointia.

Koulutus-, kokous- ja webinaarijärkkäilyä, uutiskirje, somesisältö, kirjoittaminen, juttujen julkaisu nettiin.

Kyllä niitä rivejä useampi syntyy joka päivä 😂

Vierailija
19/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että niitä puhelimen ohjelmistoja, joiden avulla duunarikin palstailee, voidaan tehdä etänä. Toteutus niissä on varmaan projektimuotoista ja voi olla itsestäänselvyyksiä, mutta ilman sitä työtä puhelin on käyttökelvoton.

Luultavasti ainakin tällä hetkellä duunarin palkka lasketaan etänä, samoin hänen uudet työkaverinsa rekrytään etänä.

Suunnittelupuoli valmistelee uutta projektia, jotta duunarilla olisi mitä duunata. Kaikkia näitä töitä on jo ennen koronaakin takuulla tehty ainakin osin kotisohvalta käsin.

Vierailija
20/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä johdan projektia.

Sanon mitä tehdään ja kuuntelen mitä on jo tehty. Välillä vaihdetaan suuntaa, kun valittu suunta ei toiminutkaan.

Emme muutenkaan työskentelisi samassa rakennuksessa, joten yhtä lailla istuisin Teamsissa konttorillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä