Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko melatoniini auttanut nukahtamisvaikeuksiin?

Vierailija
15.03.2021 |

Mitä kokemuksia palstalta löytyy?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii. Kärsin vain satunnaisesta unettomuudesta eli muutamana yönä kuukaudessa. En siis kärsi kroonisesta unettomuudesta vaan yleensä nukun hyvin. Otan melatoniinia, jos olo on rauhaton ja levoton. Rauhoittaa sen verran, että pääsen uneen.

Vierailija
22/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se ruskea lasipurkki jota mainostetaan luontaiskaupassa, nyt ei tule nimi mieleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään ettei tehoa kun söin ohjeen mukaan mutta kun aloin heittämään 6-12mg huuleen iltaisin niin johan alkoi uni tulla.

Vierailija
24/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim pistaasipähkinöissä on enenmän melatoniinia kuin noissa apteekin tuotteissa...

Vierailija
25/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, esim pistaasipähkinöissä on enenmän melatoniinia kuin noissa apteekin tuotteissa...

"uskon"

Vierailija
26/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen kaveri jäi noihin koukkuun. Sanoi, että "en voi nukkua ilman näitä" :DDDDDDDDDD

Vierailija
27/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinin unta edistävät vaikutukset ovat lumetta suurempia, mutta käytännössä pieniä.

Vierailija
28/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1mg on paras annostus. jos otan enemmän niin herään keskellä yötä

Vierailija
29/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yhden tabletin magnesiumia ennen nukkumaanmenoa. Hyvin tulee uni, joskus jos herää keskellä yötä niin melatoniini ja tyynyn kääntäminen toiselle puolelle sänkyä (jalkopäähän) viimeistelee hyvät yöunet.

Vierailija
30/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toimi kun ketipinor 100-200 mg. Sillä nukun kuin tukki 10 tuntia

50 mg ja nukuin yhteen menoon yli 30 tuntia. Tai no, olin ilmeisesti ollut jossain vaiheessa hereillä koska olin keittänyt kahvia, mutta en muista siitä mitään.

Vierailija
31/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa jonkin verran, tunnin päästä pilleristä nukahdan aika helposti. Saan silloin nukuttua 1-2 h aiemmin kuin muuten. Jos yrittää enemmän aientaa, voi olla, että herääkin aamuyöllä. Olen myös ollut huomaavinani että ”melatoniini-illan” jälkeen seuraavina iltoina unen saaminen on vähän normaalia vaikeampaa, joten käytän vain poikkeustapauksissa.

Vierailija
32/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pitkävaikutteista melatoniinia saa vain lääkärin määräyksestä eli reseptillä. (Käsikaupassa sellaisena mainostettu ei kuitenkaan ole pitkävaikutteista. Tämän selvitti lääkäri minulle.) Reseptillä saatu pitkävaikutteinen mielestäni auttoi jnkv, mutta eniten varmaan auttoi kahvin pois jättäminen.

Kyllä se Tokmannin Melatal 1,9 mg on pitkävaikutteinen. Lyhytvaikutteista Melatalia on myös myynnissä. Mulla ainakin auttaa yhtä hyvin tuo pitkävaikutteinen kuin apteekin Circadin. Vuosia käytin Circadinia, kunnes hoksasin, että kaupoissa on pitkävaikutteista melatoniinia. Hintaero vain on huima. Circadin 30 tbl 35 euroa ja Melatal 90 tablettia alle kympin. - kommentoijana lääkäri

Vierailija
33/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytään reseptillä saatavaa 5mg melatoonitablettia ja hyvin nukun. Se pitää ottaa vain aina samaan aikaan ja mennä samaan aikaan suunnilleen nukkumaan. Elimistö tottuu näin että valot pois vintiltä siihen aikaan.

Vierailija
34/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on itselleni hyvin tehokas. Tosin otan myös Opamoxia ja Ketipinoria. Tasaiset 10h unet.