Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiallista karvankasvua ylipainon vuoksi - Milloin nämä karvat lähtee laihduttamisen jälkeen?

Vierailija
15.03.2021 |

Olen ollut lievästi ylipainoinen ja saanut pudotettua normaaliin painoon. Lääkäri siis sanoi, että minun täytyy saada pudotettua normaaliin painoon jotta karvoitus leuassa yms miehisissä paikoissa vähenee.

No nyt olen ollut normaalipainoinen parin kk ajan, mutta samat karvat pukkaa takaisin sitä mukaa kun niitä sheivaa tai nyppii.

Mietinkin että kuinkahan kauan tässä normaalipainossa täytyy pysyä, jotta karvoitus vähenee, jos on vähentyäkseen? Onko kellään tietoa tai jopa omakohtaista kokemusta asiasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
2/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenavartalo?

PCOS?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00686

https://fertilitycenterofdallas.com/wp-content/uploads/2016/09/pcos-inf…

Jos on PCOS, niin ymmärtääkseni oireita on myös silloin, kun on normaalipainossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri siis sanoi, että minun täytyy saada pudotettua normaaliin painoon jotta karvoitus leuassa yms miehisissä paikoissa vähenee.

Antoiko lääkäri tuon lausuntonsa ihan vain vilkaisun perusteella, vai tekikö myös esim. labrakokeita, kyseli ovatko sukusi naiset karvaisia, tsm.

Ei se karvoitus nimittäin likikään aina painosta kiinni ole.

Vierailija
4/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleinen selitys lääkäreillä, mutta idiopaattinen hirsutismi ei katoa, vaikka olisit alipainoinen. Ts. lääkärisi puhui vastoin parempaa tietoaan. 

Toki on muuten hyvä, että sait laihdutettua, iloitse siitä. Karvat voi poistaa laserilla, jos eivät ihan valkoisia ole.

T. Laserilla ongelman lähes kokonaan selättänyt

Vierailija
5/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä multa loppui jossain vaiheessa painon pudotessa. Nyt ei esim. sääriä tarvitse sheivata lainkaan.

Vierailija
6/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis onko sulla kiire päästä lihomaan taas ? herkut odottelee?

Vierailija
7/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkasko lekuri haaroväliis ja kehotteli sheivaileen tuheron veks?

Vierailija
8/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa idiootilta lääkäriltä, joka ei tiedä mistään mitään.